MojElektromobil

Plány o vlastnom elektromobile Huawei sme v posledných týždňoch začali počúvať čoraz intenzívnejšie. Bolo teda iba otázkou času, kedy sa mobilný gigant postaví pred verejnosť a potvrdí príchod svojho vlastného elektromobilu. Ten čas prišiel a Huawei predstavil elektromobil Seres SF5. Vychádza z priamej spolupráce s čínskou automobilkou DongFeng.

Ak je vám názov tohto elektromobilu známy, vaše pocity sú správne. Čínska automobilka DongFeng sa pomaly dostáva na Slovensko a postupne predstavuje svoje vlastné portfólio automobilov. V ňom sa nachádza aj elektromobil Seres E3, ktorý už v menšom počte kusov jazdí aj po slovenských cestách. Ďalší model s označením Seres SF5 sa stal terčom Huawei, nakoľko ho budú predávať aj pod svojou značkou.

Skôr ide o plug-in hybrid

Podľa tlačovej správy sa Huawei priamo zapájal do vývoja viacerých častí vozidla. Elektromobil má byť totiž vybavený pohonom Huawei DriveONE Three-in-One Electric Drive, ktorý kombinuje efektivitu spolu s dostatočne veľkým výkonom. Zaujímavosťou je, že vo vnútri vozidla sa neskrýva iba batéria a elektrický motor, ale aj spaľovací generátor pre predĺženie štandardného elektrického dojazdu. Ten navyše vôbec nie je veľký, takže pri využívaní energie výhradne z batérie ide skôr o elektromobil do mesta.

Náš tip
DongFeng prichádza na Slovensko, takéto sú ceny čínskeho elektromobilu

Huawei hovorí o dojazde 180 kilometrov na jedno nabitie, no vďaka spaľovaciemu generátoru je dojazd možné predĺžiť až na 1000 kilometrov: „Novinka ponúka dojazd 180 km v čisto elektrickom režime, ktorý uspokojí potreby pri každodennom dochádzaní do mesta, a vyše 1 000 km v režime rozšíreného dojazdu. Ten je ideálny pre cesty na dlhé vzdialenosti, keďže posádka nie je obmedzená dostupnosťou nabíjačiek.“ Je škoda, že Huawei zvolil práve takýto prístup, nakoľko elektromobil Seres SF5 je vo verzii od DongFeng predávaný s väčšou batériou pre dojazd až 500 kilometrov. Podobný systém REX (Range EXtender) využívalo aj BMW pri i3, no napokon s ním nepokračovali do verzii s väčšou batériou.

Nabité technológiou

Verzia of Huawei však nestratí na výkone, nakoľko z 0 na 100 km/h dokáže zrýchliť už za 4,68 sekundy. Nakoľko ide o elektromobil od Huawei, je pochopiteľné, že bude nabitý rôznymi technológiami. Systém auta bude bežať na riešení Huawei HiCar, ktoré ponúka bezproblémové prepínanie medzi aplikáciami mobilných telefónov na hlavnom displeji vozidla. Zabezpečený bude prístup k navigácii, hudbe a iným funkciám. Vozidlo si poradí s interaktívnym hlasovým ovládaním a zaujímavá je tiež možnosť prepojiť auto s inými smart zariadeniami. Vďaka tomu môžete priamo z auta ovládať, napríklad, aj váš dom.

V súčasnosti by to už nešlo bez aspoň čiastočného autonómneho riadenia. Tu bude prítomné na úrovni L2+, teda stredne s podporou jazdy v dopravnej zápche či adaptívnym tempomatom. Huawei sa tiež postaral o dobrý audiosystém s 11 reproduktormi. Chvália sa aj skvelým odhlučnením, ktoré má byť na úrovni knižnice. Z pohľadu elektromobility potešia funkcie ako V2V, teda možnosť nabíjania iného vozidla práve z batérie v Seres SF5 či režim V2L, kedy je možné využiť energiu z batérie pre napájanie iných zariadení. Napríklad indukčnej varnej dosky, externého audiosystému či dokonca elektrického grilu.

Elektromobil Huawei Seres SF5 je už dostupný v Číne za cenu v prepočte 27 800 eur pre verziu s pohonom dvoch kolies a 31 700 eur pre verziu s pohonom všetkých štyroch kolies.

Aktualizované 23. apríla 2021 | Tomáš Kuník


Pôvodný článok z 13. apríla 2021

Arcfox Alpha S: Elektromobil nabitý technológiami Huawei

Nadchádzajúci elektromobil Polar Fox Alpha S HBT z produkcie čínskej automobilky Arcfox bude obsahovať technológie giganta Huawei. Spoločnosť, ktorá je známa hlavne produkciou smartfónov a 5G technológií to nedávno potvrdila oficiálnou cestou.

Elektromobil Polar Fox Alpha S HBT sa svojej slávnostnej premiéry dočká už 17. apríla počas autosalónu v Šanghaji. O samotnom vozidle nie sú známe prakticky žiadne podrobnosti. Pozvánka prezrádza len to, že prezentované bude autonómne riadenie na globálnej úrovni. 

Huawei vo svojom vyjadrení uvádza, že autá síce nevyrába, no sústredí sa na to, aby automobilkám pomáhal vytvárať lepšie produkty. Vlastný elektromobil teda spoločnosť podľa najnovšieho vyjadrenia nechystá, hoci to naznačovali pôvodné správy.

Technológie pre autonómnu jazdu 3. úrovne

Ako upozorňuje portál HuaweiCentral, ešte v decembri 2020 bolo predstavených viacero technológií pre systém LIDAR z produkcie spoločnosti Huawei. Je preto vysoko pravdepodobné, že práve okolo tohto systému pokročilej detekcie sa točí celá spolupráca.

Naznačuje to aj vyššie spomínaný odkaz na autonómnu jazdu. Luxusný elektromobil by mal byť vybavený tým najlepším, čo momentálne ponúkajú technológie Huawei pre systém LIDAR. Okrem iného by malo ísť o 12 kamier, 13 ultrasonických radarov a výkonný čipset, ktorý umožní dosiahnuť autonómnu jazdu minimálne 3. úrovne.

Treba povedať, že stále nejde o úplne autonómnu jazdu. Tretí stupeň je označovaný ako podmienená automatizácia, čo v praxi znamená, že systém za určitých, veľmi špecifických, podmienok môže prevziať úplnú kontrolu nad vozidlom. Príkladom je jazda po diaľnici. Stále ale platí, že vodič musí byť neustále pripravený zasiahnuť a prebrať plnú kontrolu.

Na bližšie informácie o výkone, dojazde, výbave či dokonca cene si budeme musieť ešte niekoľko dní počkať. Všetky informácie ale nasvedčujú tomu, že sa máme na čo tešiť.

Náš tip
Tahače Daimler dostanú systém autonómnej jazdy od Waymo
23. apríla 2021

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+