MojElektromobil

Nemecká publikácia ADAC sa pozrela na zúbok aktuálne predávaným elektromobilom vo veľkom teste. Vyše 70 elektromobilov malo prejsť štandardizovaným testom, aby mal každý testovaný model vždy rovnaké podmienky. ADAC teraz prezentuje dve tabuľky výsledkov. Tou prvou je prehľad elektromobilov s najväčším dojazdom v reálnych podmienkach spolu s veľkosťou batérie a skutočne spotrebovanou energiou na plné nabitie.

Jedným z hlavných zámerov celého zostaveného porovnania má byť prezentácia toho, že reálny dojazd elektromobilov nezávisí len od veľkosti batérie, ale aj od spotreby elektromotora a celkovej efektívnosti. Uvádza, že kým prvé elektromobily neboli príliš optimalizované s ohľadom na spotrebu, dnes už je to vec, na ktorú si výrobcovia spravidla dávajú pozor. Niektoré základy ale platia dodnes, preto veľké SUV a dlhé sedany prirodzene dosahujú vyššiu spotrebu než malé mestské autá.

Zaujímavosťou je, že aktuálne najefektívnejším elektromobilom je na základe testovania Hyundai IONIQ 6, pri ktorom sa potreba pohybuje na hranici 15,5 kWh na 100 km. Aj na druhej priečke je elektromobil z rovnakej stajne, Hyundai Kona Electric (16,7 kWh na 100 km) a prvú trojku uzatvára Tesla Model 3 (16,8 kWh na 100 km).

Naopak najhoršie sú na tom dlhé a veľké rodinné elektromobily ako Mercedes EQV 300 (30,9 kWh na 100 km), Citroen e-Spacetourer XL (29,7 kWh na 100 km), ku ktorým sa pomerne prekvapivo pridáva aj taký kúsok ako Volvo XC40 Recharge Pure Electric Twin Pro AWD (28,8 kWh na 100 km).

Publikácia sa počas testovania pozrela aj na straty pri nabíjaní, nakoľko v konečnom dôsledku ide o vec, ktorá sa prejavuje na celkovej efektivite a peňaženke majiteľa elektromobilu. Uvádza, že využívala 22 kW AC nabíjačku používanú vždy za rovnakých teplotných podmienok (stabilných 23 stupňov Celzia).

Najväčším previnilcom v tejto oblasti má byť BMW iX, kde je na nabitie batérie s kapacitou 105 kWh spotrebovaných reálne až 125,2 kWh energie. Pripomína však, že vplyv môžu mať aj ďalšie faktory ako napríklad tolerancia meraní, opotrebenie batérie či teplotný manažment.

