Porsche Taycan oficiálne: Maximálny výkon, rýchle nabíjanie a 450 km dojazd

Slávnostné predstavenie ste mohli sledovať naživo priamo na YouTube kanáli Porsche. O pripravovanej novinke sa toho už napísalo veľa. Taycan je prvým elektromobilom výrobcu a Porsche nechcelo nechať nič na náhodu. Aj preto musí byť dokonalý. Nový Porsche Taycan bude hlavnou konkurenciou Tesle Model S, ktorú chce prekonať vo viacerých smeroch.

Ešte pred predstavením bol záujem o elektromobil veľký. Automobilka údajne registrovala viac ako 30 tisíc rezervácií. Nedávno sme tiež informovali o tom, že k dispozícii bude aj služba Apple Music, ktorá bude priamo integrovaná do infotainment systému.

Impozantné parametre

Nový Porsche Taycan je údajne schopný urobiť viacero šprintov z 0 na 200 km/h takmer s rovnakým časom a bez straty výkonu. To Tesla schopná nie je. Ponúka výkon 560 kW (761 koní), pričom krútiaci moment je až 1050 Nm. Je štvormiestny a batéria disponuje kapacitou 93 kWh. Na jedno nabitie zvládne prejsť 450 km. Impozantný je aj nabíjací výkon, ktorý činí 270 kW.

  • Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 2,8 sekundy
  • Zrýchlenie z 0 na 200 km/h za 9,8 sekundy
  • Maximálny výkon 560 kW (761 koní)
  • Krútiaci moment 1050 Nm
  • Dojazd 450 km (WLTP)
  • Nabíjací výkon 270 kW (100 km dojazd za 5 minút nabíjania)
  • Dvojstupňová prevodovka (prvý stupeň pre maximálnu akceleráciu v nízkych rýchlostiach, druhý pre vyššie rýchlosti)
  • 93 kWh batéria
  • Koeficient odporu 0,22 bez kompromisov na dizajne

Batéria sa nachádza v podlahe. Pri predstavení bolo spomenuté, že vďaka tomu je ťažisko poriadne nízko, dokonca nižšie, ako v prípade legendárneho Porsche 911. Na ceste bude novinka držať výborne.

Súvisiacie články

Takto prebiehalo testovanie Taycanu

Novinka nedávno prekonala rekord na legendárnom okruhu Nürnburgring s časom 7:42 min. Stal sa tak najrýchlejším štvordverovým plne elektrickým športovým automobilom. Tesle tiež ukradol prvenstvo za najviac prejdených kilometrov za 24 hodín. Futuristický interiér je plný displejov. Obsahuje 16,8″ zakrivený displej, 10,9″ dotykový displej a tiež 8,4″ dotykový panel v stredovej konzole.

Záznam z predstavenia si môžete pozrieť nižšie:

Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.