Solárny elektromobil Lightyear dosiahol dojazd 710 km len so 60 kWh batériou (+3,5 kWh zo Slnka)

Lightyear One Ι Foto: Lightyear

Solárny elektromobil Lightyear One dosiahol dojazd vyše 700 km, a to len so 60 kWh batériou. Počas testu bolo zamračené, no aj tak si cez solárne panely vyrobil 3,5 kWh energie.

Elektromobil Lightyear One dosiahol skvelý dojazd

Solárny elektromobil Lightyear One firma Lightyear vyvíja už niekoľko rokov, teraz jeho prototyp prvýkrát otestovala v kontrolovaných podmienkach, konkrétne na trati Aldenhoven Testing Center v Nemecku. Vozidlo dosiahlo skvelý dojazd vyše 441 míľ, teda 709 kilometrov.

Iba jazda trvala takmer 9 hodín, kvôli výmene šoférov každé dve hodiny však celý test trval celkovo takmer 10 hodín. Vozidlo si po celý čas držalo rýchlosť 85,3 km/h, povedal výkonný riaditeľ Lightyear Lex Hoefsloot pre web Electrek. Napriek tomu, že bolo väčšinou zamračené počasie, fotovoltické panely integrované do strechy vozidla vyrobili v tomto prípade 3,45 kWh energie, čo zodpovedá 40 km dojazdu.

Lightyear One Ι Foto: Lightyear
Lightyear One Ι Foto: Lightyear
Solárne panely na streche mal dostať aj elektromobil Lightyear One Ι Foto: Lightyear

4-dverový elektromobil Lightyear One sa vyznačuje špičkovou aerodynamikou a tým, že je potrebné ho nabíjať zo siete len minimálne, alebo vôbec. Vďaka fotovoltickej streche si vozidlo samé vyrobí energiu, ktorá putuje do vysokonapäťovej batérie a do motora. V lete dokáže v závislosti od oblasti a intenzity slnečného žiarenia vyrobiť dosť energie na 65 km dojazdu denne.

Firma sa na svojom webe chváli spotrebou len 83 Wh/km, čo však zatiaľ nepotvrdila v reálnej prevádzke. Pre porovnanie, elektromobil 2021 Tesla Model 3 Long Range má spotrebu asi 140 Wh/km.

Údaje z testu budú použité v ďalších modeloch

Riaditeľ firmy tvrdí, že test rozhodne prekonal ich očakávania, no ešte je určite priestor na zlepšenie v aerodynamike, pohonnej jednotke, brzdách, alebo nastavení podvozka.

Súvisiacie články

Sériová výroba konkrétne 946 kusov vozidiel Lightyear One sa má spustiť v prvej polovici roka 2022. Údaje z testu neovplyvnia cenu tohto konkrétneho modelu, ktorá sa začína na 149 000 eurách (DE). Šéf firmy však hovorí, že ovplyvnia cenu budúcich modelov značky. Tie by mali prísť na trh v roku 2024.

Konkurencia má podobný dojazd aj bez fotovoltiky

Iné automobilky už dnes ponúkajú elektromobily s podobným, alebo vyšším dojazdom ako Lightyear One a nepotrebujú na to solárnu strechu. Mercedes-Benz EQS, elektrická vlajková loď nemeckej legendárnej značky má našliapnuté na titul elektromobilu s najvyšším dojazdom na svete. Činí 770 km (WLTP) a tromfla tak aj najlepšiu Teslu. Kalifornská firma ponúka s najnovším sedanom Model S Long Range dojazd do 652 kilometrov (WLTP).

Elon Musk dlhodobo tvrdí, že solárna strecha je veľmi neefektívne riešenie. Je podľa neho príliš drahá a poskytne len málo dojazdu kvôli príliš malej ploche na vozidle, kde môžu byť panely nainštalované. Napriek tomu potvrdil, že Tesla Cybertruck dostane akési vysúvateľné solárne panely a pickup si tak bude “privyrábať” energiu na pohon aj v odľahlých oblastiach.

Lightyear One však cieli na úplne inú skupinu zákazníkov. Sú to vyslovene ekologicky zmýšľajúci ľudia a pohon vďaka solárnej energii bude pre nich silným predajným argumentom. Ide o prvý moderný solárny elektromobil, ktorý to má našliapnuté do sériovej výroby. Ako sa vám páči? Napíšte nám váš názor v komentári pod článkom.


Už Vám nič neujde!

Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom

Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.