MojElektromobil

Francúzska automobilka Renault poodhalila svoj plne elektrický Mégane E-TECH Electric. Populárny model má pomôcť firme k 90% predajom elektrifikovaných áut do roku 2030.

Výkonný riaditeľ Renaultu Luca de Meo a brandingový tím firmy predstavili novú víziu spoločnosti. Renault má ambíciu stať sa lídrom v energetickej revolúcii pomocou najnovších technológií a služieb, pričom chce fungovať udržateľnejším a zodpovednejším spôsobom.

Plne elektrický Renault Mégane E-TECH

Značka v októbri minulého roka predstavila futuristický prototyp elektromobilu Renault Mégane eVision. Vtedy bolo povedané, že 90% dizajnu tohto prototypu sa dostane aj do sériovej výroby.

Nevieme, či Renault spomínaných 90% dodrží, no minulý týždeň ukázal fotografie elektromobilu Renault Mégane E-TECH Electric. Minimálne podľa záberu zadnej časti vozidla sa zdá, že sa dizajn z prototypu Mégane eVision ponechal.

2021 Renault Mégane E-TECH Electric - interiér (Foto: Renault)
2021 Renault Mégane E-TECH Electric – interiér (Foto: Renault)

Operačný systém auta – Android

Interiér vyzerá tiež veľmi zaujímavo. Vidíme tu infotainment kompletne zakrytý dotykovým displejom a nádherné jednoduché línie palubnej dosky na strane spolujazdca. Pred šoférom sa nachádza ďalší informačný displej s atraktívnou grafikou.

Na takéto usporiadanie sme však už pri dnešných elektromobiloch zvyknutí. Zaujímavosťou elektrického Mégane je infotainment založený na systéme Android for Automobiles (nejde o aktuálny systém Android Auto). Android má byť operačným systémom celého vozidla, narozdiel od Android Auto, ktorý je len projekciou smartfónu na displej auta s vlastným operačným systémom.

Priehradka medzi dvomi displejmi, ktorú vidno na fotografii, nie je popolník, ako by sa mohlo zdať. Ide o priehradku s bezdrôtovým nabíjaním pre smartfóny. Na ďalšom zábere je vidieť priehradku na kľúč, držiaky na nápoje a ďalší úložný priestor.

2021 Renault Mégane E-TECH Electric (Foto: Renault)
2021 Renault Mégane E-TECH Electric (Foto: Renault)

Nové smerovanie značky s hybridmi

Na online akcii Renault Talk #1 riaditeľ De Meo vysvetlil nové smerovanie značky so zameraním na elektrifikované vozidlá, teda hlavne hybridy, ale aj elektromobily. Dnes má značka v ponuke napríklad populárny elektromobil Zoe alebo plug-in hybridný Mégane E-TECH. Do roku 2030 chce predávať 9 z 10 vozidiel s elektrifikovaným pohonom.

Renault bude v zmysle novej vízie formovať a vytvárať aj udržateľnú mestskú mobilitu s prívlastkom „Software République“. Vyše 2 000 inžinierov z priemyslu má firme pomôcť v kyberbezpečnosti, umelej inteligencii, spracovávaní dát, vývoji softvéru a mikroelektroniky pre mobilitu obyvateľov v mestách.

Protoyp Renault Mégaen eVision (Foto: Renault)
Protoyp Renault Mégaen eVision (Foto: Renault)

Prvé centrum cirkulárnej ekonomiky

Renault Re-Factory je ďalším znakom udržateľného fungovania tejto firmy. Ide o prvý hub cirkulárnej ekonomiky v Európe. Projekt ráta s recykláciou alebo upcykláciou 120 000 vozidiel ročne a takmer 80% dôležitých materiálov zo starých vozidiel má byť použitých v nových batériách pre elektromobily.

7 väčších modelov (segment C a D) značky bude elektrifikovaných do roku 2025. Ide napríklad o spomínaný Mégane E-TECH Electric alebo hybridný pohon pre Renault Arkana. Firma plánuje sa výrazne venovať vývoju hybridného pohonu E-TECH Hybrid.

Očakávame, že elektrický Mégane sa stane ďalším predajným hitom na starom kontinente. Model Zoe už nejakú dobu obsadzuje prvú priečku najlepšie predávaného elektromobilu v Európe. Globálne ho však predbieha Tesla Model 3. Značka má v Európe silné postavenie a trhový podiel, jej spaľovací model Clio je jedným z najpredávanejších osobných vozidiel v Európe (bez ohľadu na typ pohonu).

 

12. mája 2021

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+