MojElektromobil

Dnes ráno o 2:30 nášho času bola v Tokiu oficiálne predstavená nová generácia elektrického bestselleru Nissan Leaf. Tá ponúka atraktívnejší dizajn, vyšší výkon a dojazd, ako aj množstvo inovatívnych technológií.  

Prvá generácia Nissanu Leaf bola v podstate novodobým priekopníkom medzi cenovo dostupnými elektromobilmi. Od roku 2010 sa jej predalo vyše 283 000 kusov, čím sa stala najpredávanejším elektrickým vozidlom sveta. Nová generácia určite nemá menšie ambície, tak sa poďme pozrieť na to, čím chce zabodovať u dnes už náročnejších zákazníkov.

Náš tip
Hlasujte v ankete e-Auto Roka 2017 a vyhrajte zaujímavé ceny!

new nissan leaf

Takmer 2-násobný dojazd

Jedným z najdôležitejších atribútov elektromobilov je určite dojazd. Pôvodný Nissan Leaf disponoval 24 kWh batériou, ktorá mu zabezpečovala normovaný dojazd 200 km (NEDC). Faceliftovaný model ponúkol 30 kWh batériu a dojazd 250 km (NEDC). No a nová generácia sa môže pochváliť základnou batériou o kapacite 40 kWh pri dojazde 378 km (NEDC). Koncom roka 2018 príde na trh verzia s väčšou batériou. Nissan však jej špecifikácie zatiaľ neuviedol. Očakáva sa však kapacita okolo 60 kWh a dojazd cca 500 km (NEDC).

Náš tip
Nissan, Renault a Mitsubishi predstavia spoločnú platformu pre elektromobily, ktorá prinesie ich zlacnenie

Slušný nárast výkonu

Slušného upgrejdu sa dočkal aj výkon elektromobilu. Ten vzrástol z 81 kW a 254 Nm na 110 kW (147 k) a 320 Nm. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 144 km. Rozmermi 4 480 x 1 790 x 1 535 / 1 545 mm (dĺžka x šírka x výška), pri rázvore náprav 2 700 mm zostáva nový Nissan Leaf v nižšej strednej triede. Hmotnosť vozidla má hodnotu 1 535 kg a koeficient odporu vzduchu 0,28.

Náš tip
Nissan: Nabíjacie stanice prevýšia počet čerpacích staníc už v roku 2020

Nové technológie

Nissan Leaf 2018 dostal do vienka množstvo nových technológií. Objavujú sa v ňom prvé prvky autonómneho riadenia, ktoré je stále vo vývoji. Systém ProPILOT obsahuje asistenta ProPILOT Park pre autonómne parkovanie, ako aj asistenta pre udržiavanie vozidla v jazdných pruhoch na diaľnici. Leaf tak dokáže sám meniť smer jazdy a ovládať akcelerátor a brzdy.

Zaujímavou novinkou je funkcionalita e-Pedal. Po jej aktivácii dokáže vozidlo po uvoľnení plynového pedálu úplne zastať, a to aj v kopci. Nový Nissan Leaf je tak možné ovládať jediným pedálom, pričom brzdu použijete len pri náhlej potrebe zastavenia.

Náš tip
Novinka! Zabezpečíme Vám skúšobnú jazdu na vybranom e-aute. Stačí vyplniť jednoduchý formulár

Batéria Nissanu Leaf nie je schopná sa len nabíjať, ale energiu distribuovať aj opačným smerom. Technológia Vehicle2Grid – V2G umožňuje integrovať elektromobily do národnej elektrickej siete. Tým si môže majiteľ vozidla čosi „privyrobiť“, pričom v komplexnom meradle pomáha pri stabilizácii elektrickej siete. Taktiež dokáže napájať budovy a domáce energetické úložiská.

So svojim novým elektromobilom môžete byť v kontakte prostredníctvom mobilnej aplikácie, ktorá vás informuje o úrovni nabitia, umožňuje vyhľadávať nabíjacie stanice v okolí a vopred vyhriať alebo klimatizovať kabínu.

Náš tip
Od Nissanu sa zrejme dočkáme elektrického SUV, postaveného na platforme nového Leafu

Dostupnosť a cena

V USA bude nový Nissan Leaf 2018 dostupný koncom tohto roka. V Európe sa ho dočkáme začiatkom roka 2018. Ceny nám Nissan neprezradil, avšak z uniknutých informácií, ktoré sa ukázali byť pravdivé, vyplýva, že v USA bude cena základného modelu začínať na sume 29 990 USD. Vo vyšších stupňoch výbavy to bude 32 490 USD, resp. 36 200 USD.

Nissan Leaf 2018 špecifikácie

Exteriér

(mm)

Celková ďdĺžka

4 480

Celková šírka

1 790

Celková výška

1 535 / 1 545

Rázvor

2 700

Rozchod predných / zadných kolies

1 540 / 1 555

Minimálna svetlá výška

150

Koeficient odporu vzduchu (Cd)

0,28

Pneumatiky

205/55R16 nebo 215/50R17

 

Hmotnosti / kapacita

(kg)

Pohotovostná hmotnosť(min)

1 535

Počet sedadiel

5

Celková hmotnosť

1 765 – 1 795

 

Batéria

Typ

Lithium-iontová

Kapacita

40 kWh

Motor

Kód motora

EM57

Maximálny výkon

110 kW(150 k)/3283-9795 ot./min

Maximálny krútivý moment

320Nm/0-3283 ot./min

Výkon

Dojazd

378 km(NEDC)

Čas nabitia (normálne nabíjanie)

16 hodín(3 kW palubná nabíjačka)
8 hodín(6 kW palubná nabíjačka)

Čas nabitia na 80% (rychlonabíjacia stanica)

40 minút

Maximálna rýchlosť

144 km/h

Zdroj: tlačová správa


Už Vám nič neujde!

Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom

6. septembra 2017

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+