Prvá lastovička novej generácie elektromobilov. Na Slovensko prichádza Peugeot E-3008

Zdroj: Tomáš Meňuš

Nový Peugeot 3008 v týchto dňoch prichádza na slovenský trh, my sme ho mali možnosť nakrátko vyskúšať (pochopiteľne sme zvolili čisto elektrickú verziu Peugeot E-3008) a priniesť vám prvé dojmy z vozidla.

Novinka stojí na úplne novej platforme, na ktorej budú postavené ďalšie elektromobily koncernu Stellantis. Zároveň bude dostupný s mimoriadne širokou ponukou pohonných jednotiek. Pre tých, ktorí stále váhajú s plne elektrickým pohonom, sú k dispozícii aj dve hybridné verzie – plug-in hybrid a mild-hybrid.

Zadná časť Peugeot E-3008

Od svojho predchodcu sa odlišuje najmä dizajnom zadnej časti, ktorý má po novom línie fastbacku. Stále však ide o SUV, a menšieho súrodenca pre predĺženú a praktickejšiu dvojičku Peugeot E-5008.

Úplne nová platforma

Základom nového E-3008 je platforma STLA Medium koncernu Stellantis, navrhnutá špecificky pre budúce elektrické vozidlá. Táto platforma v kombinácii s krátkym rázvorom 2,73 m a solídnou kapacitou batérie 98 kWh umožňuje E-3008 poskytnúť najlepší dojazd vo svojej triede.

Nová platforma STLA Medium | Zdroj: Stellantis

Nová platforma má byť vyvinutá primárne pre batériové elektromobily, avšak využívať sa dá aj v prípade hybridov, plug-in hybridov a dokonca aj klasických spaľovacích motorov. Jej univerzálnosť je zdôrazňovaná aj tým, že konštruktéri majú voľnú ruku v tom, či siahnu po jednom alebo dvoch motoroch, po pohone prednej, zadnej alebo obidvoch náprav. Stojí na 400-voltovej architektúre a umožňuje kompletnú zástavbu batérie pravidelných tvarov do podlahy vozidla.

Elektromobil Peugeot E-3008: Batéria a dojazd

Vysokonapäťová lítium-iónová batéria 400 V s chemickým zložením NMC (nikel, mangán a kobalt) je umiestnená pod podlahou. K dispozícii budú dva varianty batérie, menšia 73 kWh postačí na dojazd 527 kilometrov podľa WLTP. Tá bude najprv v ponuke s pohonom prednej nápravy a výkonom 157 kW.

Predná časť Peugeot E-3008

Neskôr príde aj dvojmotorová verzia s pohonom oboch náprav a výkonom 240 kW (320 koní) a väčší akumulátor s kapacitou 98 kWh, vďaka ktorému dosiahne Peugeot E-3008 dojazd až cca. 700 kilometrov podľa WLTP.

Maximálny výkon DC nabíjania je 160 kW, to umožňuje dobiť dodatočných 100 km dojazdu len za 10 minút a nabíjanie z 20 % na 80 % SoC zaberie 30 minút. V prípade AC nabíjania hovoríme o palubnej nabíjačke s výkonom 11 kilowattov, trojfázová 22 kW nabíjačka bude taktiež od roku 2025 k dispozícii na želanie.

Súvisiacie články
Priestor na sedenie vpredu
Priestor na sedenie vzadu

Základom ponuky Peugeotu 3008 je trojvalcový benzínový mild-hybrid 1,2 PureTech so 6-stupňovou automatickou prevodovkou a výkonom 136 koní.

Peugeot 3008 plug-in hybrid

Posun vpred hlásia ale plug-in hybridy. Medzigeneračne sa kapacita batérie takmer zdvojnásobila na hodnotu 21 kWh, pre lepšie rozloženie hmotnosti bola umiestnená do stredu vozidla. Plug-in hybrid Peugeot 3008 je dostupný s 1,6-litrovým štvorvalcovým benzínovým motorom s 7-stupňovou automatickou prevodovkou. Kombinovaný výkon sústavy je 195 koní.

Futuristická prístrojová doska Peugeot E-3008

Zaujímavosťou je “PEUGEOT i-Cockpit®” infotainment s 21” panoramatickým displejom, ktorý sa tiahne od ľavej strany palubnej dosky až po stredovú konzolu. Tento 21” širokouhlý displej je mierne zakrivený smerom k vodičovi a zároveň zostáva prístupný aj pre spolujazdca.

Nový je aj volant, ktorý prináša hlavnú výhodu v ovládaní rekuperácie cez pádla pod volantom, čo je u Peugeotu úplná novinka. Batožinový priestor ponúka objem 520 litrov, v prípade verzie 4×4 to bude 470 litrov.

Batožinový priestor Peugeot E-3008

Mohlo by vás zaujímať:

Elektrický Peugeot 3008: Cena a dostupnosť

Nový Peugeot 3008 sa začína objavovať u dílerov práve v týchto dňoch. Cenovka nového modelu bola stanovená už v marci, pri čom zatiaľ bude v ponuke len jedna čisto elektrická verzia s výkonom 157 kW (210 koní) a kapacitou akumulátora na úrovni 73 kWh. V prípade verzie Allure štartuje Peugeot E-3008 na sume 46 790 eur, za vrcholnú GT zaplatíte 50 790 eur s DPH.

Renault Scenic E-Tech Electric | Zdroj: Tomáš Meňuš

Konkurenciu mu bude robiť napríklad nový Renault Scenic, ktorý sme už v marci mali možnosť si vyskúšať počas prvých jázd v Španielsku. Spomedzi iných než francúzskych automobiliek tu nachádzame napríklad Hyundai Kona Electric, či Mercedes-Benz EQA. Tie sme vám tiež nedávno priniesli v redakčných testoch.

Náš tip
Test BMW iX2 xDrive30: Fire Red nie je len názov použitého laku
Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.