ModelDojazd nameraný
v teste ADAC Ecotest v km
Veľkosť batérie celková/využiteľná v kWhCelková spotreba energie na plné nabitie batérie v kWh
BMW iX xDrive 50610111,5 / 105,.2125,2
Mercedes-Benz EQS 450+ prevedenie Electric Art575neznáma / 107,8124,9
Hyundai Ioniq 6 (77,4 kWh) UNIQ-Paket 2WD555neznáma / 77,486,3
BMW i7 xDrive 60 545105,7 / 101,7 119,9
Mercedes-Benz EQE 350+530neznáma / 90,6106,5
Mercedes EQS 580 Electric Art 4Matic530neznáma / 108,4124,2
BMW i4 eDrive40 49083,9/80,7 96,3
Nio ET7 (100 kWh)485100 / 90,099,5
Ford Mustang Mach-E Extended Range 48098,7 / 88,0104,3
Polestar 2 Long Range Single Motor48078,0 / 75,089
Kia EV6 (77,4 kWh) 470neznáma / 77,487,4
Hyundai Ioniq 5 (77,4 kWh) Techniq-Paket 2WD 470 neznáma / 77,485,7
Ford Mustang Mach-E Extended Range AWD 45098,7 / 88 106,3
Skoda Enyaq Coupé RS iV45082,0 / 77,0 88,2
Hyundai Kona Elektro (64 kWh) Trend (Facelift) 43567,0 / 64,072,8
Hyundai Ioniq 5 (77,4 kWh) UNIQ-Paket 4WD 435neznáma / 77,484,6
Porsche Taycan Sport Turismo GTS 420 93,4 / 83,7 97,9
Nio EL7 (100 kWh) 420100,0 / 90,0 101,1
Tesla Model 3 415 60 / neznáma 70,5
Tesla Model Y Maximum Range AWD 415 neznáma / 79,088,6
Audi Q4 Sportback 40 e-tron S line 41082,0 / 76,6 83,7
Volvo C40 Rech. Pure Electr. Single Motor Ultim. 410 69,0 / 67,0 79,4
KIA Niro EV (64,8 kWh) Inspiration 41064,8 / neznáma 74
Porsche Taycan 4S Performance Plus 40093,4 / 83,7 95,2
VW ID.5 Pro Performance 40082,0 / 77,0 83,6
BMW iX3 Impressive 400 80,0 / 73,8 85,3
Polestar 2 Long Range Dual Motor 395 78,0 / 75,0 88,4
Skoda Enyaq iV 80 395 82,0 / 77,0 86,9
Audi e-tron Sportback 55 quattro 39095,0 / 86,5 96
Kia e-Soul (64 kWh) Spirit 39067,0 / 64,0 73,9
VW ID. Buzz Pro 39082,0 / 77,0 90,8
Genesis GV70 Electrified Sport AWD 380neznáma / 77,486,6
VW ID.4 Pro Performance (77 kWh) Max 385 82,0 / 77,0 88,5
Audi e-tron GT quattro 370 93,4 / 83,7 86,9
Jaguar i-Pace EV400 S AWD 36690,2 / 84,7 100,8
Audi e-tron 55 quattro 36595,0 / 83,6 94,3
Genesis GV60 Sport Plus AWD 365 87,2 / 77,4 87,7
Renault Mégane E-TECH Electric EV60 220hp 365 62,7 / 60,0 70,4
Mercedes EQB 350 Electric Art 4Matic 36069,7 / 66,5 76,1
Mercedes EQA 250 Electric Art 350 neznáma / 66,575,7
Kia EV6 (58 kWh) 350neznáma / 58,064,4
Subaru Solterra Platinum Plus 350 71,4 / neznáma 70,7
BYD Atto 3 EV Design 345neznáma / 60,568,7
Ora Funky Cat (63 kWh) 400 Pro + 34063,1 / 59,3 68,7
Nissan Ariya (63 kWh) Evolve Pack 335neznáma / 63,071,8
Renault Zoe R135 Z.E. 50 (52 kWh) Intens 33555,0 / 52,0 64,3
VW ID.3 Pro Performance 1st Max 335 62,0 / 58,0 64,8
Mercedes EQV 300 325 100 / 90,0 100,6
MG Marvel R Electric Performance 32572,0 / 69,9 74,5
MG5 Electric Maximum Range Luxury 315 61,1 / 57,7 61,9
Volvo XC40 Recharge Pure Electric Twin Pro AWD 31078,0 / 75,0 90
VW ID.4 GTX 4Motion 310 82,0 / 77,0 83,7
Nissan Leaf e+ Tekna (62 kWh) 300 62,0 / 56,0 68,4
Cupra Born e-Boost (58 kWh) 29562,0 / 58,0 62,6
Aiways U5 Premium 29063,0 / 61,0 72,3
Opel Corsa-e Elegance 28050,0 / 46,0 53,1
Peugeot e-208 GT 280 50,0 / 47,5 53,1
DS 3 Crossback E-Tense So Chic 270 50,0 / 47,5 55,4
Citroen e-C4 Shine 260 50,0 / 46,0 50,5
Peugeot e-2008 GT 260 50,0 / 47,5 53,1
Citroen e-Spacetourer XL (75 kWh) Shine 25575,0 / 69,0 76
Opel Mokka-e Ultimate 255 50,0 / 46,0 52,4
Fiat 500e Cabrio Icon 245 42,0 / 37,0 42,9
MG ZS EV Luxury 220 44,5 / 40,0 46,4
Opel Combo-e Life Ultimate 21550,0 / 46,0 51,7
Mini Cooper SE 210 32,6 / 28,9 37,6
Nissan Leaf Acenta (40 kWh) 201 40,0 / neznáma 44,5
Dacia Spring Electric Comfort Plus 2WD 18528,3 / 27,4 neurčené
Mazda MX-30 e-SKYACTIV Makoto 170 35,5 / 32,0 35,6
Renault Twingo Electric Intens 15022,0 / 21,4 27,2

Druhá predstavuje porovnanie medzi nameranou spotrebou a tým, čo udávajú výrobcovia na základe metodiky WLTP.

