MojElektromobil

Záver júla priniesol prekvapivú správu. Šéf automobilového koncernu Volkswagen, Herbert Diess, náhle končí vo svojej funkcii. Z postu oficiálne odchádza k 31. augustu 2022 a známy je už aj jeho nástupca. Stane sa ním Oliver Blume, generálny riaditeľ značky Porsche. Bližšie podrobnosti o tom, čo stojí v pozadí tejto personálnej zmeny s potenciálne veľkým dopadom na automobilový priemysel priniesol portál Bloomberg.

Herbert Diess riadiacu pozíciu v koncerne Volkswagen prebral v roku 2018. Zotrval na nej približne 4 roky, no aj toto pomerne krátke časové obdobie sprevádzalo viacero problematických okamihov. Diess bol opakovane kritizovaný za svoj veľmi tvrdý štýl vedenia, najmä v súvislosti s postupným prechodom smerom k elektrifikácií.

Volkswagen chcel dostať do pozície lídra vo výrobe elektrických modelov. Na dosiahnutie tohto cieľa je potrebné prekonať Teslu, pričom Diess upozorňoval, že nemecký koncern v tomto smere ťahá za kratší koniec a získanie postavenia jednotky bude vyžadovať zrušenie tisícok pracovných pozícií. Kvôli tomu sa dostával do bojov s odbormi a kritizovaný bol aj za celú elektrifikačnú stratégiu.

Veľkou čiernou bodkou jeho kariéry bol aj rok 2019, kedy došlo k plnej dohre škandálu známeho ako „Dieselgate“. Diess mal ťažký štart. Do riadiacej pozície nastúpil v dobách prepuknutia jednej z najväčších káuz automobilového priemyslu. V Nemecku bol obvinený z manipulácie s akciami, nakoľko mal investorom zamlčať kľúčové informácie o hroziacich dopadoch spomínaného škandálu. Volkswagen kauza „Dieselgate“ stála približne 31 miliárd € a negatívnym spôsobom sa prejavila na cene akcií a trhovej hodnote koncernu.

Herbert Diess mal podľa podpísaného kontraktu na pozícii šéfa zotrvať do roku 2025. Nakoniec po vzájomnej dohode so správnou radou končí už ku koncu augusta 2022. Presná príčina tohto rozhodnutia oficiálne nebola komunikovaná, no podľa portálu Bloomberg mu väz nakoniec zlomili veľké problémy so softvérom pre nové modely Audi, Porsche a Bentley.

Situácia v softvérovej divízii CARIAD, ktorú mal Diess pod palcom, mala byť prinajmenšom problematická. Spôsobiť to malo napríklad posunutie trhového uvedenia modelov Porsche Macan EV. Uvedene nových elektrických modelov Audi (Project Artemis) má byť v dôsledku problematického softvéru posunuté o 2 roky na rok 2027. A v prípade elektrifikovaných kúskov z dielne Bentley to má byť ešte omnoho horšie. Luxusná značka chcela byť čisto elektrická od roku 2030, no celý tento plán má byť teraz v kritickom ohrození.

Náš tip
Formula 1 ako inšpirácia. Tesla chce servisy posunúť na vyššiu úroveň
27. júla 2022

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+