Volkswagen pracuje na platforme pre cenovo dostupné elektromobily. Má to jeden háčik

Spoločnosť Volkswagen oznámila plány na vývoj novej platformy pre elektrické vozidlá vstupnej úrovne v Číne. Tento krok je reakciou na snahu nemeckého automobilového giganta znovu získať pozície na najväčšom automobilovom trhu sveta. Nová architektúra, známa ako “A Main Platform“, bude navrhnutá špeciálne podľa požiadaviek čínskych spotrebiteľov na batérie, elektrický pohon a elektromotor, informuje Reuters.

Ralf Brandstaetter, šéf čínskej divízie spoločnosti, poskytol tieto informácie počas návštevy nového centra pre vývoj a obstarávanie elektromobilov v meste Hefei. Zdôraznil, že čínski kupujúci nových automobilov sú mladší, technologicky zdatní a preferujú vozidlá s pútavým digitálnym vybavením. Nová platforma vychádza z existujúcej elektrickej platformy Volkswagen, známej ako modulárny elektrický pohon “MEB”, používanej od roku 2019. Hlavným cieľom je využitie čínskych dodávateľov a platforma by mala byť pripravená prísť na trh do roku 2026, čo je o tretinu rýchlejšie ako bývalé vývojové cykly.

Volkswagen plánuje do roku 2026 predstaviť ďalších 10 modelov s elektrickým pohonom a zrýchliť čas uvedenia nových modelov na trh. Dôraz je kladený na to, že Čína je cenovo citlivý trh, čo si vyžaduje vyššiu optimalizáciu nákladov. „Keď sa zvýši objem výroby elektromobilov, máme za cieľ ostať stále ziskový a udržateľný. Zameriavame sa preto na technológie, rýchlosť a nákladovú efektívnosť,” povedal Brandstaetter.

Súvisiacie články

Veľká konkurencia aj vyššie náklady

Ludger Luehrmann, hlavný technologický riaditeľ technologického centra v Hefei, uviedol, že prechodom na čínskeho dodávateľa sa podarilo znížiť ceny displejov palubných dosiek o 37 %. Volkswagen nedávno stratil svoj post najpredávanejšej automobilovej značky v Číne. Stalo sa tak vďaka spoločnosti BYD, ktorá sa stala najpredávanejšou. Okrem toho sa v Číne nachádza mnoho konkurentov, ktorí Volkswagenu odkrajujú z koláča. Straty zaznamenal aj na trhu vozidiel so spaľovacími motormi, ktorý hlási úpadok.

Koncept Volkswagen ID.LIFE z 2021 | Zdroj: Volkswagen

Spoločnosť sa snaží rozšíriť svoj sortiment v Číne, s cieľom prilákať zákazníkov v segmente EV (vstupnej a strednej cenovej úrovne). Práve tu jej súčasná ponuka prevyšuje ceny mnohých čínskych konkurentov. Volkswagen plánuje vyvinúť štyri modely v cenovom rozpätí od 140 000 do 170 000 juanov(18 000-22 000 €) na novej platforme. Chce tak konkurovať v segmente, ktorý momentálne ovládajú automobily so spaľovacím motorom. Vozidlá majú vyrábať vo spoločných podnikoch s firmami SAIC a FAW.

Náš tip
BMW i5: Takto jazdí najnovší elektromobil nemeckej automobilky
Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.