Volvo Concept Recharge: Väčšie batérie nie sú správnou cestou

Foto: Volvo

V ostatných dňoch sa automobilky opäť pustili do prezentovania rôznych konceptov, ktoré približujú ich smerovanie v oblasti elektromobility na najbližšie roky. Výnimkou nie je ani Volvo so svojim konceptom Volvo Concept Recharge. Na tému upozornil portál InsideEVs.

Čisto elektrická vízia Volvo Concept Recharge prezentuje dizajnový jazyk pre budúcnosť, a hoci neprezrádza žiadne konkrétne technické detaily, prináša lepší pohľad do zákulisia automobilky. Volvo v tejto súvislosti spomína niektoré z princípov, ktorým momentálne venuje pozornosť v segmente elektrických vozidiel.

Foto: Volvo

Zvyšovanie dojazdu treba riešiť inak

Zaujímavé to začína byť napríklad v oblasti elektrického dojazdu. Volvo poukazuje na skutočnosť, že dosahovanie čoraz lepšieho dojazdu elektromobilov cez prosté zvyšovanie kapacity batérie nie je vôbec ideálnou cestou. Vychádza to hlavne z toho, že osadením väčšej batérie dochádza k zvýšeniu celkovej hmotnosti vozidla a zvyšovaniu prvotnej emisnej stopy.

Volvo preto otvorene prezentuje myšlienku, že sa v tomto smere treba poohliadnuť aj po iných možnostiach. Smeruje tým k potrebe zvyšovania všeobecnej efektívnosti elektrických áut. Jednou z vecí, ktoré by v tom mali pomôcť je čo najlepšia aerodynamika vozidla a hľadanie nových možností ako ju posunúť ešte o kus ďalej. 

V prípade konceptu Volvo Concept Recharge sa púšťa do skúmania hranice medzi túžbou o zachovanie priestrannosti a pohodlia kategórie SUV a nutnosťou smerovať k čo najvyššej efektivite auta ako celku. 

Súvisiacie články

V koncepte napríklad pristupuje k použitie viacerých zaujímavých prvkov pre zlepšenie aerodynamiky. Okrem samotného prevedenia karosérie so zníženou strechou, predĺženou kapotou a rovnejšou zadnou časťou ide aj o osadenie nového prevedenia kolies a pridávania prvkov, ktoré zlepšujú prúdenie vzduchu.

Foto: Volvo

Netreba sa báť skúšať nové

Volvo v skratke ukazuje, že automobilky by sa pri návrhu svojich nových elektrických modelov nemali báť zájsť mimo vychodené chodníčky. Pripomína aj potrebu minimalizovať vplyv na životné prostredie už pri výrobe. Koncept Volvo Concept Recharge preto počíta s použitím recyklovaných a obnoviteľných materiálov, ako v interiéri, tak napríklad aj pri pneumatikách. 

Súčasne sa treba zamerať aj na zvyšovanie podielu využívania elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Pri výrobe, v dodávateľskom reťazci aj pri nabíjaní elektromobilov. Volvo uvádza, že správnou kombináciou rôznych prístupov dokáže pri budúcich elektromobiloch výrazne znížiť emisie CO2 z celého životného cyklu. 

Ako príklad uvádza koncept Volvo Concept Recharge, ktorý by pri nabíjaní energiou z čisto obnoviteľných zdrojov vyprodukoval za celý svoj životný cyklus len 10 ton CO2. Pre porovnanie, v prípade najnovšieho modelu Volvo C40 Recharge je to 27 ton CO2.

Foto: Volvo
Náš tip
Daň z výroby: Po koľkých kilometroch je elektromobil ekologickejší ako spaľovák?
Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.