MojElektromobil

Do segmentu elektromobility vstupuje ďalší nečakaný hráč. Automobilka Subaru koncom roka 2021 v krátkosti predstavila svoj prvý elektrický model Solterra. Ide o kompaktné SUV, ktoré vzniklo ako spoločný projekt s Toyotou a prakticky je dvojičkou nedávno predstaveného modelu Toyota bZ4X.

Dvojica vyrástla na rovnakej platforme, napriek tomu, že ju každá automobilka označuje svojim vlastným názvom. Solterra a bZ4X toho prakticky majú viac spoločného než rozdielneho. Líšia sa dizajnovo, no motorizáciu majú rovnakú. Kým Toyota pre svoj model BZ4X ponúka aj netradičný volant inšpirovaný Teslou, Subaru sa spolieha len na starú dobrú klasiku.

Foto: Subaru

Elektrické Subaru Solterra bude v základe dostupné vo verzii s pohonom predných kolies a elektromotorom s výkonom 150 kW. V ponuke bude aj verzia s pohonom všetkých štyroch kolies a dvojicou elektromotorov s výkonom po 80 kW. Systémový výkon tejto verzie teda predstavuje 160 kW. 

Obidve verzie do vienka dostávajú batériu s kapacitou 71,4 kWh, ktorá má v prípade verzie s pohonom predných kolies zabezpečiť dojazd až 530 kilometrov (WLTP). V prípade verzie s pohonom všetkých kolies sa uvádzaný dojazd znižuje na 460 kilometrov. Podporovaný bude maximálny nabíjací výkon 150 kW, čo znamená, že nabitie batérie na 80% prebehne za 30 minút.

Foto: Subaru

Elektrická prvotina značky Subaru sa momentálne dočkala svojej premiéry v Japonsku. Nakoľko ale ide o globálny model, predávať sa bude aj v USA a Európe. Konkrétne k tomu má dôjsť v druhej polovici roka 2022. Značka navyše už teraz avizuje, že v budúcnosti plánuje predstaviť ďalšie elektrické modely. Solterra má byť len prvou lastovičkou z nadchádzajúcej elektrickej ofenzívy.

Subaru Solterra: Cena a dostupnosť

Doplnené 26.4.2022

Subaru opakovane potvrdilo, že elektrické SUV Solterra bude dostupné aj v Európe. Podľa oficiálnej webovej stránky slovenského zastúpenia sa s ním počíta aj priamo u nás.

S predajom sa podľa dostupných informácií počíta na druhú polovicu roka 2022. Oficiálne predajné ceny zatiaľ stále neboli zverejnené, no vzhľadom na to, že v USA začínajú na necelých 45 000 dolároch môžeme očakávať, že na európskom trhu pôjde o veľmi podobnú cenu, akurát v €, teda okolo 42 000 až 45 000 €. Z toho vyplýva, že konkurovať bude priamo modelu Toyota bZ4X, ktorý sa na Slovensku predáva za 47 990 €.

Za zmienku určite stojí aj skutočnosť, že pre európsky trh budú dostupné len konfigurácie s pohonom všetkých štyroch kolies (AWD). To okrem iného znamená, že elektromobil ponúkne dojazd na úrovni 454 kilometrov a z 0 na 100 km/h sa rozbehne za 6,9 sekundy.

Dostupné by mali byť dve verzie – SOLTERRA PREMIUM a SOLTERRA STYLE. Podľa popisu na stránke automobilky sa od seba budú líšiť len výbavou. Verzia STYLE ponúkne 18-palcové disky kolies z hliníkovej zliatiny, látkové sedadlá, 12,3-palcový stredový displej navigácie a audiosystému, 6 reproduktorov a 12-voltovú elektrickú zásuvku na stredovom paneli.

Verzia PREMIUM naopak ponúkne 20-palcové disky kolies z hliníkovej zliatiny, sedadlá čalúnené syntetickou kožou, 12,3-palcový stredový displej navigácie a audiosystému, 10 reproduktorov Harman/Kardon + subwoofer + 8-kanálový zosilňovač a bezdrôtovú nabíjačku pre smartfóny.

Subaru Solterra: Predaj bol spustený v Česku, takáto je cena

Doplnené 3.11.2022

Ako informujú České Noviny, Subaru Solterra sa v Európe dostáva oficiálne do predaja. Dnes k tomu konkrétne došlo napríklad u našich západných susedov, kde je základná cena Subaru Solterra stanovená na 1 580 000 Kč, čo je v prepočte približne 64 600 €.

Podľa portálu Auto Swiat bol predaj spustený taktiež v Poľsku, kde ale predajná cena začína na 50 000 € pri verzii Comfort, stredný model Platinum vychádza na 55 000 € a najvyššia konfigurácia Platinum Plus je predávaná za 56 000 €.

Informácie o možnom predaji na Slovensku zatiaľ nemáme, no pokiaľ sa k nám tento prvý elektromobil japonskej značky dostane, tak teraz už vieme akú predajnú cenu môžeme očakávať.

Náš tip
KIA EV9: Prvý pohľad na očakávané elektrické SUV
3. novembra 2022

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+