MojElektromobil

Genesis, podznačka automobilky Hyundai zameraná na segment prémiových vozidiel, v Európe spustí predaj svojho elektrického crossoveru Genesis GV60. Ten patrí medzi najočakávanejšie elektromobily roka 2022.

Genesis GV60 je po modeloch Hyundai Ioniq 5 a Kia EV6 tretím koncernovým elektromobilom, ktorý vyrástol na novej platforme e-GMP určenej špeciálne pre elektromobily. To znamená, že ide o elektromobil telom aj dušou.

Dostupný bude v troch verziách, ktoré sa od seba budú líšiť výkonom aj dojazdom. Všetky tri pritom zdieľajú rovnakú batériu s kapacitou 77,4 kWh. Na európskom trhu budú niesť označenia:

  • Premium – elektromotor s výkonom 168 kW, dojazd 451 km, pohon zadnej nápravy
  • Sport – dvojica elektromotorov s kombinovanými výkonom 234 kW, dojazd 400 km, pohon všetkých kolies
  • Sport Plus – dvojica elektromotorov s kombinovaným výkonom 320 kW, dojazd 368 km, pohon všetkých kolies

V najvyššej verzii Sport Plus je dostupný aj jazdný režim Boost pre krátkodobé zvýšenie výkonu na 360 kW. Tento výkon je dostupný po dobu 10 sekúnd. Okrem toho je k dispozícii aj špeciálny jazdný režim Drift.

Ultrarýchle nabíjanie aj technológia V2L

Genesis GV60 vo všetkých verziách podporuje ultrarýchly nabíjací výkon 350 kW, čo znamená, že na vhodnej nabíjacej stanici sa batérie dokáže nabiť z 10 na 80% len v priebehu 18 minút. Dostupná je AC palubná nabíjačka s výkonom 11 kW.

Špecialitou je podpora technológie V2L, ktorú môžeme poznať od súrodenca Hyundai IONIQ 5. Funkcia V2L umožňuje z paluby vozidla napájať striedavým napätím 230 V akékoľvek elektrické zariadenia počas jazdy alebo keď vozidlo stojí.

Predobjednávky majú byť spustené už čoskoro, čo znamená, že v dohľadnej dobe sa dozvieme aj podrobnosti o oficiálnej predajnej cene, ako aj o presných krajinách, kde bude model dostupný.

Foto: Genesis
Náš tip
KIA EV6 dostáva aktualizáciu. Opravuje kľúčovú vec | Blesková správa
18. februára 2022

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+