MojElektromobil

Svoje čisto elektrické ambície, podobne ako Porsche, najnovšie ohlásila aj ďalšia značka zameraná na luxusné športové autá. Známy taliansky výrobca Maserati chce do sveta elektromobility vstúpiť celkom zhurta. Nebude zaháľať, a ako výrobca čisto elektrických modelov sa chce profilovať už od roku 2025.

Taliani o pláne elektrifikovať svoje portfólio hovorili už dávnejšie, no pôvodne ešte počítali s tým, že pokrývať budú segment batériových elektromobilov aj plug-in hybridov. Teraz sa už ale rozhodli, že všetky svoje modely budú ponúkať už len ako čisté elektromobily. Téme sa venoval portál InsideEVs.

Foto: Maserati

Značka s postupným plnením najnovšej verzie svojho plánu začne už v roku 2023, kedy uvedie plne elektrické modely GrandTurismo EV a Grecale SUV. Od roku 2025 bude každý model v ponuke dostupný ako elektromobil.

Nový prístup ale nie je až tak úplne prekvapivý. Maserati totiž momentálne patrí pod krídla koncernu Stellantis, ktorý svoju pozornosť veľmi aktívne upiera smerom k elektrickej budúcnosti.

Prvým elektromobil z dielne talianskej značky bude spomínaný model Maserati Grecale Folgore. Podrobností je zatiaľ málo, no už teraz je jasné, že nepôjde o elektromobil navrhnutý od podlahy.

Maserati jednoducho elektrifikuje súčasný model rodiny Folgore, pričom elektrické SUV dostane architektúru so systémovým napätím 400 voltov a batériu s kapacitou 105 kWh. Ako dlho bude trvať nabitie batérie zatiaľ nespomína. Z technických podrobností ešte uvádza systémový krútiacim moment 800 Nm.

Príliš veľa toho o chystanej novinke teraz nevieme, no nakoľko má byť dokončená už v budúcom roku, tak na podrobnosti nebudeme čakať veľmi dlho. Elektromobil Maserati Grecale Folgore má byť dostupný v Európe a Severnej Amerike.

Foto: Maserati

GranTurismo Folgore: Cena medzi 175 000 a 220 000 €

Talianska značka sa o slovo opäť prihlásila začiatkom októbra 2022, aby prezradila niekoľko podrobností s svojom elektrickom modely GranTurismo Folgore. Na trh sa má dostať už počas budúceho roka, takže bolo celkom na čase.

Maserati chce naplniť štandardné očakávania, takže výsledkom má byť luxusný a vysoko výkonný model, no súčasne si za cieľ dáva oslovenie nových zákazníkov, ktorých zaujíma športová jazda bez lokálnych emisií. V každom prípade, elektromobil tejto značky dostal predbežnú cenu, ktorá sa bude pohybovať v rozmedzí 175 000 až 220 000 €. Do predaja sa má v Európe dostať počas júla 2023.

Podobne ako je to v prípade športovo ladených modelov Porsche, aj Taliani siahnu po 800-voltovej elektrickej platforme, pričom silnú inšpiráciu majú čerpať vo svete Formula E.

GranTurismo Folgore má byť vybavený trojicou samostatných elektromotorov s výkonom 300 kW, čo znamená, že celkový inštalovaný výkon dosahuje 900 kW, respektíve 1200 koní. Z 0 na 100 km/h sa rozbehne za 2,7 sekundy. Na 200 km/h sa z nuly rozbehne za 8,8 sekundy. Maximálna rýchlosť dosahuje až závratných 320 km/h. Automobilka sa tiež chváli koeficientom odporu vzduchu, ktorý je 0,26 cd.

Osadená bude batéria s kapacitou 92,5 kWh, čo má postačovať na dosiahnutie dojazdu 450 kilometrov, podľa metodiky WLTP. Podporované bude AC nabíjanie s výkonom 22 kW a DC nabíjanie s výkonom do 300 kW. Batéria sa vďaka tomu na rýchlonabíjačke nabije z 20 na 80% kapacity za 18 minút. Ďalším zaujímavým údajom je, že 5 minút nabíjania na stanici s výkonom 270 kW má priniesť dostatok energie na prejdenie 100 km trasy.

Maserati dokonca upozorňuje, že majitelia elektromobilu nebudú ochudobnení o zvukový prejav spaľovacieho osemvalca, ktorý je pre modely tejto značky typický. Inžinieri sa venovali aj tejto problematike. Elektromobil do vienka dostal zvukové nahrávky V8 zmiešané s prirodzenými zvukmi elektrickej pohonnej sústavy. Výsledkom má byť unikátny zvukový prednes generovaný v reálnom čase podľa aktuálneho využitia elektromotora.

Foto: Maserati

Náš tip
EQS SUV: Elektrické SUV plné luxusu dorazí už v polovici apríla
3. októbra 2022

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+