MojElektromobil

Zimné počasie so sebou prináša viaceré špecifiká, ktoré ovplyvňujú všetky vozidlá a elektromobily nie sú výnimkou. Keďže je ich hlavným zdrojom pohonu batéria, tá je na chladnejšie počasie jednoducho citlivejšia. Ako uvádza portál electrek.co, Tesla Model S vytvorila rekord zimného dojazdu. V rozsiahlom teste v chladnom počasí, ktorý sa uskutočnil v Nórsku, sa zúčastnilo až 29 elektromobilov.

Dojazd elektromobilov v zime sa v porovnaní s teplým počasím čiastočne zníži, čo spôsobuje okrem zloženia batérie aj fakt, že počas nízkych teplôt aktívnejšie využívajú vodiči kúrenie, vyhrievanie volantu či sedačiek a ďalšie iné spotrebiče, ktoré samozrejme zvyšujú spotrebu a tým znižujú celkový dojazd vozidla.

V Nórsku sa testovalo až 29 elektrických vozidiel

V Nórsku sa už pravidelne uskutočňujú rozsiahle testy dojazdu a účinnosti elektromobilov v chladnom počasí. To je asi najväčší “problém”, ktorý trápi viacerých potenciálnych kupcov, žijúcich v chladnejších klimatických podmienkach. Tento rok sa testu zúčastnilo až  29 rôznych modelov elektrických vozidiel a testovalo sa na trase medzi mestami Oslo a Hjerkinn. Teploty sa pri teste pohybovali medzi -5 °C a -10 °C. 

Trasa testovania | Zdroj: electrek.co

Tesla Model S prejazdila podľa vyhodnocovacej tabuľky vzdialenosť až 530 km. Na dosiahnutie cieľového miesta jej chýbalo iba 15 km. Testovaný dojazd je len o 16,40 % nižší v porovnaní s oficiálnym dojazdom 634 km, ktorý prezentuje výrobca.

Tesla Model S ako jediná prekonala hranicu 450 km

Tesla sa zároveň stala jediným vozidlom, ktoré prekonalo hranicu dojazdu 450 km. Tento výsledok je o to pozitívnejší, že u väčšiny ostatných testovaných vozidiel bol dojazd ovplyvnený chladným počasím takmer o 20 – 30 %.

Na druhom mieste skončil Mercedes EQE 300 s dojazdom 409 km a zaznamenal tak až 33% odchýlku od svojho oficiálneho papierového dojazdu. Ostatné údaje a testované elektromobily môžete vidieť nižšie v tabuľke:

ModelWLTP dojazd v kmReálny dojazd v kmRozdiel dojazdu v kmPercentuálny rozdiel dojazdu
Tesla Model S Standard63453010416,40 %
Mercedes EQE 300614
40920533,39 %
BMW i7 xDrive6059542417128,74 %
NINE ET758043414625,17 %
BMW i4 eDrive4056543413123,19 %
Tesla Model X Plaid5434449918,23 %
Nissan Ariya 2WD53340013324,95 %
Volkswagen ID.5 Pro52637814828,14 %
Bid Han52140611522,07 %
Hongqi E-HS9 prototype 120 kWt51538912624,47 %
Škoda Enyaq Coupe RS51033817233,73 %
Toyota BZ4X 2WD50332318035,79 %
Voyage Free50139111021,96 %
Hongqi E-HS946530316234,84 %
Kia Niro EV46034311725,43 %
Tesla Model Y 2WD45533711825,93 %
Hyundai Ioniq 5 4WD45434510924,01 %
Mercedes EQB 25045233411826,11 %
MG ZS LR4403528820 %
JAC e-JS443332311025,40 %
BMW iX14283379121,26 %
Renault Megane42831811025,70 %
MG 44253388720,47 %
Kia EV6 GT4243497517,69 %
BYD Atto 342031110925,95 %
Volkswagen ID Buzz4083109824,02 %
MG 53803136717,63 %
MG Marvel R3703086216,76 %
Maxus Euniq63543173710,45 %

Pri nízkych teplotách, ktoré sú často typické aj pre našu krajinu, môžu mať niektoré elektromobily znížený dojazd aj o 40 %. Nejde však len o elektrické vozidlá, ale aj o bežné vozidlá so spaľovacími motormi. Tie majú v rovnakých podmienkach tak isto zvýšenú spotrebu paliva, alebo ovplyvnený výkon.


Už Vám nič neujde!

Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom

3. februára 2023

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+