MojElektromobil

Ako jediná redakcia zo Slovenska sme mali možnosť vidieť a dôkladne si ohmatať nové Audi Q6 e-tron, ktoré prichádza na úplne novej platforme PPE. Práve tá sa má stať kľúčovým prvkom značky Audi, plánuje totiž na nej postaviť kľúčové modely.

Prvý koncept s označením Q6 e-tron predstavilo Audi už na jeseň 2015, nakoniec sa však tento prvý elektromobil Audi dostal v roku 2018 do výroby len pod názvom Audi e-tron. Po rozšírení ponuky elektrických vozidiel prešiel minulý rok zmenou označenia na Q8 e-tron, a preto sme si na skutočný model Q6 e-tron ešte museli počkať. Navyše ten nemá nič spoločné s čínskym spaľovacím modelom Audi Q6, ktoré je v produkcii už vyše dva roky.

audi q6 etron
Audi Q6 e-tron | Zdroj: Tomáš Meňuš

Svojimi rozmermi sa zaraďuje medzi model Q4 e-tron postavený na platforme Volkswagen MEB a Q8 e-tron, s ktorým má rovnakú šírku (1,94 m) a na výšku ho dokonca o dva centimetre prerastá (1,65 m). Naopak na dĺžku mu chýba 13 centimetrov.

Pôvodne plánovaná premiéra globálneho modelu Q6 e-tron na rok 2022 sa neskôr presunula na koniec roka 2023, až sme sa jej finálne dočkali na jar 2024. Stálo to dlhé čakanie za to? Audi tvrdí, že ide o revolučný model.

audi q6 etron
Audi SQ6 e-tron a Audi Q6 e-tron quattro | Zdroj: Audi

Elektromobil Audi Q6 e-tron Batéria a dojazd

Elektromobil Audi Q6 e-tron stojí na úplne novej platforme PPE, ktorú zdieľa spolu s novou generáciou Porsche Macan. Nová platforma ponúkne vďaka 800 V architektúre rýchlosť nabíjania až 270 kW, čo znamená nabitie z 10 na 80 % SoC už za 21 min. To predstavuje nabitie energie pre dodatočný dojazd až 255 kilometrov len za 10 minút, čo zákazníci využijú najmä pri dlhých cestách.

Sľubne vyzerala aj prezentovaná nabíjacia krivka, tá je optimalizovaná práve na spomínaný rozsah nabitia 10 až 80 percent, pri čom nabíjací výkon nad 250 kW je dostupný v pásme približne 10 až 40 percent SoC. Palubná AC nabíjačka dosahuje výkon 11 kW, v budúcnosti sa plánuje aj možnosť voľby 22 kW nabíjania.

bateria audi q6 e-tron
Akumulátor Audi Q6 e-tron

Výrobca popracoval najmä na znížení spotreby (udávaná spotreba v rozpätí 17,0 až 19,4 kWh / 100 km), čiže spolu s akumulátorom s kapacitou až 100 kWh (využiteľná kapacita 94,9 kWh) Audi Q6 e-tron dosahuje dojazd až 625 kilometrov podľa WLTP.

Ide o najvyšší dojazd spomedzi všetkých elektromobilov Audi. Svoj podiel na tom určite má aj vysoký rekuperačný výkon, ktorá dokáže naspäť dobíjať batériu až až 220 kilowattmi. Koeficient odporu vzduchu dosahuje hodnotu cx = 0,28.

Spočiatku budú v ponuke len modely so spomínaným väčším akumulátorom a pohonom všetkých kolies, neskôr sa k ním pridajú aj verzie s menšou baterkou (hovorí sa o kapacite 83 kWh), pri čom základ bude spojený s pohonom zadnej nápravy.

Elektrické Audi Q6 e-tron a SQ6 e-tron výkon a zrýchlenie

Elektromotor štandardnej verzie Q6 e-tron dosahuje výkon 285 kW, zatiaľ čo SQ6 e-tron ponúkne až 380 kW. To mu postačí na zrýchlenie z nuly na stovku za 4,3 sekundy.

