MojElektromobil

Škoda predstavila novú verziu obľúbeného modelu Enyaq pre rok 2024. V ňom nahradia predchádzajúce výkonové verzie 80 (pohon zadnej nápravy) a 80x (pohon oboch náprav) nové varianty 85 a 85x.

Výkonnejšia pohonná sústava pre Enyaq 2024

Nové verzie 85 a 85x majú zvýšenú maximálnu rýchlosť až na 180 km/h, čo bolo doteraz výsadou verzie RS. Taktiež sú vybavené výkonnejším pohonným ústrojenstvom v podobe synchrónneho elektromotora s permanentným magnetom umiestneným na zadnej náprave.

Škoda Enyaq 2024
Modernizované pohonné ústrojenstvo Škody Enyaq | Zdroj: Škoda

V modeli Enyaq 85 sa v porovnaní s predchádzajúcim modelom Enyaq 80 výkon zvýšil o 60 kW na 210 kW. Verzia Enyaq 85x s pohonom všetkých kolies má takisto výkon 210 kW, čo je o 15 kW viac ako predchádzajúca verzia. Škoda Enyaq RS pre rok 2024 dostal výkon vyšší o 30 kW, čiže po novom bude disponovať výkonom 250 kW. To sa odzrkadlilo aj v zrýchlení z 0 na 100 km/h, ktoré sa skrátilo o sekundu na hodnotu 5,5 s. Pre verziu 85 ide o rozdiel takmer dvoch sekúnd, kedy došlo ku zlepšeniu hodnoty zrýchlenia z 8,6 s na 6,7 s.

Lepšie parametre nabíjania aj dojazdu

Modernizovaná batéria s optimalizovaným riadením prevádzkovej teploty predĺžil dojazd v prípade verzie 85 na viac ako 560 km, resp. s 570 km s karosériou Coupé. Maximálny nabíjací výkon pri verziách s pohonom všetkých kolies dosahuje hodnoty až 175 kW, v prípade verzie s pohonom zadnej nápravy je maximálny nabíjací výkon naďalej 135 kW.

Škoda Enyaq Laurin a Klement
Škoda Enyaq Laurin a Klement | Zdroj: Škoda

Nabíjanie batérie s kapacitou 82 kWh (z čoho využiteľných je 77 kWh) z 10 % na 80 % kapacity teraz trvá len 28 minút, čo predstavuje zlepšenie o 8 minút oproti staršiemu modelu. To sa dosiahlo zmenou chemického zloženia článkov a softvérového riadenia batérie.

Nová vrcholná verzia Enyaq L&K

Ako býva zvykom u drahších modelov Škody, vrcholná verzia dostáva označenie po zakladateľoch automobilky Václavovi Laurinovi a Václavovi Klementovi. V prípade elektromobilu z ponuky automobilky ide o premiéru použitia tohto názvu. Škoda Enyaq Laurin & Klement je dostupná vo verziách 85 a 85x (s pohonom všetkých kolies).

Škoda Enyaq Laurin a Klement
Interiér Škoda Enyaq Laurin a Klement | Zdroj: Škoda

Hlavným rozdielom oproti štandardným verziám je bohatá základná výbava, ktorá obsahuje napríklad vyhrievané a ventilované kožené predné sedadlá s masážnou funkciou (zadné sú vyhrievané), head-up displej s rozšírenou realitou a audiosystém CANTON s dvanástimi reproduktormi. Líši sa aj exteriérovými doplnkami, či dizajnom kolies.

Škoda Enyaq konkurencia

Najbližším konkurentom Škody Enyaq je už tradične jeho súrodenec Volkswagen ID.4, resp. ID.5. Vozidlá sú postavené na rovnakej platforme, a preto disponujú aj veľmi podobnými technológiami a parametrami. Najviac sa líšia dizajnom, pri čom ostré hrany Škoda priniesli lepší koeficient odporu vzduchu, ktorý sa prejavuje v nižšej spotrebe a väčšom dojazde vozidla. VW ID.4 a ID.5 sa taktiež dočkali modernizácie, ktorá im priniesla lepšie parametre dojazdu aj výkonu. Porovnávací test Škody Enyaq a Volkswagenu ID.4 sme v minulosti priniesli v samostatnom článku.

V prípade verzie Enyaq Coupé je silným konkurentom najmä Tesla Model Y, ktorej hlavnou prednosťou je nízka spotreba, imidž a pokrokové technológie ako napr. autopilot, ktoré so sebou už tradične prináša značka Tesla.

Tesla Model Y
Zdroj: Tesla

Kia na jeseň predstavila nový model EV5, ktorý zdieľa dizajnový jazyk s väčším SUV EV9. Na jeho uvedenie na slovenský trh si však ešte počkáme.

O niečo menšie SUV má v ponuke aj Hyundai, ten prišiel na jeseň s novou Konou electric druhej generácie. Tá stavia najmä na dobrom mene, ktoré vybudoval jej predchodca.

Náš tip
Škoda pripravuje nový Enyaq, ktorý sa nabije len za 12 minút. Kedy sa ho dočkáme?
8. decembra 2023

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

+