MojElektromobil

Volanie trhu po cenovo dostupnejších elektromobiloch zdanlivo začína dostávať svoju jasnú odpoveď. Niekoľko popredných značiek už dlhší čas spomína prípravu “ľudovo dostupného modelu”, no doposiaľ išlo skôr o reakciu občasného charakteru. Záujem o ponúknutie cenovo dostupných modelov ale v ostatných mesiacoch začal naberať na intenzite.

Spomenúť si môžeme koncept Volkswagen ID. 2all, ktorý sa má do roku 2025 pretaviť na elektromobil s cenou pod 25 000 €. Dočkať sa údajne máme aj novej generácie Dacia Spring Electric, pribudne elektrický hatchback Dacia Sandero pre zákazníkov, ktorí hľadajú „lacný elektromobil“, novinku s cenovkou 18 990 € avizuje DongFeng a aktuálne tu máme aj Citroën e-C3.

Tým to však nekončí. Agentúra Reuters píše, že koncern Stellantis plánuje hneď sedem vozidiel postavených na novej, piatej, platforme určenej primárne pre “lacné elektromobily”. Má ísť o odpoveď koncernu na očakávanú záplavu lacných čínskych elektrických áut, ktoré sa pripravujú získať európskych zákazníkov.

Nové modely majú stáť konkrétne na podvozkovej platforme “Smart Car”. Na tej vyrástla aj aktuálna novinka Citroën e-C3, a práve v súvislosti s prezentovaním spomínaného modelu bolo oznámené, že v budúcnosti uvidíme “okolo sedem” ďalších vozidiel. Dôležité je však povedať, že to ešte automaticky neznamená sedem nových batériových elektromobilov. Platformu “Smart Car” je totiž možné využívať aj pre autá so spaľovacími motormi a vyjadrenie veci upresňuje len čiastočne.

Jedným z nových vozidiel má byť “väčšia verzia modelu Citroën e-C3”, ktorú majú sprevádzať kúsky od dvoch ďalších značiek skupiny Stellantis. Jedným z nich údajne môže byť nová generácia Fiat Panda. Ďalším kúskom skladačky je pravdepodobne chystaný 25-tisícový elektromobil z dielne Opel. Bližšie informácie nateraz chýbajú.

Náš tip
Kedy sa bude predávať viac elektromobilov ako spaľovákov?
19. októbra 2023

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+