Honda a Mitsubishi spojili sily pri odstraňovaní starých batérií elektromobilov

Honda Prologue | Zdroj: Electrek

Honda, výrobca elektrického SUV Prologue, sa spojila s Mitsubishi Corporation, najväčšou obchodnou spoločnosťou v Japonsku. Ich cieľom je maximalizovať hodnotu elektromobilov a znovu využiť staré batérie takýchto automobilov, informuje InsideEVs.

Obidva subjekty včera podpísali memorandum o porozumení, aby mohli začať diskusie o vytvorení dvoch nových obchodných modelov, ktoré primárne zvýhodnia japonských majiteľov EV. Prvý model, nazvaný Battery Lifetime Management, zavedie systém monitorovania batérie v nadchádzajúcich mini-EV od Hondy. Tie sa majú začať predávať v Japonsku už budúci rok. Hlavným cieľom softvéru bude maximalizovať hodnotu batérií, ktoré budú inštalované v ešte neexistujúcich elektromobiloch.

Predchádzajúci a nový model | Zdroj: InsideEVs

To znamená, že použitá batéria s vysokým napätím už nebude končiť ako odpad, keď nebude môcť poskytnúť primeraný dojazd. Namiesto toho sa opätovne využije na stacionárne skladovanie energie a v prípade potreby ju môžeme riadne zrecyklovať.

Súvisiacie články

Spolupráca môže priniesť mnoho úžitku

Druhý obchodný model sa má týkať inteligentného nabíjania a funkcionality vozidla k elektrickej sieti v nadchádzajúcich Hondách. Prostredníctvom takzvaného Energy Management System, sa má batéria s vysokým napätím automaticky nabíjať v čase, kedy je energia zo siete najdostupnejšia. Energia z batérie bude zaslaná späť do siete, keď to bude pre majiteľa EV najvýhodnejšie. To povedie k nižším účtom za elektrinu na konci mesiaca.

Rovnako nový plánovaný model | Zdroj: InsideEvs

V Spojených štátoch začne Honda predávať svoje prvé úplne elektrické SUV, Prologue, už budúci rok. Avšak japonský výrobca automobilov má vo svojom globálnom portfóliu aj ďalšie EV, ako napríklad e:Ny1 crossover smerujúci do Európy a N-Van e: komerčné vozidlo, ktoré nedávno predstavili v Japonsku. V budúcnosti plánuje Honda investovať aspoň 40 miliárd dolárov do roku 2030, s cieľom dosiahnuť, aby hybridné a úplne elektrické modely tvorili až 40 percent celkového predaja na konci desaťročia.

Náš tip
Elektrický autobus E-WAY H2 kombinuje batériovú a vodíkovú elektromobilitu
Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.