MAN rozširuje svoje elektrické portfólio o ťažké nákladné vozidlá

Zdroj: ABB E-mobility

Nemecká spoločnosť MAN Truck & Bus z koncernu Volkswagen po novom rozširuje ponuku o nové elektrické podvozky s pohonom 4×2 a 6×2. Tým sa počet dostupných variantov značne rozšíril. O správe informovala priamo automobilka MAN.

Model s príznačným názvom MAN eTruck bol uvedený na trh už na jeseň minulého roka v dvoch základných verziách eTGX na diaľkovú prepravu a eTGS na distribúciu. Rozdiely medzi eTGX a eTGS zodpovedajú konvenčným dieselovým modelom (napríklad väčšia kabína modelu TGX), oba modely sú však založené na rovnakej platforme. MAN však v súčasnosti rozširuje ponuku dostupných variantov: Tie sa po novom dajú výrazne prispôsobiť rôznym konfiguráciám pohonu a rázvoru, verziám kabíny, výkonovým triedam motorov, kombináciám batérií, či umiestnením nabíjacích konektorov.

MAN eTruck | Zdroj: MAN Truck & Bus

Výkon, batéria a nabíjanie

Základným kameňom tohto elektrického nákladného vozidla je elektromotor s výkonovými variantami 254 kW, 330 kW alebo 400 kW a zodpovedajúcim maximálnym krútiacim momentom 800, 1 150 alebo 1 250 newtonmetrov. Rovnako je možné si vybrať aj medzi kapacitou akumulátorov – maximum je až šesť batérií, z ktorých dve sú nainštalované pod kabínou a štyri ďalšie po boku rámu vozidla.

V najvyššej konfigurácii spolu ponúkajú až 480 kWh využiteľnej kapacity s dojazdom až 800 kilometrov. Okrem nabíjania jednosmerným prúdom prostredníctvom CCS s výkonom až 375 kW ponúka výrobca od začiatku predaja ešte výkonnejší megawattový nabíjací štandard (MCS) na rýchle priebežné nabíjanie počas prestávok v jazde, ktorý spočiatku umožní nabíjanie s výkonom 750 kW, v neskoršej fáze rozšírenia však umožní nabíjanie s výkonom viac ako jeden megawatt.

Slávnostná premiéra MCS nabíjania | Zdroj: ABB E-mobility

O premiére MCS nabíjania v Bavorsku sme informovali nedávno v samostatnom článku.

Vďaka trom až šiestim variabilne umiestniteľným batériám by mali podvozky s hmotnosťou 18 až 28 ton ponúkať priestor pre rôzne nadstavby, až deväť rôznych rázvorov, šesť variantov kabíny, riadené a neriadené vlečné nápravy, listové-vzduchové a plne vzduchové odpruženie, či iné špecifické vybavenie pre dané odvetvie.

Súvisiacie články
Elektrický diaľkový ťahač ponúka aj konkurencia: Mercedes-Benz eActros 600 | Zdroj: Daimler Truck & Bus

MAN ponúka aj príklad konfigurácie: do verzie eTruck s najkratším rázvorom 3,75 m sa dá nainštalovať maximálne päť batérií s využiteľnou kapacitou až 400 kWh. Dojazd by potom mal byť až 500 kilometrov na jedno nabitie. Ak zákazník nepotrebuje až taký veľký dojazd, môže si objednať menej akumulátorov a zvýšiť tak užitočné zaťaženie.

Mohlo by vás zaujímať:

Elektrické nákladné vozidlo od Scanie | Zdroj: Scania

Len pred pár dňami sme informovali aj o novinkách v oblasti elektromobility, ktoré priniesla spoločnosť Scania.

Elektrické ťažké nákladné autá majú podľa prognózy vo všeobecnosti výraznejším spôsobom preraziť do roku 2035, kedy budú schopné dosahovať viac než 800 kilometrový dojazd.

Náš tip
V Česku vznikol skvelý projekt zdieľania elektromobilov pre občanov. Ako funguje?
Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.