MojElektromobil

Aktualizované 4.12.2020 – zmena cenníka, pokles ceny o viac ako 2 000 €

Po spustení predaja elektromobilu Škoda Enyaq iV ešte minulý týždeň prišiel na rad aj Volkswagen s modelom ID.4. Nakoľko ide o sesterské modely, takéto načasovanie nie je až tak prekvapivé. So spustením predaja bola samozrejme zverejnená aj slovenská cena prvej 1ST edície spolu s kompletnou výbavou a cenníkom. Pre obe značky ide o ich prvé plne elektrické SUV.

Volkswagen ID.4 v dvoch verziách

Na Slovensku bude VW ID.4 dostupný v dvoch verziách v rámci prvej 1ST edície, pôjde teda o základnú výbavu a maximálnu, ktorá taktiež dostáva do názvu prívlastok MAX. Zároveň ide o verziu s vyšším výkonom a samozrejme aj maximálnym dojazdom. ID.4 bude, na rozdiel od ID.3, dostupné iba s jednou veľkosťou batérie. Pôjde ale o tú najvyššiu s kapacitou 77 kWh. Práve Volkswagen ID.3 na takúto batériu ešte len čaká. Kompletné špecifikácie a cenník nájdete na oficiálnej stránke.

Model Výkon kW / HP Dojazd Cena
ID.4 1ST Performance upgrade 150 / 204 360 – 520 km
42 660 € (S bonusom 3 000 €)
ID.4 1ST MAX Performance upgrade 150 / 204 360 – 520 km
52 110 € (S bonusom 3 000 €)

Dostupná výbava

Cena „základnej“ verzie Volkswagen ID.4 teda začína približne na tom, kde končí ID.3. Rozdiel 10 000 € medzi jednotlivými verziami sa ale zdá až príliš veľký a k dispozícii mohol byť ešte jeden medzistupeň. Každopádne, automobilka sa rozhodla priniesť takéto verzie, pričom aj základná má veľmi slušnú výbavu. Samozrejmosťou je podpora 125 kW nabíjania či 11 kW trojfázová palubná nabíjačka. Nechýba celá séria asistentov, vrátane adaptívneho tempomatu či sledovanie jazdných pruhov. O pohodlie je postarané aj v interiéri, vyhrievanými sedadlami či volantom, ale aj dobrým audio systémom so šiestimi reproduktormi či ambientným LED osvetlením.

Verzia MAX dostáva niekoľko zaujímavých doplnkov navyše. Rozhodujúce môžu byť Matrix LED svetlá alebo adaptívne pruženie DCC s funkciou elektronického plynulého nastavenia tlmičov. Komfort doplnia ergonomické sedadlá s pamäťovou funkciou a masážou. Vyhrievanie dostanú aj spätné zrkadlá či čelné sklo, ktoré je navyše bez viditeľných vodičov. Doplnených je tiež pár kožených prvkov vo dverách. Je však škoda, že 360-stupňový pohľad pri parkovaní je až v tento verzii, ktorá taktiež dostáva 12 palcový displej infotainmentu na rozdiel od 10 palcového v základnej výbave. Nakoniec je nutné spomenúť aj väčšie disky kolies – z 20 palcových sa prechádza na 21 palcové. Za príplatok je pre obe verzie možné dokúpiť ťažné zariadenie s nosnosťou 750, respektíve 1200 kg.

Tepelné čerpadlo za príplatok

Batéria s využiteľnou kapacitou 77 kWh by mohla postačovať podľa špecifikácií na dojazd od 360 do 520 kilometrov. Uvidíme, ako si tieto parametre obháji aj v našom teste, každopádne sme zvedaví na dojazd a výslednú spotrebu v rôznych podmienkach. Vzhľadom na skúsenosti s ID.3 by dojazd 520 kilometrov mohol byť reálny, avšak v lete pri úspornej jazde. S dojazdom v zime úzko súvisí prítomnosť tepelného čerpadla, ktoré vie ušetriť zopár kWh.

Aj preto je škoda, že Volkswagen ID.4 opäť nebude mať vo verzii 1ST tepelné čerpadlo v žiadnej z výbav. Dostupné bude iba za príplatok 1 280 €. V rovnakej 1ST edícii v Nórsku je tepelné čerpadlo prítomné, avšak vzhľadom na horšie podmienky počas zimy je to pochopiteľné. Určite by ale dobrú prácu rozhodne odviedlo aj v našich podmienkach. Tepelné čerpadlo je navyše aj tak najefektívnejšie pri teplotách, ktoré nejdú vysoko pod bod mrazu.

Volkswagen ID.3 sa ale v našom teste predviedlo aj bez tepelného čerpadla ako veľmi efektívne auto pri jazde na diaľnici. V meste je to so spotrebou horšie, treba ale brať ohľad na zhoršené podmienky počas nášho testu.

Náš tip
Volkswagen ID.3: Ďalší skvelý elektromobil, ktorý potrápi konkurenciu | TEST
4. decembra 2020

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+