MojElektromobil

Ešte pred vypuknutím pandémie koronavírusu v Európe sa viacero automobiliek bálo o dostatočné dodávky batérií do svojich elektromobilov. S rastúcou produkciou elektrických áut prirodzene stúpa dopyt po batériách, preto sa nemecká automobilka rozhodla prijať opatrenia, vďaka ktorým by sa podobným problémom mohla vyhnúť – Mercedes-Benz získal podiel u čínskeho výrobcu batérií Farasis Energy.

S výrobou aj do Európy

Viacero výrobcov batérií prichádza s postupným navyšovaním výroby, aby dokázali pokryť dopyt na trhu. Mercedes-Benz na to ide trochu inak a batérie chce mať aspoň do istej miery pod kontrolou. Rozhodli sa preto kúpiť podiel v čínskej fabrike na výrobu batérií s názvom Farasis Energy. Firma má v súčasnosti dve továrne v Číne, no výrobu plánuje taktiež rozširovať. Spolupráca s Mercedesom môže byť atraktívna aj preto, že ich pôvodné plány hovorili o rozširovaní výroby do Spojených štátov a Európy.

Ich snaha sa však neupiera iba čisto na výrobu, ale aj vývoj. Ako spomínajú vo vyjadrení, zamerať sa chcú aj na technologickú stránku, ktorá má výraznejším spôsobom zvýšiť energetickú hustotu. Do áut by preto bolo možné dostať batérie s väčšou kapacitou a vďaka ďalším zmenám ponúknuť aj rýchlejšie nabíjanie: „Kontrakt poskytne bezpečný zdroj dodávok batériových článkov pre stratégiu elektrifikácie Mercedes-Benz, zatiaľčo Farasis získa istotu pre ich plánované rozširovanie výrobnej kapacity.

Aby v budúcnosti bolo možné uspokojiť rastúci dopyt pre fabriky Mercedes-Benz, Farasis buduje fabriku pre výrobu batériových článkov v Bitterfeld-Wolfen, čím vytvorí 2 000 pracovných miest. Fabrika vo Východnom Nemecku je od základov dizajnovaná ako CO2 neutrálna,“ píše sa oficiálnom prehlásení.

Markus Schäfer, člen manažmentu Daimler AG a Mercedes-Benz AG, vidí nové partnerstvo rovnako pozitívne. Podľa jeho slov ide o správny krok k udržateľnej a CO2 neutrálnej mobilite. Mercedes-Benz pritom v súčasnosti ponúka iba jeden plne elektrický model, a to elektromobil EQC.

Túto ponuku však rozširujú o celú paletu plug-in hybridov, pričom najnovšie modely ponúkajú aj s rýchlym DC nabíjaním, ktoré v tomto segmente výrazným spôsobom mení hru. My sme zatiaľ testovali SUV Mercedes-Benz GLE 350de, s ktorým sme prešli viac ako 500 elektrických kilometrov. Ponuky elektromobilov však taktiež plánujú rozšíriť, a to s elektrickou dodávkou EQV či elektrickým sedanom EQS.

 

 

6. júla 2020

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+