Audi SQ6 e-tron
Audi SQ6 e-tron | Zdroj: Audi

Maximálna rýchlosť je obmedzená na úrovni 230 km/h, zatiaľ čo základný Q6 e-tron môže ísť najvyššou rýchlosťou 210 km/h. Štandardom pre obe verzie Q6 e-tron aj SQ6 e-tron je pohon všetkých štyroch kolies quattro.

V budúcnosti môžeme očakávať aj model RS Q6 e-tron, ktorý by mohol disponovať podobnými parametrami ako Porsche Macan Turbo – čiže hovoríme o výkone približne 500 kW.

Toto elektrické SUV vyššej strednej triedy však stále dosahuje na dĺžku takmer 4,8 metra, vďaka čomu okrem priestoru pre posádku poskytne zadný batožinový priestor s objemom 526 litrov, veľkorysý je aj predný batožinový priestor (tzv. “frunk”) s kapacitou až 64 litrov. Po sklopení zadných sedadiel poskočí objem kufra na hodnotu 1 529 litrov.

Audi Q6 e-tron interiér

Interiér vozidla sme si podrobnejšie predstavili už na jeseň v samostatnom článku, kedy Audi vypustilo na svetlo sveta prvé čriepky zo sériovej podoby nového modelu Q6 e-tron. Vďaka novej čisto elektrickej platforme do interiéru nezasahuje stredový tunel.

Interiér Audi Q6 e-tron
Interiér Audi Q6 e-tron | Zdroj: Audi

Zaujímavý je aj združený digitálny prístrojový štít s centrálnym displejom infotainmentu, ktorý je zakrivený smerom k vodičovi.

Okrem toho v interiéri nachádzame aj viacero noviniek, ako napríklad druhý displej určený vyslovene pre spolujazdca. Ten bude k dispozícii od druhej výbavovej línie, cezeň dokáže ovládať niektoré funkcie vozidla. Tie je možné ovládať aj prostredníctvom hlasu, elektromobil sám rozpozná príkazy od vodiča a od spolujazdca, tomu pochopiteľne nedovolí realizovať všetky typy pokynov.

Zmienku si zaslúži aj dotykový ovládací panel na výplni dverí vodiča, ktorý obsahuje napr. funkcie ovládania svetiel či spätných zrkadiel, alebo pamätí sedadiel.

Mohlo by vás zaujímať:

Elektrické Audi Q6 e-tron: Cena a konkurencia

Základná cena Audi Q6 e-tron bola pre slovenský trh stanovená na sume 75 600 eur, zatiaľ čo verzia SQ6 začína na cenovke 94 300 eur s DPH. Audi komunikuje, že v porovnaní s minulosťou ponúka úplne nový koncept konfigurácie vozidla.

Audi Q6 e-tron quattro
Audi Q6 e-tron quattro | Zdroj: Audi

Tá už nebude prebiehať formou výberu jednotlivých opcií do základnej verzie, ale automobilka ponúkne viacero výbavových stupňov, ako to poznáme z iných značiek. Tie ešte bude možné následne doplniť o jednotlivé opcie, nie však v tak širokom rozsahu ako v minulosti. Na druhej strane to prinesie jednoduchšiu logistiku a úsporu nákladov, vďaka čomu zákazník dostane za rovnakú cenu lepšie vybavené auto.

Konkurenciou vo vyššej strednej mu môže byť napríklad Tesla Model X, alebo Mercedes-Benz EQE SUV. Na rovnakej platforme ako Audi bude stáť aj nové Porsche Macan, to prinesie najmä dynamickejší charakter.

Náš tip
Exkluzívne: Vyskúšali sme nové Porsche Taycan, ponúkne najrýchlejšie nabíjanie | Prvá jazda


Už Vám nič neujde!

Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom

26. apríla 2024

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+