MojElektromobil
  • výrobca rozširuje ponuku elektrických nákladiakov o ďalšie modely, s ktorými je možné využiť čisto elektrický pohon v rozličných oblastiach
  • dve nové elektrické pohonné ústrojenstvá a konfigurácie náprav 6×4 pre väčšiu trakciu
  • dojazd 29-tonových nákladných vozidiel až 520 kilometrov
  • vylepšený ohrev a chladenie batérií pre lepšiu účinnosť
  • batérie s minimálnou uhlíkovou stopou, ktoré vydržia počas celej doby životnosti vozidla

Scania predstavila ďalšie elektrické pohonné ústrojenstvá, konfigurácie náprav a alternatívy kabín či ďalšie riešenia pomocného pohonu. Ponuka automobilky sa neustále rozširuje a nejde už len o klasické mestské nákladiaky. V portfóliu sú aj iné zaujímavé kúsky. Scania o novinkách informovala prostredníctvom tlačovej správy.

„Vďaka priebežnému uvádzaniu noviniek na trh prinášame zákazníkom čoraz viac výhod a možností prispôsobiť výber individuálnym potrebám. Zákazníci nás za to odmeňujú zvýšeným záujmom, pretože je teraz zrejmé, akú dobrú službu robia tieto vozidlá, ako dobre fungujú v reálnej prevádzke a do akej miery ich vodiči skutočne oceňujú. Neustále počúvame príbehy vodičov, ktorí boli spočiatku skeptickí, ale potom si svoje elektrické nákladiaky zamilovali.“

Fredrik Allard, senior viceprezident a vedúci oddelenia elektromobility v spoločnosti Scania

Scania v tejto fáze predstavuje komponenty a riešenia, ktoré ocenia dopravcovia a prepravcovia v oblasti distribúcie alebo stavebných činností. Ponuka tandemovej nápravy v prípade elektrických vozidiel znamená možnosť konfigurácie sklápačov, hákových nosičov, autodomiešavačov a mnohých ďalších nadstavieb bez nutnosti obetovať trakciu alebo nosnosť. Spoločnosť Scania zároveň predstavuje rad rôznych riešení napájania hydrauliky alebo iných zariadení.

Nové pohonné ústrojenstvo

Dve verzie elektrického pohonného ústrojenstva EM C1-2, 210 kW a 240 kW, ktoré Scania teraz predstavuje, sa navyše hodia aj do niektorých stavebných prevádzok. Ich výkon (285 k alebo 326 k) totiž zodpovedá typickým špecifikáciám nákladných automobilov využívaných miestnymi samosprávami. Model EM C1-2 je fyzicky kratší ako jeho výkonnejší súrodenci, čo vytvára priestor na batérie alebo vybavenie, ako sú podporné nohy.

Predstavuje univerzálne riešenie do mnohých ľahších prevádzok. Kombinuje nízku hmotnosť s vysokým výkonom, vysokým krútiacim momentom a plynulým prenosom výkonu vďaka dvojstupňovej prevodovke. Je ideálny na prepravu v mestskom prostredí, ale rovnako dobre ho možno využiť v mnohých iných oblastiach, napr. v pestrej škále vozidiel využívaných miestnou samosprávou napríklad na údržbu miestnych komunikácií. Pre typické nákladné vozidlo na mestskú distribúciu sa používa označenie Scania 24 P (ak ide o verziu 240 kW).

Scania 25 P
Scania 25 P

Trh s elektromobilmi dozrieva v niektorých oblastiach rýchlejšie než v iných. Väčšina z nich súvisí s dostupnosťou nabíjacej infraštruktúry (a prístupom k napájaniu). Nájsť vhodné riešenie nabíjania však nemusí byť zložité. Scania prevedie zákazníka celým procesom v tejto oblasti a pomôže mu zaviesť vhodné riešenie. Ďalšou oblasťou, ktorá spočiatku predstavovala pri prechode na elektrický pohon určitú výzvu, je pomocný pohon (PTO). Efektívne a odolné PTO sú v mnohých prevádzkach nevyhnutné. Scania preto teraz pridáva celý rad riešení v tejto oblasti.

Mohlo by vás zaujímať:

Batérie v nákladiakoch Scania by ali vydržať až 1,3 milióna kilometrov, čo zodpovedá životnosti vozidla. Ich uhlíková stopa je v porovnaní so spaľovacou konkurenciou podstatne nižšia, prakticky tretinová. V nákladiakoch sú využívané batérie, ktoré majú kapacitu 416 alebo 624 kWh brutto, využiteľných je približne 83 percent z tejto kapacity.

Konkurencia tiež nespí

Svoje riešenia elektrickej nákladnej dopravy prezentovala aj konkurencia. Či už ide o Mercedes, Volvo a iné automobilky. Na webe MôjElektromobil.sk sa pravidelne venujeme aj tejto téme, viac informácií môžete nájsť v článkoch, ktoré boli venované podujatiu  eFleetDay 2023 Truck&Bus.

Náš tip
Test Fiat 600e: Maximálny štýl vo väčšom prevedení
14. apríla 2024

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+