MojElektromobil

Hyundai má jedny z najlepších elektromobilov na trhu, no chýba im športový charakter. Firma oznámila, že vyvíja športový elektromobil a vodíkový elektromobil Hyundai N.

Športový elektromobil Hyundai N

Automobilka Hyundai pracuje na výkonnejšej verzii elektromobilu Ioniq 5, informuje portál InsideEVs. Športový elektromobil Hyundai si môže požičať pohonné ústrojenstvo od koncernového bratranca Kia EV6 (Hyundai je 51% vlastníkom Kia Motors). Ten produkuje 577 konských síl, 740 Nm krútiaceho momentu a z 0-100 km/h akceleruje za 3,5 sekundy.

Aktuálne najvýkonnejšia verzia Hyundai Ioniq 5 s pohonom všetkých kolies (all-wheel drive) má výkon 301 koní a 605 Nm krútiaceho momentu. Na stovku „vyšprintuje“ za 5,2 sekundy a maximálna rýchlosť je 185 km/h. Je tam teda potenciál pre ešte výkonnejšiu a rýchlejšiu verziu.

„Nikdy neprestávame premýšlať o rozširovaní nášho produktového portfólia a strategicky sa presúvame plnou parou k ekologickým produktom. Presúvame sa k batériovým elektrickým konceptom a tiež elektromobilom s palivovými článkami. Myslím, že základ tohto vozidla v modeli Ioniq je reálny“, povedal riaditeľ N divízie Hyundaiu Albert Biermann.

Športový elektromobil Hyundai N - Hyundai Ioniq 5 (Foto: InsideEVs)
Hyundai Ioniq 5 (Foto: InsideEVs)

Vodíková N verzia Hyundai

V plánoch kórejskej automobilky je aj vývoj N verzie vodíkového elektromobilu, ako potvrdil šéf N divízie. Teda o športové elektrické vozidlo, kde sa energia vyrába chemickou reakciou elektrolýzy vďaka palivovým článkom.

Vodíkový Hyundai N je však vo vzdialenejšej budúcnosti ako batériový elektromobil. Aktuálne Hyundai ponúka vodíkový model Nexo, ktorý je jedným z najpopulárnejších vodíkových áut globálne. Je rozšírený hlavne na trhoch, kde je vybudovaná silná infraštruktúra vodíkových čerpacích staníc, ako je Kalifornia, Japonsko alebo Nemecko. Pomaly sa však dostáva aj do našich končín.

Vodíkové vozidlá (vodíkové ektromobily) získavajú reálnu podporu už aj na Slovensku. Toyota na našom trhu ponúka svoj vodíkový model Toyota Mirai a predstavila už aj jeho slovenské ceny. Ďalším známym vodíkovým elektromobilom je Hyundai Nexo, ten však automobilka na Slovensku neponúka.

Štát (Ministerstvo hospodárstva SR) v tomto roku postaví prvé dve vodíkové čerpacie stanice s plánom pokryť Slovensko celkovo ôsmimi vodíkovými stanicam. Vodík plánuje výrazne podporovať aj v iných druhoch dopravy, ako v autobusoch, vlakoch a tiež v priemysle na Slovensku.

Národná vodíková stratégia - vodíkové auto Toyota Mirai (Foto: FB/Richard Sulík)
Vodíkové auto Toyota Mirai (Foto: FB/Richard Sulík)
2. mája 2021

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+