MojElektromobil

Uprostred rastúceho globálneho dopytu po elektrických vozidlách Shell a BYD otvorili kolosálnu nabíjaciu stanicu v Shenzhene v Číne. Obsahuje až ohromujúcich 258 rýchlonabíjacích bodov. Tento krok nastavuje nový postup v infraštruktúre elektrických vozidiel a odráža, ako Čína postupuje v presadzovaní elektrických vozidiel, aj keď iné trhy vrátane USA stále zápasia s rozširovaním svojich nabíjacích sietí, informuje Cleantechnica.

Rastúca popularita elektrických vozidiel podčiarkuje potrebu efektívnej nabíjacej infraštruktúry. Vývoj veľkokapacitných nabíjacích staníc si tak vyžaduje značné investície do vybavenia, inštalácie, elektrických vylepšení a sieťového pripojenia. Tieto náklady často odrádzajú organizácie od takýchto veľkých investícií.

Okrem toho je trh EV roztrieštený, pričom rôzne modely vyžadujú rôzne typy nabíjacích koncoviek a rôzne požiadavky na nabíjanie. Tento nedostatok štandardizácie môže viesť k problémom s kompatibilitou a sťažiť progres infraštruktúry. Ďalšou prekážkou je zložitá koordinácia medzi viacerými zainteresovanými stranami, ako sú vlády, verejnosť, poskytovatelia služieb a vlastníci nehnuteľností.

Na nedostatočnú infraštruktúru dopláca aj USA

V Spojených štátoch označujú tempo rozvoja nabíjacej infraštruktúry za nerovnomerné. Zatiaľ čo Tesla a Rivian efektívne zaviedli svoje nabíjacie siete, iné značky zápasia s problémami so spoľahlivosťou a škálovateľnosťou. Aj keď majú stanice dostupné, zvyčajne ponúkajú menej nabíjacích bodov, čo prispieva k čakaniu a ešte viac odrádza od potenciálneho prijatia elektormobility verejnosťou.

shell-recharge-china-shenzhen
Takto vyzerá obrovská nabíjacia plocha | Zdroj: Cleantechnica

Porovnajte to s nedávnym vývojom spoločnosti Shell v Shenzhene. Stanicu pre nabíjanie na letisku “Shell Recharge Shenzhen” prevádzkujú spoločnosti Shell a BYD. Počas skúšobnej prevádzky stanica obslúžila viac ako 3 300 elektromobilov denne. Okrem nabíjania ponúka miesto celý rad zariadení, ako napríklad kaviareň, predajné automaty ale aj salónik pre vodičov. Strešné solárne panely navyše ročne vyrobia približne 300 000 kWh obnoviteľnej elektriny na napájanie stanice.

Čínsky skok vpred

István Kapitány, globálny výkonný viceprezident Shell pre mobilitu, zdôraznil, že stanica je súčasťou pokračujúceho záväzku spoločnosti Shell napĺňať meniace sa potreby Číny v oblasti mobility. Uviedol, že miera využitia nabíjačiek Shell v Číne je dvakráttrikrát vyššia ako priemer pri nabíjacích staniciach. Takáto nabíjacia stanica s 258 nabíjacími bodmi určite pomôže Číne k posunu vpred na pomyselnom rebríčku rozvoja elektromobility. Nám ostáva len dúfať, že onedlho sa niečoho podobného dočkáme aj v Európe.

Náš tip
Požiare elektromobilov kvôli batérii: Toto hovoria dáta z rokov 2010 až 2023
25. septembra 2023

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+