MojElektromobil

Volkswagen ID.3 je jednoznačne vlajková loď automobilky Volkswagen pre tento rok. My sme ho otestovali hneď dvakrát, takže sme vám priniesli ako textovú recenziu, tak aj video test. A až na pár detailov, aj keď veľmi dôležitých, nás novinka oslovila. Podľa informácií webu Autocar by mal Volkswagen ID.3 dostať vyšší dojazd a rýchlejšie nabíjanie.

Dôležité vylepšenia

V mnohých aspektoch je ale vidieť, že Volkswagen je ešte na začiatku tŕnistej cesty. Nie všetko totiž funguje stopercentne a dôkazom boli aj prvé úvodné problémy so softvérom, ktoré viedli až k odkladu prvého čisto elektrického auta od VW. Softvér ale nie je iba o tom, čo používateľ vidí na displeji, no taktiež ja o tom, ako sa správa elektronika pod kapotou. Tá má priamy vplyv na spotrebu či možnosti nabíjania, a práve tu má ID.3 nedostatky, ktoré sme si všimli už pri prvom teste.

Náš tip
VIDEOTEST Volkswagen ID.3: Ďalší skvelý elektromobil, ktorý potrápi konkurenciu

Bohužiaľ, coldgate nie je až taký výnimočný problém a bojujú s ním dokonca aj elektromobily Tesla, avšak optimalizovať softvér pre lepšiu spotrebu je možno oveľa dôležitejšie. Najnovšie informácie z Nemecka hovoria o vylepšení práve tejto stránky, no taktiež sa Volkswagen ID.3 dočká výrazne rýchlejšieho nabíjania. Volkswagen sľubuje vylepšenie softvéru, čo bude mať priamy vplyv na nižšiu spotrebu a vyšší dojazd.

Lepší dojazd a nabíjanie

Okrem softvéru príde vylepšenie termálneho manažmentu a efektivity batériových článkov. Automobilka spomína konkrétne hodnoty dojazdu pri najvyššom modeli so 77 kWh batériou. Vďaka spomínaným vylepšeniam má stúpnuť odhadovaný dojazd z pôvodných 540 na 580 kilometrov. To je už veľmi slušné číslo, najmä ak zoberiem do úvahy ďalšie sľubované vylepšenia dotýkajúce sa nabíjania. Aktuálne je možné nabíjať VW ID.3 s 58 kWh batériou výkonom 100 kW a verziu so 77 kWh výkonom 125 kW.

V prvej polovici roka by však mal nabíjací výkon stúpnuť na 130 kW a do konca roka sa chcú dostať až na 170 kW. Vyšší výkon nabíjania by ale nemal byť v štandardnej výbave, pôjde teda o príplatkovú funkciu. Táto hodnota by síce nedokázala priamo konkurovať výkonu, ktorý dokážu prijať napríklad elektromobily Tesla. To ale vôbec nevadí, nakoľko v rámci segmentu by išlo o nadpriemerné hodnoty. Pri nabíjaní ale nakoniec môže hrať oveľa väčšiu rolu nabíjacia krivka ako maximálny výkon..

Teda, ak je nabíjacia krivka plochá, nabíjací čas môže byť nakoniec nižší ako pri aute s ešte vyšším maximálnym nabíjacím výkonom, ale s rýchlejším poklesom. Volkswagen tvrdí, že pri výkone 170 kW auto dobije za 10 minút energiu na 200 kilometrov dojazdu. To je už naozaj veľmi dobré a ak by tieto sľuby dokázali splniť s iba minimálnym vplyvom na cenu, Volkswagen by mohol mať v rukách naozaj solídny elektromobil.

Budúcnosť ID

Volkswagen v týchto dňoch dostáva na trh väčší model s označením ID.4, ktorý je prakticky koncernový konkurent Škoda Enyaq iV. Dostupný je iba s najväčšou 77 kWh batériou a odhadovaným WLTP dojazdom cez 500 kilometrov. V pláne však majú aj vyššie modely s označením ID.5 či dokonca ID.7, ktorý bude mať charakter viacúčelového vozidla. Ešte pred týmito verziami by mala prísť na trh aj športovejšia verzia ID.4 s označením GTX. Pôjde o najdrahší model s najväčšou výbavou, ale hlavne najvyšším výkonom.

17. decembra 2020

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+