MojElektromobil

Do predstavovania nových elektrických dodávok sa automobilky pustili vo veľkom. Po Renaulte EZ Flex tu máme aj Peugeot, ktorý prichádza s veľmi sľubným modelom Peugeot e-EXPERT. Ten má ponúknuť dojazd presahujúci 300 kilometrov a do predaja príde už v druhej polovici tohto roka.

Peugeot e-EXPERT – čistokrvné EV

Po úspechu spaľovacieho modelu, ktorý prišiel na trh v roku 2016, sa automobilka rozhodla priniesť čistý elektromobil. Peugeot aj najnovší model predstavuje ako flexibilný doplnok vozového parku rôznych firiem pôsobiacich vo viacerých odvetviach. Nová, čisto elektrická verzia, ponúka len mierne zmeny v exteriéri. Súčasťou je samozrejme logo Leva, ktoré ale mení farbu v závislosti od uhlu pohľadu. Nad predným ľavým kolesom sa nachádza konektor pre nabíjanie, pričom elektrické srdce potvrdzuje aj označenie e-Expert na zadnej strane.

peugeot e-expert

Vo vnútri sa bude starať o správnu orientáciu na cestách 3D navigácia TomTom Traffic so zoznamom dostupných nabíjacích staníc. Tá je súčasťou veľkého dotykového displeja infotainmentu. Páku prevodovky nahrádza ovládač e-Toggle, pričom na stredovom paneli nájdete aj režim pre výber jazdných režimov – Eco, Normal a Power. Každý z nich ponúka odlišný zážitok z jazdy, ktorý sa odráža na spotrebe a maximálnom dojazde dodávky. Pozitívne sú údaje o maximálnej úžitkovej hmotnosti – 1 275 kilogramov – a ťažnej kapacite – 1 000 kilogramov.

Detaily jednotlivých jazdných režimov:

  • Eco (60 kW, 180 Nm) : pre maximalizáciu dojazdu
  • Normal (80 kW, 210 Nm) : pre bežné jazdenie
  • Power (100 kW, 260 Nm) : zlepšuje výkon pri prevoze ťažšieho nákladu

Dva režimy rekuperácie

Nakoľko ide o elektromobil, nechýba tú rekuperácia, ktorá bude dostupná v dvoch režimoch. Štandardný režim sa má podobať brzdeniu pri jazde so spaľovacím motorom. Súčasťou však bude aj režim B, ktorý už zabezpečí intenzívnejšie spomaľovanie / rekuperáciu. Výrobca uvádza, že elektrický pohon je podobný tomu, ktorý môžeme vidieť v Peugeot e-208 alebo Peugeot e-2008. Jediná výraznejšia zmena sa dotkla iba prevodovky, ktorá je kvôli vyššiemu potrebnému zaťaženiu kratšia.

peugeot e-expert

V režime Power môžete počítať s týmito hodnotami:

  • Maximálna rýchlosť: 130 km / h
  • Zrýchlenie z 0 to 100 km / h: 13,1 sekundy
  • 1000 m s pevným štartom: 35,8 sekundy
  • Zrýchlenie z 80 na 120 km / h: 12,1 sekundy

Tri verzie a slušný dojazd

K dispozícii budú tri rôzne verzie – Compact, Standard a Long. Všetky tieto budú vybavené batériou o kapacite 50 kWh, ktorá má postačovať pre dojazd 230 kilometrov podľa normy WLTP. Avšak, verzie Standard a Long bude možné zakúpiť až so 75 kWh batériou, ktorá už bude postačovať pre dojazd 330 kilometrov podľa WLTP.

O tepelnú reguláciu batérie sa bude starať vyhrievací okruh, ktorý predlžuje životnosť, optimalizuje dojazd a umožňuje rýchle nabíjanie. Tepelné čerpadlo pre úspornejšie vykurovanie však chýba – dostupné bude len odporové kúrenie s výkonom 5 kW. Samozrejmosťou je záruka na batériu vo výške 8 rokov alebo do 160-tisíc kilometrov.

peugeot e-expert

Vozidlo bude možné dobíjať ako AC, tak aj DC prúdom. V štandardnej výbave bude Peugeot e-EXPERT vybavené palubnou nabíjačkou s výkonom 7,4 kW. Priplatiť si však budete môcť aj za verziu s výkonom 11 kW. Pri jednosmernom prúde môžete počítať s výkonom 100 kW, vďaka čomu je batériu možné nabiť do 80 % za 45 minút.

Konkrétne časy nabíjania pri rôznych výkonoch:

  • Bežná zásuvka – 8 A – úplne sa dobije za 31 hodín (50 kWh batéria) / 47 hodín (75 kWh batéria)
  • Bežná zásuvka – 16 A – úplne sa dobije za 15 hodín (50 kWh batéria) / 23 hodín (75 kWh batéria)
  • Wallbox – 7,4 kW – úplne sa dobije za 7 hodín 30 minút (50 kWh batéria) / 11 hodín 20 minút (75 kWh batéria) s jednofázovou palubnou nabíjačkou (7,4 kW)
  • Z wallboxu s výkonom – 11 kW – úplne sa dobije za 5 hodín (50 kWh batéria) / 7 hodín 30 minút (75 kWh batéria) s trojfázovou palubnou nabíjačkou (11 kW)
  • Z verejnej dobíjacej stanice – 100 kW – na 80 % sa dobije za 30 minút (50 kWh batéria) / 45 minút (75 kWh batéria)

PEUGEOT e-Expert sa bude vyrábať vo francúzskom závode a prvé objednávky začnú prijímať v druhej polovici tohto roka.

 

 

16. mája 2020

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+