MojElektromobil

Modely GTI od Volkswagenu tento rok oslavujú už 50. výročie od uvedenia na trh. S príchodom elektromobilov sa však označenie GTI pomaly vytráca a Volkswagen prišiel s novým označením GTX, kde to X doposiaľ znamenalo pohon všetkých kolies. Novinka Volkswagen ID.3 GTX toto zaužívané pravidlo ale popiera a prichádza ako o to viac dravá zadokolka, ktorú vám už konečne môžeme predstaviť. Začiatkom roka sme sa zúčastnili novinárskej prezentácie na slnečnej Mallorce, kde sme si mali možnosť toto vozidlo dôkladne obzrieť.

Volkswagen ID.3 mal predstavovať revolúciu v portfóliu automobilky, no jeho prijatie bolo veľmi vlažné. Výrobca ale berie pripomienky vážne a rok čo rok prichádza s drobnými ale podstatnými vylepšeniami, po ktorých zákazníci tak dlho volali. Do výroby síce VW ID3 prišiel už na jeseň 2019, na jeho výkonnejšiu verziu sme si ale museli počkať. Neprišla totiž ani s minuloročným faceliftom, naopak ju predbehli aj modely ID.4 a ID.5, pri čom premiéry Volkswagenu ID.3 GTX sme sa dočkali až teraz, spolu s predstavením športovej verzie odvodenej od kombi vyššej strednej triedy, modelu ID.7 GTX Tourer.

Volkswagen ID.3 GTX
Volkswagen ID.3 GTX | Zdroj: Tomáš Meňuš

Technika v novom ID.3 už bola mierne poodhalená v sesterskom vozidle Cupra Born VZ, s ktorým zdieľa platformu, skelet, aj pohonné ústrojenstvo. Obe vozidlá sme v nižších verziách minulý rok postavili vedľa seba a podrobili porovnávaciemu testu.

Model ID.3 GTX spoznáte spredu podľa prepracovaného nárazníka so športovejším dizajnom. Ten dotvárajú aj svetelné panely, ktoré sú charakteristické pre verzie GTX. Vo veľkom sa použili aj doplnky lakované do čiernej lesklej farby. Pozitívnou správou je, že LED Matrix svetlá IQ.LIGHT sú v prípade GTX už súčasťou štandardnej výbavy.

Volkswagen ID.3 GTX sa vyznačuje aj novými 20-palcovými diskami s čiernym vnútorným povrchom a brúsenými vonkajšími plochami. Modely GTX a GTX Performance dostanú odlišnú šírku pneumatík – ID.3 GTX obdrží 215 milimetrové, ID.3 GTX Performance bude vybavené pneumatikami so šírkou až 235 mm.

Volkswagen ID.3 GTX výkon

Pohon zabezpečuje nový elektromotor APP550, ktorý je prvýkrát predstavený v dvoch výkonových verziách. Štandardná verzia VW ID3 GTX bude disponovať výkonom 210 kW, na aký sme zvyknutí. Na rozdiel od modelu ID.7 ale príde aj silnejšia verzia Volkswagen ID.3 GTX Performance, ktorá na kolesá zadnej nápravy prenáša výkon až 240 kW (326 k).

Volkswagen ID.3 GTX Performance
Volkswagen ID.3 GTX zozadu | Zdroj: Volkswagen

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h u vozidla Volkswagen ID.3 GTX Performance je na hodnote 5,6 sekundy, oproti tomu je 210-kilowattová verzia GTX pomalšia o štyri desatiny sekundy (6,0 s). Obe verzie dosiahnu maximálnu rýchlosť až 200 km/h.

Volkswagen ID.3 GTX dojazd a batéria

Zlepšil sa aj dojazd na hodnotu cca. 600 km v kombinovanom cykle WLTP (ID3 GTX) vďaka vylepšenému akumulátoru, ktorý má po novom o 2 kWh vyššiu využiteľnú kapacitu (79 kWh). Rýchlosť DC nabíjania dosahuje maximálny výkon 175 kW. Výrobca udáva pre nabitie akumulátora z 10 na 80 % časový údaj 26 minút.

interier Volkswagen ID.3 GTX
Volkswagen ID.3 GTX interiér | Zdroj: Volkswagen

Vozidlo dostalo nový interiér so športovými sedadlami, svoju premiéru v modeli ID3 GTX si odbije aj nová generácia infotainmentu s uhlopriečkou 12,9 palca s možnosťou využiť funkcie umelej inteligencie (ChatGPT).

Mohlo by vás zaujímať:

Volkswagen ID.3 GTX
Volkswagen ID.3 GTX | Zdroj: Tomáš Meňuš

Volkswagen ID.3 GTX: Cena a dostupnosť

Cena vozidla Volkswagen ID.3 GTX s výkonom 210 kW začína na úrovni 47 990 eur. Vozidlo sa už dá objednať aj na Slovensku.

Jeho priamou konkurenciou okrem sesterského modelu Cupra Born VZ bude dozaista aj novinka MG4 XPower. Hot-hatch s výkonom 320 kW (435 koní) štartuje na sume 45 000 eur. Avšak momentálne je ponúkaný za akciovú cenu 43 200 eur s bonusom 1 800 €.

Náš tip
Cesta elektromobilom do Tatier. Je hustota nabíjačiek na diaľnici postačujúca?
18. júla 2024

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

+