MojElektromobil

Spoločnosť Nikola Motor poznáme ako vývojára krásneho elektrického superťahača Nikola One. Začiatkom tohto roka však prestavila aj prototyp plne elektrického offroadu menom Nikola Zero. A v týchto dňoch nám ukázala, ako bude vyzerať produkčná verzia, pričom “pribalila” aj informácie o špecifikáciách a výbave vozidla.

Elektromobil Nikola Zero sa radí do kategórie UTV (utility task vehicle), takže je to predovšetkým pracant, ktorého by namal zastaviť ani najnáročnejší terén. Jeho špecifikácie a technológie sú však príbuznejšie s prémiovými športový elektromobilmi ako s vozidlami tejto kategórie. Veď základná verzia disponuje výkonom 310 kW (415 k) a krútiacim momentom 498 Nm. Za príplatok je možné výkon upgrejdovať na 414 kW a 664 Nm. Po zaradení redukčného prevodu však môže krútiaci moment dosiahnuť brutálnu hodnotu 6644 Nm. Plne naložený elektromobil Nikola Zero dokáže zrýchliť z 0 na 60 mph (97 km/h) za 3,9 sekundy. Svetlá výška vozidla je 35,7 cm.

Náš tip
Nový svetový drag race rekord na 1/8 míle vytvoril dánsky elektromobil | VIDEO

nikola zero

Na výber budú 3 batérie s kapacitou 75 kWh, 100 kWh a 125 kWh. Pre porovnanie, modely Tesla, ktoré sú špičkou v rámci batérií a dojazdu, disponujú 75 a 100 kWh akumulátormi. Nikola Zero je tak schopné prejsť v ťažkom teréne vyše 320 km na jedno nabitie.

Základná verzia sa bude predávať za 35 000 USD, pričom bude okrem iného vybavená 4 nezávislými motormi, ochranou IP67, 10″ displejom infotainmentu, 7″ digitálnou prístrojovou doskou,  LED svetlometmi či aktualizačným systémom over-the-air.

Náš tip
Bjorn Nyland otestoval detské elektroautíčko Tesla Model S | VIDEO

Za príplatok dostanete napríklad výkonový upgrade, vektorovanie krútiaceho momentu, 4 kW solárnu nabíjačku, možnosť využitia výstupného výkonu 15 kW (110V/220V), výkonné navijáky či balík pre legalizáciu jazdy na bežných cestných komunikáciách.

Zdroj: electrek.co

17. augusta 2017

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+