MojElektromobil

Peugeot sa chce v roku 2022 stať európskym trhovým lídrom v oblasti predaja “čistých dodávok”. Dosiahnuť to chce so svojim modelovým radom 100 % elektrifikovaných dodávok, ktoré majú ponúkať 100 % funkčnosť konvenčných dieselových verzií, no bez produkcie hluku, vibrácií, emisií a zápachu.

Zaujímavé predaje aj nová kampaň

Už teraz má mať dobre našliapnuté k dosiahnutiu svojho cieľa. Peugeot do konca roku 2021 dodá v Európe 4 000 elektrických úžitkových vozidiel a už teraz eviduje objednávky na ďalších 10 000 automobilov.

Pre ďalšie posilnenie predajov a šírenie povedenia o svojich elektrických úžitkových vozidlách dokonca spustí celoeurópsku reklamnú kampaň s názvom „For the Day Ahead“. Kampaň bude vzdávať hold remeselníkom a podnikateľom, pričom jej ústrednými prvkami budú práve elektrické vozidlá  e-PARTNER, e-EXPERT a e-BOXER. Táto skutočnosť ukazuje, že s elektrickými dodávkami to Peugeot myslí vážne.

Na elektrickej vlne

Ako Peugeot  pripomína, 100% elektrický rad pozostáva z elektrických vanov e-PARTNER a e-Expert, veľkej elektrickej dodávky e-BOXER, ako aj z dodávky s palivovými článkami, e-EXPERT HYDROGEN. Model s palivovými článkami sa začne vyrábať ešte do konca roka 2021.

Značka zdôrazňuje, že typickým poznávacím znakom všetkých elektrických dodávok PEUGEOT je, že v porovnaní s naftovými verziami nerobia žiadne kompromisy pokiaľ ide o užitočný objem alebo praktickosť, pričom ponúkajú všetky výhody elektromotorov: nižšie prevádzkové náklady, jednoduché ovládanie, okamžitú odozvu na plyn, vysoký krútiaci moment a zároveň úplnú elimináciu hluku, vibrácií, pachov a emisií.

Elektrické úžitkové vozidlá Peugeot v skratke

PEUGEOT e-PARTNER, postavený na modulárnej platforme EMP2 (Efficient Modular Platform) je v ponuke so 100 % elektrickým motorom s maximálnym výkonom 100 kW (136 k) a maximálnym krútiacim momentom 260 Nm, ktorý je k dispozícii od štartu pre okamžitá odozvu.

  • dojazd až do 275 km podľa certifikačného protokolu WLTP
  • 2 dĺžky (Standard a Long)
  • 2 karosárske verzie: van (max. 3 sedadlá) a hlboká kabína (až 5 sedadiel)
  • ťažná kapacita 750 kg
  • užitočné zaťaženie až 800 kg
  • nákladový priestor s objemom až 4,4 m³, úplne identický ako vo verzii s benzínovým motorom
PEUGEOT e-PARTNER | Foto: Peugeot

PEUGEOT e-EXPERT je založený na platforme EMP2 (Efficient Modular Platform) určenej pre rôzne typy pohonu a ponúka 100 % elektrický motor s maximálnym výkonom 100 kW (136 k) a maximálnym krútiacim moment 260 Nm, dostupným hneď po štarte.

  • možnosť voľby 2 batérií s kapacitou 50 alebo 75 kWh a dvomi úrovňami dojazdu s maximom až 330 km podľa WLTP
  • 3 dĺžky (Compact, Standard a Long)
  • ťažná kapacita 1000 kg a užitoční zaťaženie 1275 kg
  • nákladový priestor identickým ako vo verzii so spaľovacím motorom (6,6 m³)

Zároveň PEUGEOT zahajuje výrobu elektrickej verzie PEUGEOT e-EXPERT HYDROGEN, poháňanej vodíkovými palivovými článkami.

PEUGEOT e-BOXER | Foto: Peugeot

Nový PEUGEOT e-BOXER Electric prichádza so 100 % elektrickým motorom s maximálnym výkonom 90 kW (122 k) a maximálnym krútiacim momentom 260 Nm.

Hnacie ústrojenstvo je vybavené systémom s rekuperáciou energie, ktorý je aktívna pri uvoľnení plynového pedálu a pri brzdení. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 110 km/h (90 km/h pre 4-tonové verzie).

  • 2 úrovne dojazdu s maximom až 340 km podľa WLTP
  • 2 batérie s kapacitou 37 kWh a 70 kWh
  • 4 dĺžky a 3 výšky
  • užitočné zaťaženie až 1890 kg
  • nákladový priestor rovnaký ako vo verzii so spaľovacím motorom, až 17 m3

Konkurencia

Peugeot prirodzene nie je jediným hráčom na automobilovom poli, ktorý sa začal venovať segmentu elektrických úžitkových vozidiel. Svoju ponuku začal elektrifikovať aj Opel s modelom Movano-e a spomenúť si môžeme aj nedávno predstavený Renault Kangoo Van. Spomenúť si môžeme aj elektrickú dodávku Mercedes-Benz eSprinter alebo aj projekt Voltia.

Náš tip
e-NV200 XL Voltia: Slovenská firma a Nissan oznámili spoluprácu, výsledkom je elektrická dodávka
30. novembra 2021

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+