MojElektromobil

Trnavský závod Stellantis získal od svojho materského koncernu obrovskú investíciu na rozbehnutie výroby nových áut. O plánovanom rozširovaní výrobných kapacít a súvisiacej investícii informuje na oficiálnej stránke.

Stellantis si niektoré kľúčové informácie nateraz necháva pre seba. Neprezrádza napríklad názvy nových vozidiel, ktoré budú v Trnave vychádzať z výrobnej linky, no spomína, že veľkú časť výrobného programu budú predstavovať aj plne elektrické motorizácie.

Koncern, ktorý vznikol spojením skupín Fiat Chrysler Automobiles FCA a Groupe PSA do svojho trnavského výrobného centra investuje 180 miliónov eur. Nový veľkoobjemový výrobný program sa má naplno rozbehnúť od roku 2023. Časť potrebných prípravných prác má ale začať už počas tohto leta, s najväčšími zmenami sa počíta na rok 2022.

Nakoniec vyhralo Slovensko

Ako informuje portál MyTrnava, koncern Stellantis má v Európe až 24 pobočiek. O aktuálnu investíciu sa medzi nimi zvádzal silný konkurenčný boj. Kľúčovou požiadavkou bolo, celkom prirodzene, ponúknuť vysokú produkčnú kvalitu za nízke náklady. Nakoniec padlo rozhodnutie investovať na Slovensku.

Za rozhodnutím v prospech Trnavy má stáť celkový výkon výrobného centra, ako aj aktívna komunikácia so slovenskou vládou na tému zlepšenia podnikateľského prostredia na Slovensku. Inak povedané, automobilka kvôli rozšíreniu výrobných kapacít požiadala o štátnu pomoc. Podrobnosti ale zatiaľ neboli konkretizované.

Trnavská pobočka v súvislosti so získaním objemnej investície spomína záväzok stať sa lídrom skupiny Stellantis v doménach ekonomickej výkonnosti a klientskej kvality ako v krátkodobom, tak aj v dlhodobom horizonte.

Náš tip
Toto je prvý Peugeot e-208 vyrobený na Slovensku | Blesková správa
2. júla 2021

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+