MojElektromobil

Porsche sa aktívne pripravuje na svoju elektrickú budúcnosť. V ponuke má síce už dlhší čas modely rodiny Taycan, ako aj plug-in hybridy Panamera 4 E-Hybrid a Cayenne E-Hybrid, no ponuka elektromobilov sa už čoskoro začne rozrastať.

Značka počíta s tým, že  roku 2025 bude spaľováky a elektrické modely (plug-in hybridy a batériové elektromobily) predávať v rovnakom pomere jedna k jednej. Do roku 2030 následne plánuje posilniť elektrické predaje tak, aby z nej elektromobily a plug-in hybridy tvorili 80%.

Okolo roku 2025 by malo dôjsť k predstaveniu plne elektrického športového modelu Porsche 718. Ešte predtým by sme sa ale mali dočkať elektromobilu Macan. Elektromobily známe ako “Macan EV” sa už dlhší čas v predprodukčnom spracovaní pohybujú po testovacích okruhoch a verejných cestách.

Počas zastávky pri nabíjacích staniciach IONITY sme ich dokonca zachytili aj my. Testovacia flotila pripravovaných elektromobilov sa tu pristavila, aby doplnila potrebnú energiu po dvoch týždňoch strávených jazdami po Švédsku. Nakoľko ide stále o predprodukčné verzie, Porsche si dáva pozor a príliš veľa technických podrobností sme sa nedozvedeli.

Foto: Kristián Kratochvil

Vieme však aspoň niekoľko drobností. Pripravovaný elektrický Macan toho nemá veľa spoločného s už dostupným modelom Taycan. Rovnaké nie sú ani elektromotory či batérie. V prednej časti je prítomný odkladací priestor, takzvaný “frunk”, ktorý je približne rovnako veľký ako v prípade Tesla Model Y, akurát je o niečo hlbší. Vodiči prezradili, že testovacie modely ešte nemajú optimálne nastavený systém pre správu batérií (BMS).

Jeden z prítomných elektromobilov bol k nabíjacej stanici pripojený v momente, kedy mu zostávalo už len 13% kapacity batérie a odpojený bol pri 90%. Počas nabíjania odobrali 85 kWh za 33 minút. Nabíjací výkon miestami dosahoval 169 až 220 kW.

Foto: Kristián Kratochvil

Aktívne chladenie batérie sa počas nabíjania zaplo až v momente, kedy bola batéria nabitá na 65%. Ak by sme do úvahy zobrali možné straty pri nabíjaní, tak by sa využiteľná kapacita batérie mala pohybovať niekde na úrovni 90 až 100 kWh. To je asi všetko, čo sme sa o novinkách dozvedeli. Postavené by mali byť na platforme Premium Platform Electric (PPE) s 800 V palubným napätím.

Náš tip
Toyota bZ4X: Elektrické SUV je pripravené na debut. Poznáme cenu, dojazd aj dostupnosť
1. apríla 2022

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+