MojElektromobil

Počet elektrických kombi sa na našom trhu pomaly ale isto rozrastá, a s nimi prichádza aj prvá športová verzia s praktickou karosériou. Po príchode výkonnejších modelov ID.4 a ID.5 s označením GTX a pohonom 4×4 tak Volkswagen prichádza s novinkou VW ID.7 GTX, ktorú sme už v marci predstavili vo verzii kombi. Liftback aj kombi Volkswagen ID.7 GTX sme mali možnosť exkluzívne vidieť na vlastné oči na novinárskej prezentácii na Mallorce.

Volkswagen ID.7 GTX Tourer
Volkswagen ID.7 GTX Tourer | Zdroj: Tomáš Meňuš

Nejde pri tom len o športové vlastnosti vozidla, podstatne sa zlepšia aj tie úžitkové. Systém pohonu všetkých kolies 4MOTION nielenže prispieva ku lepším jazdným vlastnostiam, variant GTX má vďaka aj vyššiu maximálnu ťažnú kapacitu brzdeného vleku o 400 kg (z 1 000 na 1 400 kg).

Volkswagen ID.7 GTX výkon

Pohonné ústrojenstvo spočíva z kombinácie dvoch elektromotorov. Vzadu (pre pohon zadnej nápravy) je umiestnený elektromotor APP550 s výkonom 210 kW (286 k), ktorý si odbil premiéru práve v štandardnej verzii modelu VW ID.7. V závislosti od potreby výkonu a jazdnej situácie sa dokáže zapojiť predné kolesá asynchrónny motor s označením AKA150. Ten dosahuje maximálny výkon 80 kW (109 k), kombinovaný výkon pohonného ústrojenstva je 250 kW, čo je o 40 kilowattov viac v porovnaní so štandardnou verziou.

Volkswagen ID.7 GTX batéria a dojazd

Pohonné ústrojenstvo sa kombinuje s väčšou, nedávno predstavenou batériou s čistou kapacitou 86 kWh. Tá umožňuje DC nabíjanie výkonom 200 kW a vozidlu poskytne dojazd 595 kilometrov (liftback), resp. 585 kilometrov (kombi) v kombinovanom cykle WLTP.

Interiér je vylepšený drobnosťami ako napríklad mierne upravené sedadlá s červenou lemovkou a perforovaným nápisom GTX v operadlách, multifunkčným volantom GTX aj s charakteristickým červeným ozdobným prešívaním, ako aj červené prešívanie na čalúnení palubnej dosky a výplniach dverí.

Volkswagen ID.7 GTX interier
Interiér VW ID7 GTX | Zdroj: Volkswagen

Z pohľadu karosérie sa verzia GTX od východiskového ID7 líši len v detailoch, pri čom rozmery zostávajú zhodné (4 961 x 1 862 x 1 536 mm). Už na pohľad sa odlišuje najmä rozsiahlejšou aplikáciou čiernych dizajnových prvkov, napríklad štandardne strieborná lišta vedúca od A-stĺpika, pokračujúca líniou strechy a ukončená v C/D-stĺpiku je pri modeli GTX lakovaná do čiernej farby.

Predná časť modelu Volkswagen ID.7 GTX je odlišná aj výrazným nárazníkom s mriežkou v štruktúre včelích plástov s integrovaným svetlom charakteristickým pre modely GTX. Všetky čierne prvky majú navyše vysoko lesklú povrchovú úpravu. Týka sa to aj bočných prahov a spodnej časti zadného nárazníka v GTX prevedení.

Dvadsaťpalcové disky z ľahkých zliatin majú dostali pre verziu GTX nový dizajn, za príplatok bude možné si doobjednať aj nové 21-palcové disky kolies.

Mohlo by vás zaujímať:

Volkswagen ID.7 GTX cena a konkurencia

Volkswagen ID.7 môže na našom trhu predstavovať konkurenciu pre elektromobily Tesla Model 3 a Hyundai Ioniq 6, ktoré sú však svojimi rozmermi menšie a spadajú do strednej triedy. Disponujú ale aj verziou s vyšším dojazdom. Základná cena v prípade Tesly štartuje na úrovni 43 490 eur, pri Ioniqu hovoríme o sume 46 490 eur.

Rýchlych a praktických kombi s elektrickým pohonom je momentálne ako šafránu. Pri modeli BMW i5 Touring sme sa však dočkali výkonnej verzie M60 s výkonom 600 koní. Karosársky variant sedan aj kombi sme už podrobili redakčnému testu.

Cena liftbacku Volkswagen ID.7 GTX zatiaľ nebola pre slovenský trh stanovená. V Nemecku však novinka štartuje na sume 63 155 eur (liftback). Kombi sa u nás už predáva, za cenu od 64 590 eur.Ak vás zaujíma praktická stránka vozidla – viac záberov z interiéru či batožinového priestoru, tejto téme sme sa podrobnejšie venovali v samostatnom článku venovanému modelu Volkswagen ID.7 Tourer všeobecne.

Náš tip
Test Volkswagen ID.7: Dôstojná premiéra vo vyššej strednej triede
5. júna 2024

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+