MojElektromobil

O elektromobile z dielne spoločnosti Apple sa špekuluje už poriadne dlho. Prípravy takzvaného „Apple Car“ technologický gigant do dnešného dňa zatiaľ oficiálne nepotvrdil, no napriek tomu vlastní sériu patentov zo segmentu osobných automobilov.

Práve týmto patentom sa teraz na zúbok pozrela americká spoločnosť Vanarama, ktorá na ich základe vypracovalo vizualizáciu možného elektromobilu značky Apple. Zverejnený koncept vyzerá rozhodne zaujímavo a celkom sa v ňom odráža aj tradičný dizajnový prístup Applu.

A hoci nejde o nič oficiálne, podobné elektrické auto by sa teoreticky mohlo objaviť na cestách. Ak by sa do toho inžinieri pustili naplno a dodržali by súčasné patenty. Ako sa vám pozdáva vízia „Apple Car“?

Príbeh Apple Car pokračuje. Výrobca iPhonov prijal ďalšieho experta na elektromobily

20.6.2021

Výrobca iPhonov Apple zlákal do svojho tímu ďalšieho experta z oblasti elektromobility pre vývoj vlastného autonómneho elektromobilu Apple Car. Apple plánuje konkurovať Tesle. Ako prvý o tom informoval portál Bloomberg.

Elektrické autonómne vozidlo Apple Car

Aj keď si Apple dobre stráži svoje informácie, je už viac než pravdepodobné, že výrobca iPhonov sa naplno zameriava na vývoj vlastného elektromobilu. Portál Bloomberg informuje, že Apple zamestnal experta na elektromobilitu Ulricha Kranza. Ten 30 rokov pracoval pre BMW, kde dizajnoval elektrifikované modely i3 a športový hybrid i8.

Apple už stihol nalákať medzi svoje rady množstvo expertov, medzi ktorými sú bývalí dôležití zamestnanci z Tesly. Projektu Apple Car šéfuje Doug Field, ktorý bol v Tesle na čele programu pre vývoj elektromobilu pre masy, Tesly Model 3. Ulrich Kranz sa bude zodpovedať práve tomuto človeku. V poslednej dobe však v Apple dali výpoveď traja dôležití ľudia z tohto projektu.

Ulrich Kranz bol zároveň spoluzakladateľom a riaditeľom startupu Canoo, ktorý vyvíja veľmi špecifické elektrické vozidlo. Má mať futuristický dizajn, no bude aj veľmi praktický a dostupný. Canoo chce dostať na trh toto vozidlo za cenovku nižšiu ako 35 000 dolárov. Asi tri mesiace pracoval Kranz aj ako technologický riaditeľ startupu Faraday Future, ktorý sa medzičasom akosi vytratil z mapy startupov v elektromobilite.

Fanúšikovská skica Apple Car a CEO Apple Tim Cook
Fanúšikovská skica Apple Car a CEO Apple Tim Cook

Prečo sa Apple púšťa do elektromobilov

Firma zo Silicon Valley sa vďaka predaju iPhonov, iPadom, Macbookov a ďalších technologicky špičkových produktov stal najhodnotnejšou firmou na planéte. Trhová kapitalizácia je takmer 2 bilióny eur a investori chcú nový impulz rastu aj do ďalších rokov a desaťročí. To je jeden z dôvodov, prečo Apple vyvíja elektromobil s platformou pre autonómne riadenie.

Apple má skúseností s vývojom softvéru, umelej inteligencie, infotainmentu Apple CarPlay, čo sú dnes dôležité súčasti nových vozidiel. Firme tak stačilo prijať odborníkov na automobilový hardvér, teda inžinierov na vývoj elektrickej pohonnej sústavy, navrhovanie interiéru, ale aj exteriéru vozidiel. Mnoho z nich prišlo od lídra na trhu elektromobilov Tesla.

Elektrický pickup Canoo (Zdroj: Canoo)
Pickup Canoo I Foto: Canoo

História elektromobilu Apple

Apple začal vyvíjať vlastný elektromobil v roku 2014, no v roku 2016 zmenil smerovanie projektu na vývoj platformy autonómnej jazdy, ktorú by mohol potenciálne predávať, alebo použiť vo vlastnom vozidle. Apple chce elektromobil vyrábať pravdepodobne externe, cez etablovaného výrobcu automobilov.

V posledných mesiacoch z rôznych automobiliek unikli informácie o tom, kto by mohol v budúcnosti Apple Car vyrábať. Hovorilo sa o firme Hyundai, neskôr o automobilke Kia a následne sa dohady vrátili ku značke Hyundai. Apple tieto dohady nekomentoval, no mal by začať elektromobil vyrábať v roku 2024 s počiatočnou kapacitou 100 tisíc áut ročne.


Už Vám nič neujde!

Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom

13. novembra 2021

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+