MojElektromobil

V poslednej dobe sme Vám priniesli informácie o viacerých chystaných novinkách z dielne Toyoty. Prvá plne elektrická Toyota je tu. Na slovenských internetových stránkach Toyoty bol zverejnený prvý predpredajný cenník s možnosťou preobjednania. Toyota láka na bonus vo forme Wallboxu zdarma.

Pripravené na debut

Pri prvotnom predstavení elektrického SUV Toyota bZ4X síce bola zverejnená očakávaná predajná cena, ako aj množstvo informácií, no napriek tomu niečo stále chýbalo. Toyota neuvádzala informácie o spotrebe a dojazde svojho elektromobilu. To sa zmenilo až úplne na konci marca 2022.

V rámci tlačovej správy, ktorá hovorila o tom, že novinka je už plne pripravená na svoj európsky debut sa objavili aj chýbajúce podrobnosti. Dnes tak už vieme, že dojazd Toyota bZ4X predstavuje 470 alebo 516 kilometrov, v závislosti od toho, či ide o konfiguráciu s pohonom všetkých kolies (AWD) alebo energeticky efektívnejšiu verziu s pohonom prednej nápravy (FWD).

Dostupnosť Toyota bZ4X

Toyota ku koncu marca 2022 uvádza, že jej elektrický model bude pre prvé európske krajiny dostupný od leta. V prípade slovenského zastúpenia by to malo byť obdobné, nakoľko tam svieti informácia o mesiacoch júl a august:

Toyota bZ4X bude u autorizovaných predajcov dostupná od júla 2022. Prvé zákaznícke vozidlá očakávame v priebehu mesiaca august 2022.

Známe sú aj podrobnosti o záruke na batériu. Toyota cez voliteľnú záruku garantuje, že kapacita batérie neklesne pod 70% pôvodnej hodnoty po 10 rokoch aktívneho používania alebo 1 000 000 najazdených kilometrov.

V základe dostávame prekvapivo širokú ponuku výbavy

Prvou lastovičkou, ktorá prichádza na Slovensko, je nová Toyota bZ4X. Ide o plne elektrické SUV, ktoré na Slovensko príde v štyroch výbavových stupňoch. Dostupný bude vo výbavách Comfort, Prestige, Executive a v prémiovej výbave Premiere Edition.

Výbava zodpovedá cenovke. Zdroj: Toyota

V prípade tohto modelu musíme povedať, že už základná výbava sa dá označiť ako relatívne bohatá, čo sa však odzrkadľuje aj na jej cene. Za cenu 47 990 Eur dostanete kompletnú sadu bezpečnostných prvkov Toyota, strešné lyžiny vo farbe karosérie, LED svetlomety s automatickými diaľkovými svetlami, dvojzónovú automatickú klimatizáciu.

Stredná výbava bude pravdepodobne najžiadanejšia

Na Slovensku tou najžiadanejšou bude pravdepodobne stredná výbava ponuky, kde sa skĺbi zaujímavá cena s nadštandardnou výbavou. Výbava Prestige s paketom Safety prináša inovatívne riešenie manažmentu batérie, vylepšený inteligentný pohon všetkých kolies XMODE a vyššiu bezpečnosť vďaka balíčku bezpečnostných prvkov Toyota Safety Sence.

Vyššia výbava je viditeľná na prvý pohľad. Zdroj: Toyota

V prípade strednej výbavy ide o kombináciu komfortu s moderným dizajnom a funkčnosťou. Výbava prináša vyhrievané sedadlá, bez kľúčové otváranie, 18 palcové disky kolies. Chýbať samozrejme nemôže ani 7 palcový TFT displej prístrojovej dosky a ďalší dominantný 12,3 palcový displej multimediálneho systému Toyota Smart Connect.

Dva veľké displeje nemôžu chýbať Zdroj: Toyota

Toyota bZ4X: Technické parametre 

Technické parametre nepatria k tým najlepším na aktuálnom trhu, no rozhodne nemôžeme povedať, že by nová Toyota v niečom výraznejšie zaostávala.

Spotreba a dojazd                                        FWD 204k                         AWD XMODE 217k

Kombinovaná spotreba [kWh/100 km]            14,3                                 15,8

Kombinovaný dojazd [km]                               516                                  470

Výkon vozidla

Celkový výkon [kW(k)]                                    150(204)                            160(217)

Predný elektromotor [kW(k)]                           150(204)                            80(109)

Zadný elektromotor [kW(k)]                             –                                       80(109)

Maximálny krútiaci moment [Nm]                    265                                    336

Batéria a nabíjanie

Typ batérie                                                      Lítium‑iónová                   Lítium‑iónová

Počet článkov                                                 96                                        96

Menovité napätie [V]                                      355                                     355

Kapacita batérie [kWh]                                   71,4                                    71,4

Maximálny výkon AC nabíjania [kW]              6,6                                       6,6

Maximálny výkon DC nabíjania [kW]             150                                     150

Podvozok a brzdy

Zavesenie predných kolies                             Vzpery McPherson         Vzpery McPherson

Zavesenie zadných kolies                               Dvojité lichobežníkové Dvojité lichobežníkové

Brzdy vpredu/ vzadu                                       Odvetrávané/kotúčové Odvetrávané/kotúčové

Polomer otáčania [m]                                      5,7                                       5,7

Zrýchlenie vozidla

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]                        8,4                                       7,7

Hmotnosti a batožinový priestor

Pohotovostná hmotnosť [kg]                          1920                                   2005

Hmotnosť nebrzdeného prívesu [kg]              750                                     750

Počet miest

Počet miest na sedenie                                  5                                          5

Konkurencia Toyota bZ4X

Toyota bZ4X má na našom trhu už niekoľko jasných rivalov, veď kategória SUV je veľmi obľúbená aj pri elektromobiloch. Bojovať bude proti modelom ako sú Volkswagen ID.4, Tesla Model Y, Hyundai IONIQ 5 alebo ŠKODA Enyaq iV.

Za objednanie prvej plne elektrickej Toyoty dostanete wallbox

Na základe aktuálne platného cenníka získate ku svojej novej Toyote WALLBOX HOME úplne zadarmo.  K objednávke automaticky získate WALLBOX ABL e+MH1 s výkonom 22 kW s napevno pripojením káblom s dĺžkou 6 metrov.

Za preobjednanie Toyoty bZ4X dostanete wallbox zdarma Zdroj: Toyota

 

1. apríla 2022

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+