MojElektromobil

Pri elektrickom pickupe Tesla Cybertruck sa pozornosť často upiera na množstvo netradičných schopností a vlastností tohto vozidla. Ako pikoška sa spomína napríklad to, že tento elektromobil je nepriestrelný, nakoľko vonkajšie panely z ultratvrdej nerezovej ocele odolajú strelám nižších kalibrov.

O Cybertrucku sa vo všeobecnosti hovorí ako o veľmi odolnom vozidle, čo majú podporovať aj správy o výsledku prvej nehody či odvážny pokus premeniť vozidlo na loď. Nie všetko ale musí byť také skvelé ako to na prvý pohľad vyzerá. Portál Electrek informoval, že na elektromobil sa začala valiť vlna kritiky. S tým ako sa k zákazníkom začali dostávať prvé kusy elektrického pickupu, sa totiž začali v čoraz väčšej miere objavovať aj sťažnosti na korodovanie vonkajších panelov.

Informácie sa opierajú o fotografie majiteľov, ktoré majú zachytávať malé škvrny pripomínajúce hrdzu. Niektoré zdroje dokonca uvádzajú, že hrdzavenie sa objavuje po daždi. Ide o veľmi prekvapivú situáciu, pretože Tesla ledva začala s odovzdávaním elektromobilov do rúk zákazníkov a vznik podobných nedostatkov po tak krátkej dobe nepôsobí vôbec dobre. Prinajmenšom nejde o niečo, čo by sa očakávalo od vozidla vyrobeného “z nehrdzavejúcej ocele”.

Zdroj: InsideEVs

Zatiaľ nie je celkom jasné, o čo vlastne ide, no predpoklad je taký, že nejde o hrdzavenie samotných panelov v zmysle hĺbkovej hrdze. Najpravdepodobnejšie vysvetlenie má byť také, že ide o usadený “železničný prach”, teda o miniatúrne čiastočky, ktoré vznikajú pri kontakte kolies vlaku s koľajnicami a uvoľňujú sa do prostredia.

Tieto čiastočky sa na povrch elektrického pickupu majú dostávať práve počas jeho transportu nákladným vlakom, prípadne počas jazdy v blízkosti železničnej trate alebo všeobecne pri pohybe v oblastiach, kde dochádza k ich vzniku kvôli treniu kovu o kov (napr. priemyselné zóny). Problémové čiastočky sú známe aj po označením “náletová” alebo “vzdušná” hrdza.

Problém s “hrdzavením Cybertrucku” preto nemusí byť v slabej odolnosti voči poveternostným vplyvom či v absencii protikoróznej ochrany. Zatiaľ ale nebolo nič oficiálne potvrdené. Preto s istotou nevieme, či ide o problém materiálu alebo či skutočne ide o vplyv prostredia a takzvanú “náletovú hrdzu”, ktorá na nerezovom povrchu priam udiera do očí.

Portál InsideEVs v tejto súvislosti píše, že dosť veľkým problémom sú hlavne nesprávne očakávania majiteľov vozidiel Tesla Cybertruck, ktorí jednoducho nie sú vzniknutí na správnu starostlivosť o nerezový povrch a automaticky predpokladajú, že nemusia vyvíjať žiadne úsilie.

Pritom platí, že vonkajšie panely sa zašpinia, čo môžu sprevádzať rôzne vizuálne prejavy vrátane zmeny odtieňu povrchu či spomínanej “korózie”. Na odstránenie nečistôt ako je náletová hrdza treba použiť špeciálne čistiace prostriedky vhodné na tento účel, čo si majitelia neuvedomujú a potom sťažujú sa, že nečistoty nie je možné odstrániť.

Aj samotná Tesla navyše priamo v návode na používanie upozorňuje, že “korozívne látky” je nutné z povrchu odstrániť okamžite. Do tejto kategórie spadá napríklad olej, vtáčí trus, stromová živica, mŕtvy hmyz či posypová soľ. Inak povedané, špeciálny povrch vyžaduje špeciálnu starostlivosť.

Náš tip
Oficiálne: Rivian prichádza do Európy s prvým modelom
28. februára 2024

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+