MojElektromobil

Počet elektrických kombi sa na našom trhu pomaly ale isto rozrastá, a s nimi prichádza aj prvá športová verzia s praktickou karosériou. Po príchode výkonnejších modelov ID.4 a ID.5 s označením GTX a pohonom 4×4 tak Volkswagen prichádza s novinkou VW ID.7 GTX, zatiaľ len vo verzii kombi (Tourer). Toto vozidlo sme mali možnosť exkluzívne vidieť na vlastné oči na novinárskej prezentácii na Mallorce.

Volkswagen ID.7 GTX Tourer
Volkswagen ID.7 GTX Tourer | Zdroj: Tomáš Meňuš

Systém pohonu všetkých kolies 4MOTION nielenže prispieva ku lepším jazdným vlastnostiam, variant GTX má vďaka aj vyššiu maximálnu ťažnú kapacitu brzdeného vleku o 400 kg (z 1 000 na 1 400 kg).

Volkswagen ID.7 GTX výkon

Pohonné ústrojenstvo spočíva z kombinácie dvoch elektromotorov. Vzadu (pre pohon zadnej nápravy) je umiestnený elektromotor APP550 s výkonom 210 kW (286 k), ktorý si odbil premiéru práve v základnej verzii modelu VW ID.7. V závislosti od potreby výkonu a jazdnej situácie sa dokáže zapojiť predné kolesá asynchrónny motor s označením AKA150. Ten dosahuje maximálny výkon 80 kW (109 k), kombinovaný výkon pohonného ústrojenstva je 250 kW, čo je o 40 kilowattov viac v porovnaní so štandardnou verziou.

Volkswagen ID.7 GTX batéria a dojazd

Pohonné ústrojenstvo sa kombinuje s väčšou, nedávno predstavenou batériou s čistou kapacitou 86 kWh. Tá umožňuje DC nabíjanie výkonom 200 kW a vozidlu poskytne dojazd približne 625 kilometrov podľa WLTP.

Interiér je vylepšený drobnosťami ako napríklad mierne upravené sedadlá s červenou lemovkou a perforovaným nápisom GTX v operadlách, multifunkčným volantom GTX aj s charakteristickým červeným ozdobným prešívaním, ako aj červené prešívanie na čalúnení palubnej dosky a výplniach dverí.

Volkswagen ID.7 GTX interier
Interiér VW ID7 GTX | Zdroj: Volkswagen

Z pohľadu karosérie sa verzia GTX od východiskového kombi líši len v detailoch, pri čom rozmery zostávajú zhodné (4 961 x 1 862 x 1 536 mm). Už na pohľad sa odlišuje najmä rozsiahlejšou aplikáciou čiernych dizajnových prvkov, napríklad štandardne strieborná lišta vedúca od A-stĺpika, pokračujúca líniou strechy a ukončená v C-stĺpiku je pri modeli GTX lakovaná do čiernej farby.

Predná časť modelu ID.7 GTX Tourer je odlišná aj výrazným nárazníkom s mriežkou v štruktúre včelích plástov s integrovaným svetlom charakteristickým pre modely GTX. Všetky čierne prvky majú navyše vysoko lesklú povrchovú úpravu. Týka sa to aj bočných prahov a spodnej časti zadného nárazníka v GTX prevedení.

Dvadsaťpalcové disky z ľahkých zliatin majú dostali pre verziu GTX nový dizajn, za príplatok bude možné si doobjednať aj nové 21-palcové disky kolies.

Volkswagen ID.7 GTX cena a konkurencia

Rýchlych a praktických kombi s elektrickým pohonom je momentálne ako šafránu. Pri modeli BMW i5 Touring však môžeme očakávať výkonnú verziu M60. Karosársky variant sedan sme vo februári podrobili redakčnému testu.

Cena vozidla Volkswagen ID.7 GTX Tourer zatiaľ nebola stanovená. Už o pár týždňov sa však môžeme dočkať aj premiéry verzie GTX pre karosériu liftback.

Ak vás zaujíma praktická stránka vozidla – viac záberov z interiéru či batožinového priestoru, tejto téme sme sa podrobnejšie venovali v samostatnom článku venovanému modelu Volkswagen ID.7 Tourer všeobecne.

13. marca 2024

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+