MojElektromobil

Do elektrických časov sa prehupla aj značka Abarth, ktorá od roku 2000 patrí pod Fiat. Ak sa vám preto pri pohľade na jej elektrický model Abarth 500e bude zdať, že niečo podobne tu už bolo, tak sa nemýlite. Ide o prepracovaný Fiat 500e s dôrazom na športové prevedenie.

To sa má okrem ráznejšieho dizajnu podpísať aj na zrýchlení, lepšej dynamike a jazdných vlastnostiach všeobecne. Spomína sa aj niekoľko menších úprav v interiéry a veľkou výsadou má byť dostupnosť výrazného zeleného laku.

Ten má, spolu s upravenými nárazníkmi, kolesami či prahmi, podčiarkovať živelnosť modelu. Podobné farebné prevedenie pod názvom “Mamba Green” pre svoj elektromobil ENYAQ COUPÉ iV ponúka aj ŠKODA.

Abarth 500e | Foto: Stellantis

Abarth 500e má pod kapotou elektromotor s výkonom 114 kW a krútiacim momentom 235 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h mu trvá 7 sekúnd, čo je o 2,5 sekundy menej než v prípade vzorového modelu Fiat 500e. Osadený elektromotor mal byť vyladený tak, aby zo seba dával takmer maximum toho, čo technológia umožňuje.

Dostupné sú tri jazdné režimy Turismo, Scorpion Street a Scorpion Track. Turismo sľubuje hladké zrýchlenie pri zníženom výkone (100 kW) pre efektívnu, no stále vzrušujúcu jazdu. Scorpion Street je zase o maximálnom výkone s plným využitím rekuperácie. Názov naznačuje, že určený bude pre jazdenie v meste. Posledný režim, Scorpion Track, je už je čisto o poskytnutý maximálneho možného výkonu.

Presný dojazd zatiaľ nebol upresnený, no pri “športovej päťstovke” sa batérie nemenila a má totožných 42 kWh ako jej vzor. Nemenil sa ani nabíjací výkon 85 kW, čo by sa malo pretaviť do nabitia na 80% kapacity za 35 minút.

Vzhľadom na športovejšie prevedenie zamerané na zrýchlenie a využitie okamžitého výkonu je vysoko pravdepodobné, že dojazd bude menší než 320 kilometrov, ktoré deklaruje metodika WLTP pre Fiat 500e.

Abarth 500e | Foto: Stellantis

Značka Abarth je známa svojim dôrazom na zážitok z jazdy, ku ktorému patrí poriadny zvukový sprievod. Pri elektromotore nejaké to burácanie motora prirodzene chýba, takže si inžinieri museli pomôcť takzvaným zvukovým generátorom. Zvuk je jednoducho vytváraný umelo, čo nie je pri elektromobiloch zas takou zvláštnosťou. V tomto prípade ale pôjde priamo o imitáciu benzínového motora. Rovnaký prístup sa podľa dostupných informácií chystá využiť aj Maserati.

Abarth 500e | Foto: Stellantis

Abarth 500e sa má v Európe do predaja dostať v druhej polovici roka 2023. Podrobnosti o predajnej cene nateraz nie sú známe. Značka ale pre portál Autocar prezradila, že počíta aj s výkonnejším prevedením tohto modelu.

Náš tip
ŠKODA ENYAQ RS iV: Športové prevedenie aj pre klasiku. Toto sú jeho parametre
14. decembra 2022

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+