MojElektromobil

Ešte minulý týždeň Volvo potvrdilo spustenie sériovej výroby prvého elektromobilu XC40 Recharge. Oficiálna správa hovorila o WLTP dojazde prekračujúcom 400 kilometrov, čo vôbec nie je zlé. Teraz však Volvo dostalo oficiálny rating od EPA, americkej normy pre meranie spotreby a dojazdu, ktorá priniesla značne horšie výsledky.

Stará metodika NDEC je v Európe už pár rokov minulosťou a nahradila ju presnejšia WLTP norma. Tá samozrejme prináša lepší pohľad na spotrebu a dojazd áut, avšak pri porovnaní so skutočnými podmienkami je stále optimistická. Americká metodika EPA patrí medzi najprísnejšie v súčasnosti používané. Automobilka Volvo len minulý týždeň oznámila spustenie výroby elektromobilu Volvo XC40 Recharge s predpokladaným dojazdom cez 400 kilometrov podľa WLTP.  Teraz sa však objavil aj oficiálny údaj od EPA, a to 208 míľ, čo je v prepočte približne 335 kilometrov.

Náš tip
Plne elektrické Volvo XC40 Recharge dostalo oficiálnu cenu v USA

Za nižším dojazdom stoja namerané veľmi vysoké hodnoty spotreby v kombinovanom cykle – až 26,5 kWh / 100 km. V mestskom cykle sa spotreba dostala na 24,6 kWh / 100 km a na diaľnici až 29,1 kWh / 100 km. Napríklad Tesla Model Y Long Range AWD má kombinovanú spotrebu podľa EPA 17,3 kWh / 100 km, v mestskom cykle 16,5 kWh / 100 km a na diaľnici 18,4 kWh / 100 km. Spotreba je teda skôr podobná Audi e-Tron Sportback, ktorý v kombinovanom cykle dosahuje 27,2 kWh / 100 km, v mestskom 27,5 kWh / 100 km a na diaľnici 26,8 kWh / 100 km.

7. októbra 2020

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+