MojElektromobil

Koncern BMW Group je už dostatočne známi svojimi snahami v oblasti rozvoja elektromobility. Uvedomuje si však, že bez dostatočnej nabíjacej infraštruktúry to nebude možné. Preto začal prerábať pouličné lampy na nabíjacie stanice.

BMW spojilo sily so spoločnosťou Eluminocity US a začalo severoamerickom meste Seattle prerábať pouličné lampy s LED osvetlením na nabíjacie stanice “Light & Charge“. Do projektu sa chystá “naliať ” celkovo 1,2 milióna dolárov. Prvých 20 Light & Charge staníc je k dispozícií v blízkosti miestnej ZOO, ktorá je známa vyžívaním obnoviteľných zdrojov na svoju prevádzku.

Nabíjacie stanice umožňujú až dvojnásobne rýchlejšie nabíjanie ako v prípade bežnej zásuvky. Európska verzia disponuje výkonom 7,4 kW (AC). Nabíjanie je bezplatné a dostupné prostredníctvom mobilnej aplikácie alebo RFID karty. Umožní tak komfortné nabíjanie vozidiel počas parkovania.

Náš tip
Continental AllCharge uľahčí nabíjanie a umožní napájanie externých zariadení
light & charge
Zdroj: BMW Group

Light & Charge systém kombinuje inovatívne pouličné osvetlenie s nabíjačkou ChargeNow. Osvetlenie tvoria 2 až 4 energeticky úsporné a vysoko luminiscenčné LED moduly, v závislosti od požiadaviek na mieru osvetlenia. Ich technológia je podobná ako v prípade svetlometov v automobiloch. Tá sa snaží čo najviac eliminovať invazívny rozptyl svetla.

Light & Charge už v roku 2014

Nabíjacie stanice ChargeNow boli pôvodne vyvinuté pre elektrifikované vozidlá BMW i3 a i8, pričom prvé z nich boli inštalované na lampy už v roku 2014 v Nemecku. Medzitým začalo BMW označovať týmto názvom (ChargeNow) svoju sieť nabíjacích staníc, v ktorej sú dostupné aj DC nabíjačky.

Inštalácia nabíjacích staníc Light & Charge má napomôcť k realizácii vízie mesta Seattle o uhlíkovej neutralite, ktorú chce dosiahnuť do roku 205

Zdroje: charged.io, BMW, titulná fotografia: BMW Group

eautoportal zdielanie

22. júna 2017

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+