ModelSpotreba nameraná v ADAC Ecotest kWh/100 kmSpotreba udávaná výrobcom podľa WLTP kWh/100 km
Hyundai Ioniq 6 (77,4 kWh) UNIQ-Paket 2WD 15,5 14,3
Hyundai Kona Elektro (64 kWh) Trend (Facelift)16,714,7
Tesla Model 3 16,814,4
Fiat 500e Cabrio Icon 17,414,7
Mini Cooper SE 17,6 14,8 – 16,8
Renault Twingo Electric Intens 17,6 16,0
KIA Niro EV (64,8 kWh) Inspiration 17,9 16,2
Dacia Spring Electric Comfort Plus 2WD 17,9 13,9
Hyundai Ioniq 5 (77,4 kWh) Techniq-Paket 2WD 18,2 17,0
Kia EV6 (58 kWh) 18,216,6
Polestar 2 Long Range Single Motor 18,5 17,1
Kia EV6 (77,4 kWh) 18,6 16,5
Peugeot e-208 GT 18,7 17,6
Kia e-Soul (64 kWh) Spirit 18,8 15,6
Opel Corsa-e Elegance 18,8 15,6
Renault Zoe R135 Z.E. 50 Intens (52 kWh) 19,0 17,7
Renault Mégane E-TECH Electric EV60 220hp 19,2 16,1
Volvo C40 Rech. Pure Electr. Single Motor Ultim. 19,2 18,7
Citroen e-C4 Shine 19,3 15,3
VW ID.3 Pro Performance 1st Max 19,3 16,1
Hyundai Ioniq 5 (77,4 kWh) UNIQ-Paket 4WD 19,4 17,9
BMW i4 eDrive40 19,5 16,1
Skoda Enyaq Coupé RS iV 19,5 17,2
BYD Atto 3 EV Design 19,715,6
MG5 Electric Maximum Range Luxury 19,717,9
Ora Funky Cat (63 kWh) 400 Pro + 20,016,5
Subaru Solterra Platinum Plus 20,017,9
Mercedes-Benz EQE 350+ 20,0 16,5
Peugeot e-2008 GT 20,2 17,8
Opel Mokka-e Ultimate 20,317,4
Audi Q4 Sportback 40 e-tron S line 20,4 17,5
Audi Q4 Sportback 40 e-tron S line 20,4 17,5
BMW iX xDrive 50 20,4 20,0
Nio ET7 (100 kWh) 20,4 19
DS 3 Crossback E-Tense So Chic 20,517,6
Honda e Advance 20,5 17,8
VW ID.5 Pro Performance 20,7 16,3
MG ZS EV Luxury 20,7 18,6
Mazda MX-30 e-SKYACTIV Makoto 21,0 17,9
Mercedes EBQ 350 Electric Art 4Matic 21,1 18,2
BMW iX3 Impressive 21,218,9
Cupra Born e-Boost (58 kWh) 21,2 15,5
Tesla Model Y Maximum Range AWD 21,2 16,9
Nissan Ariya (63 kWh) Evolve Pack 21,3 17,6
Mercedes-Benz EQS 450+ Electric Art 21,5 16,8
Mercedes EQA 250 Electric Art 21,6 17,9
Ford Mustang Mach-E Extended Range 21,716,5
Skoda Enyaq iV 80 21,9 16,7
BMW i7 xDrive 60 22 18,5
Nissan Leaf Acenta (40 kWh) 22,1 20,6
Polestar 2 Long Range Dual Motor 22,3 19,3
MG Marvel R Electric Performance 22,8 20,9
Genesis GV70 Electrified Sport AWD 22,8 19,2
VW ID.4 Pro Performance (77 kWh) Max 22,817,7
Porsche Taycan Sport Turismo GTS 23,2 20,9
Mercedes EQS 580 Electric Art 4Matic 23,3 18,0
VW ID. Buzz Pro 23,3 20,6
Porsche Taycan 4S Performance Plus 23,6 26,2
Ford Mustang Mach-E Extended Range AWD 23,6 18,7
Opel Combo-e Life Ultimate 23,7 19,3
Genesis GV60 Sport Plus AWD 23,9 19,1
Nio EL7 (100 kWh) 23,9 21,6
Audi e-tron Sportback 55 quattro 24,423,7
Aiways U5 Premium 24,7 17,0
Audi e-tron 55 quattro 25,8 23,0
Audi e-tron GT quattro 26,3 20,5
VW ID.4 GTX 4Motion 26,9 18,3
Jaguar i-Pace EV400 S AWD 27,6 22,0
Volvo XC40 Recharge Pure Electric Twin Pro AWD 28,8 23,8
Citroen e-Spacetourer XL (75 kWh) Shine 29,726,6
Mercedes EQV 30030,928,1

Chcete si kúpiť alebo vyskúšať Teslu?

Na Slovensku máme viacero firiem, ktoré sa zameriavajú na elektromobily značky Tesla a celý proces objednania, kontroly, nákupu a všetkého ďalšieho vedia vybaviť za vás, dokonca v konečnom dôsledku získate aj lepšiu nákupnú cenu. Dve kľúčové pre prípadných záujemcov sú DriveTesla.sk.sk (pomoc s nákupom, dovozom a všetkým okolo) a NaTesle.sk (testovacie jazdy), ak si chcete dopredu vyskúšať, či je Tesla skutočne tým pravým.

Náš tip
eFleet Day 2023 Truck&Bus: Výzvy a príležitosti elektromobility v nákladnej a hromadnej doprave
21. augusta 2023

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+