MojElektromobil

Kia pred časom zverejnila niekoľko záberov svojho pripravovaného SUV Kia EV3 – plne elektrický model, ktorý má byť menší, dostupnejší a viac ekologický než jeho súčasní súrodenci v modelovom rade “EV”. Pri tejto príležitosti sa Kia podelila aj o dátum a čas globálnej premiéry nového EV3, ktorá sa konala 23.5.2024 prostredníctvom online streamu. Teraz však publikovala aj cenovku nového modelu.

V blízkej budúcnosti rozšíri portfólio elektromobilov Kia nielen modernizovaný elektromobil Kia EV6, ktorý sa svojim dizajnom viac priblíži zvyšku modelovej palety, ale aj ďalšie tri cenovo dostupnejšie modely: malý elektromobil Kia EV2, ktorý sa má vyrábať na Slovensku, ale aj EV3 a EV4.

kia ev lineup
Pripravované koncepty elektromobilov Kia | Zdroj: Kia

Rovnako ako Kia EV5, ktorá sa v Európe ešte len začne predávať, bude aj Kia EV3 stáť na novej verzii platformy Electric Global Modular Platform (E-GMP) s pohonom predných kolies, v budúcnosti sa však počíta

Ďalším rozdielom oproti Kia EV6 a EV9 je, že nová Kia EV3 bude mať jednoduchšie batérie pracujúce pri napätí približne 400 V, čo by znamenalo aj pomalšie nabíjanie. Keďže sa však očakáva, že kapacita týchto batérií na bude oveľa nižšia, pravdepodobne to nebude veľký problém.

Elektromobil Kia EV3
Elektromobil Kia EV3 | Zdroj: Kia

Kia EV3 bude využívať elektromotor s výkonom 150 kW (204 koní) a krútiacim momentom na úrovni 283 Nm, ktorý bude možné párovať s obomi baterkami. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá 7,5 sekundy s menšou, resp. 7,7 sekundy s väčšou z dvojice ponúkaných batérií.

Kia EV3 dojazd a batéria

EV3 ponúka možnosť výberu medzi dvomi kapacitami akumulátorov – menší s kapacitou 58,3 kWh, a väčší 81,4 kWh. S väčšou batériou dokáže vozidlo na jedno nabitie prejsť až 600 kilometrov, menší jej vystačí na akčný rádius približne 420 km.

Interiér Kia EV3
Interiér Kia EV3 | Zdroj: Kia

Nabíjanie z 10 na 80 % SoC by malo trvať 30 minút, maximálny nabíjací výkon väčšej batérie dosahuje úroveň 128 kW, nabíjacia krivka menšej vrcholí pri 102 kW. Palubná AC nabíjačka dosahuje štandardný výkon 11 kW, avšak do budúcnosti sa počíta aj s možnosťou voľby 22-kilowattového výkonu za príplatok.

Kia EV3 rozmery

Na dĺžku vozidlo meria rovných 4 300 milimetrov, čo ho zaraďuje niekam na úroveň spaľovacieho kompaktného hatchbacku Kia Ceed. So šírkou 1 850 mm a výškou 1 560 mm ho však prerastá, rovnako ako rázvorom náprav 2 680 milimetrov.

Interiér Kia EV3
Interiér Kia EV3 | Zdroj: Kia

Zaoblená karoséria vyššie stavného SUV si však vypýtala svoju daň na aerodynamike. Koeficient odporu vzduchu Cx = 0,267 jednoznačne nepatrí medzi najnižšie, to sa môže odzrkadliť aj na vyššej spotrebe elektrickej energie.

Kia EV3 batožinový priestor

Zadný batožinový priestor disponuje základným objemom 460 litrov, po sklopení zadných sedadiel narastie až na hodnotu 1 250 l. Pod prednou kapotou sa nachádza tzv. frunk s objemom 25 litrov, čiže dodatočný batožinový priestor napríklad na nabíjacie káble.

Mohlo by vás zaujímať:

Kia bude EV3 pravdepodobne vyrábať minimálne v dvoch výrobných závodoch. Prvým závodom, ktorý spustí výrobu nového EV, bude AutoLand Gwangmyeong Plant 2. O niekoľko mesiacov neskôr sa údajne pridá aj slovenský závod v Žiline, ktorý bude zásobovať predovšetkým európsky trh.

Kia EV3 cena a dostupnosť

Automobilka zverejnila aj cenu pre domáci juhokórejský trh (prepočítané na eurá). Cena Kia EV3 štartuje na 28 300 eur za základný model s menším z dvojice akumulátorov. Atraktívna verzia s väčšou baterkou začína s cenovkou 31 400 eur. Výrobca avizoval, že základná cena elektrického SUV Kia EV3 bude štartovať niekde medzi 30 a 35 tisíc eur, teda približne na úrovni ceny Volkswagen ID.3.

Volkswagen ID.3 GTX
Volkswagen ID.3 GTX | Zdroj: Tomáš Meňuš

Cenovo dostupné elektromobily sa snaží priniesť aj konkurencia. V polovici roka 2024 sa do segmentu malých elektromobilov pridá aj Citroën ë-C3 (avizovaná cena od 23 200 €), ktorý sa už vyrába na Slovensku. Novinke Kia EV3 bude konkurovať aj mestský elektromobil od Volva, ktorý sme nedávno podrobili redakčnému testu.

Náš tip
Test Volvo EX30: Švédska imidžovka nielen do mesta
6. júna 2024

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+