MojElektromobil

Volkswagen ID.7 je najlepším elektromobilom nemeckej automobilky a prichádza aj na slovenský trh. Po tom, ako sme informovali o zverejnení nemeckých cien, tu máme aj tie slovenské. Volkswagen ich zverejnil priamo na svojich stránkach.

Volkswagen ID.7: Slovenská cena

ModelID.7 Pro ID.7 Pro 1st Edition
Výkon (kw/k)210 / 286210 / 286
Batéria (netto, brutto)77 (82 kWh)77 (82 kWh)
WLTP dojazd621 km621 km
Cena58 390 €54 990 €

Automobilka dáva na akumulátor záruku 8 rokov alebo 160 000 km. Variant 1st Edition je o niečo drahší, no v základe už ponúka Assistance paket (1590 €) a Comfort paket (1920 €). V sériovej výbave elektromoblilu nájdeme tiež 11 kW palubnú nabíjačku, 175 kW DCnabíjanie, 9 reproduktorov, podporu Android Auto a aj Apple CarPlay.

Volkswagen ID.7: Základné parametre

Kapacita batérie brutto82 kWh
Kapacita batérie netto77 kWh
Kombinovaný dojazd621 km (WLTP)
Výkon motora210 kW / 286 k
Krútiaci moment545 Nm
Kombinovaná spotreba14,1 kWh/100 km
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h6,5 s
Maximálna rýchlosť180 km/h
Výkon palubnej nabíjačky11 kW
Výkon DC nabíjania175 kW
Objem batožinového priestoru / po sklopení sedadiel532 l / 1 586 l

Volkswagen ID.7 už má oficiálnu nemeckú cenu

30.8.2023

Nemecký koncern len nedávno spustil výrobu očakávaného modelu Volkswagen ID.7 a už sú známe aj prvé informácie o predajnej cene. Zverejnený bol priamo cenník pre nemecký trh, kde je model možné predobjednať, na základe čoho vieme, že novinka bude začínať na cene 56 995 €.

Dostupná je verzia Volkswagen ID.7 Pro s dojazdom až 621 kilometrov na jedno nabitie, podľa WLTP. Napriek tomu, že ide o základnú výbavu, automobilka upozorňuje, že už v nej je zahrnutý head-up displej s rozšírenou realitou, navigačný systém Discover Pro Max, systém bezkľúčového zamykania a štartovania Keyless Access či 19-palcové zliatinové disky Hudson. Súčasťou štandardnej výbavy je aj súbor asistenčných systémov, vrátane funkcie „Area View” pre sledovania okolia vozidla.

Pripomeňme si, že sedan Volkswagen ID.7 vyrástol na modulárnej platforme MEB. Poháňa ho elektromotor s výkonom 210 kW a krútiacim momentom 545 Nm.  Celková dĺžka auta predstavuje až 4 961 milimetrov, napriek tomu je ID.7 prekvapivo agilný s polomerom otáčania iba 10,9 metra. Priemerná spotreba energie sa má pohybovať v rozmedzí 14,1 až 16,3 kWh na 100 kilometrov.

Zdroj: Volkswagen

Volkswagen pripomína, že model ID.7 je prvým vozidlom vybaveným systémom inteligentných elektronických výduchov pre plynulú cirkuláciu vzduchu v celom interiéry. V praxi sa to má prejaviť na schopnosti rýchleho vychladenia alebo zohriatia interiéru.

Voliteľná výbavy obsahuje veľké panoramatické strešné okno s funkciou “smart glass”. Tá umožňuje stlačením tlačidla alebo hlasovým pokynom meniť medzi priehľadným a tmavým prevedením. Nový hlasový asistent IDA navyše dokáže porozumieť prirodzenému jazyku a ovládanie má byť zjednodušené aj vďaka jednoduchej štruktúre.

Zverejnené boli aj základné informácie o doplnkovej výbave. Balíček Interior obsahuje prvky ako elektrické komfortné sedadlá ergoActive s pamäťou funkciou a masážnym programom. Prispôsobiteľná opierka stehien, pneumatickú bedrovú opierku a osvetlenie v 30 rôznych farbách. Interiérový balíček Plus obsahuje dodatočné airbagy, zvukový systém Harman Kardon, inteligentné ovládanie klímy pre jednotlivé sedadlá či podporu bedrovej a panvovej oblasti. Balíček Exterior obsahuje LED matrix svetlá, tmavé zadné sklá a funkciu pre jednoduché otváranie a zatváranie batožinového priestoru.

Volkswagen ID.7 je priamym konkurentom pre elektromobily Tesla Model 3, Polestar 2 a Hyundai Ioniq 6.

Náš tip
Hyundai postaví vlastnú sieť nabíjacích staníc. Má konkurovať Superchargerom od Tesly
8. septembra 2023

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+