MojElektromobil

Nórsky portál motor.no informoval o zaujímavom zimnom teste, ktorý bol urobený na vybraných elektromobiloch. Len nedávno sme mali možnosť pozrieť sa na reálne dojazdy v reálnej premávke v mínusových teplotách. Viac informácií k tomuto testu nájdete v článku 29 elektromobilov v zimnom teste ukázalo svoj dojazd. Víťaz prekvapil.

Teraz tu máme ďalšiu dôležitú kategóriu, ktorá je pri elektromobiloch veľmi dôležitá. Je ňou nabíjanie. Testovaných bolo viacero modelov rôznych značiek a výsledky sú veľmi zaujímavé. Test nabíjania každého elektromobilu prebiehal po nepretržitej dvojhodinovej jazde, čo vlastne simulovalo prípadnú dlhšiu trasu, počas ktorej by bolo potrebné nabíjanie. Niektoré modely prekvapili pozitívne, iné skôr negatívne.

Test priniesol zaujímavé výsledky

Dobrou správou je, že dnešné moderné elektrické vozidlá sa vedia nabíjať naozaj rýchlo, a to aj v zime, kedy im podmienky veľmi neprajú a nabíjanie trvá všeobecne podstatne dlhšie. Tento test ukázal, že z 10 na 80 percent sa vedia tí najlepší pohodlne dostať za menej ako pol hodinu, čo je v zime naozaj dobrý čas. Zaujímavé je tiež to, že konkurenciu úplne prevalcovali modely z Číny.

Kia EV9

Testovacie nabíjanie prebiehalo na nabíjacích staniciach IONITY, pričom vonkajšia teplota bola pomerne stabilná – 1-3 stupne celzia nad nulou. Nesimuluje to síce úplne drsné podmienky, no ide o bežné zimné teploty napríklad na Slovensku.

ModelReálny čas nabíjaniaSľubovaný čas nabíjaniaRozdiel
Xpeng G9 Performance19 min20 min-1
Lotus Eltre S21 min20 min1
NIO EL622 min40 min-18
NIO ET5 Touring24 min40 min-16
Kia EV924 min24 min0
VW ID.7 Pro26 min28 min-2
Opel Astra Sport Tourer28 min30 min-2
Peugeot e-308 Combi29 min30 min (20-80)-
Volvo C4030 min28 min2
Mercedes-Benz EQE SUV 350 4MATIC30 min32 min-2
Jeep Avenger31 min24 min (20-80)-
Polestar 232 min28 min4
Hyundai IONIQ 634 min18 min16
Audi Q8 e-tron 55 S Line Plus34 min30 min4
Ford F-150 Lightning34 min39 min (15-80)-
Tesla Model 3 Long Range34 min--
Hyundai Kona37 min41 min-4
BMW i5 eDrive 4037 min30 min7
Toyota bZ4X39 min45 min6

Okrem čínskych modelov sa vysoko umiestnila aj Kia EV9, ktorá sa dokázala nabiť za 24 minút. Do pozornosti dávame tiež, že tento elektromobil má naozaj veľkú batériu, ktorej kapacita je až 99,8 kWh brutto. Čas je preto výborný. Hneď za Kiou sa umiestnil nový Volkswagen ID.7, ktorý sa nabil za 26 minút. Tesle Model 3 Long Range to trvalo 34 minút. Pri časoch nabíjania musíme brať do úvahy aj fakt, že každý elektromobil má inú kapacitu batérie.

Mohlo by vás zaujímať:

Čo sa týka sľubovaného času vs toho reálneho, väčšinou boli odchýlky minimálne, no našli sa aj výnimky. Pozitívne aj negatívne. Napríklad oba modely NIO sa dokázali nabiť podstatne rýchlejšie ako deklaruje značka, a to dokonca o viac ako 15 minút. Naopak, najhoršie si v tomto smere viedol Hyundai IONIQ 6, ktorý sa nabíjal o 16 minút dlhšie.

Náš tip
Veľký test spotreby a dojazdu elektromobilov 2024
15. februára 2024

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+