MojElektromobil

Mercedes-Benz Star Experience Roadshow je podujatie, v rámci ktorého stuttgartská automobilka každoročne približuje svoje najnovšie vozidlá a ich technológie svojim zákazníkom, novinárskej obci a ďalším pozvaným hosťom. Tento rok zavítala na Slovensko 26. – 28. septembra, pričom sa udomácnila v areáli Slovakiaringu, kde nemohla chýbať ani naša redakcia.

Ako už býva zvykom, organizátori sa postarali o veľmi vydarenú akciu plnú príjemných zážitkov. V rámci štyroch modulov sme si vyskúšali “mercedesácky” plug-in hybridný pohon, najmodernejšie bezpečnostné systémy, núdzové brzdenie s následným vyhýbaním sa prekážke, ako aj jazdu na modeloch od AMG v rámci závodného okruhu. Okrem toho sme si zajazdili aj na pomerne čerstvých novinkách na našom trhu, a to vynovených elektromobiloch Smart Fortwo a Smart Forfour.

mercedes-benz star experience roadshow 2017

Prvá jazda v nových elektrických Smartoch

V rámci podujatia bolo možné okrem absolvovania štyroch spomínaných modulov vyskúšať vybrané modely od Daimleru, pod ktorý patrí okrem Mercedesu aj Smart. My sme samozrejme siahli po elektrických novinkách Smart Fortwo ED a Smart Forfour ED. Moc kilometrov sme na nich síce nenajazdili, ale môžeme vám sprostredkovať aspoň prvé dojmy.

Hneď na úvod hovoríme, že sa jedná o veľmi príjemné mestské elektromobily. 60 kW (81 k) a 160 Nm je na takto malé a ľahké vozidlá plne postačujúcich. Navyše tento výkon je v rámci elektromobilov cítiť oveľa viac ako v prípade “spaľovákov”, keďže plný krútiaci moment je k dispozícii už od prvej otáčky. Ocenili sme aj slušný komfort podvozka, čo nebýva v prípade malých “lacnejších” vozidiel úplnou samozrejmosťou.

Náš tip
Prvé elektrické SUV od Mercedesu je už možné rezervovať. Záujem je veľký

To, že sú oba Smarty určené do mestskej džungle potvrdili svojim výborným priemerom otáčania, ktorý má v prípade 2-miestnej verzie hodnotu 6,95 metra. V kabíne sme sa cítili pohodlne, nič nám nechýbalo. Kvalita materiálov a spracovania je na slušnej úrovni. Vôbec sa preto nemôžeme čudovať, že sa tešia veľmi dobrým predajom na našom trhu, navyše keď vám dá na ne Mercedes zľavu až 4 200 €, plus ďalších 5 000 € vám prispeje štát.

Náš tip
Mercedes-Benz rozdáva príspevky na ekologické vozidlá, vrátane nízkoemisných dieselov, a to do výšky 7 400 €

Plug-in hybridná jazda v okolí Orechovej Potône

Hoci sme už na plug-in hybridných Mercedesoch čo to najazdili, nemohli sme si nechať ujsť “scénickú” jazdu po okresných cestách v okolí Orechovej Potône. Inštruktori nám počas jazdy, ako aj po nej predstavili všetky možnosti plug-in hybridného pohonu, pričom sme sa taktiež dozvedeli pre aký typ zákazníkov sú vozidlá s týmto druhom pohonu vhodné. Vyskúšali sme si tak jazdu v čisto elektrickom režime, hybridnom režime, kedy sme využívali elektrický aj spaľovací motor súčasne, jazdu na spaľovací motor, ako aj tzv. Charge režim, pri ktorom dochádza k nabíjaniu batérie nielen prostredníctvom rekuperácie, ale aj spaľovacím motorom.

Náš tip
TEST | Mercedes-Benz GLC 350 e 4MATIC: Definícia všestrannosti

Tento modul veľmi oceňujeme, pretože približuje plug-in hybridný pohon aj vodičom, ktorí o jeho existencii doteraz netušili alebo majú voči alternatívnym pohonom predsudky. A toto je ideálny spôsob, ako týchto ľudí presvedčiť, že tieto formy pohonu majú zmysel a že predsudky voči ním sú neopodstatnené. Pre úplnosť dodávame, že k dispozícii boli plug-in hybridné modely Mercedes-Benz C 350 eMercedes-Benz E 350 eMercedes-Benz GLC 350 e.

Bezpečnosť nadovšetko

Taktiež sme usadli do najnovšieho modelu triedy S 560. Tentokrát však v úlohe spolujazdcov. Inštruktor nám predstavil a následne aj predviedol najmodernejšie a asistenčné a bezpečnostné systémy, ktoré sú aktuálne dostupné vo vozidlách od Mercedes-Benz. Na vlastnej koži sme zažili automatické núdzové brzdenie pred chodcom, vozidlom či inou prekážkou. Časť jazdy sme taktiež odjazdili na “autopilotovi”. Poslednou ukážkou bezchybného fungovania všetkých systémov bolo samočinné pozdĺžne zaparkovanie medzi dva automobily.

Núdzové brzdenie sme si však vyskúšali aj za volantom, tentokrát sme sa však nespoliehali na asistenta núdzového brzdenia, ale na vlastné reflexy. Po prudkej akcelerácii sme mali za úlohu ísť čo najtvrdšie na brzdy a vzápätí sa vyhnúť prekážke. Táto simulácia nebezpečnej dopravnej situácie nám odhalila, že dnešné moderné bezpečnostné systémy vám dokážu veľmi pomôcť, avšak je dôležité, aby ste boli v strehu a v prípad potreby zošliapli brzdový pedál na maximum, čo ako sa ukázalo, nie je úplne prirodzený reflex.

“Vybláznenie” na okruhu a presadnutie do eko-auta

Nemôžeme samozrejme zabudnúť ani na jazdu po závodnej trati na výkonných modeloch AMG, ktorá bola samozrejme pod vedením skúseného nemeckého inštruktora zážitkom. V rámci toho nás ihneď napadla paralela medzi výkonnými, výsostne neekologickými automobilmi a elektrickými vozidlami. Iste sa nájde medzi nami mnoho motoristov, ktorí skrátka nedokážu oželieť zvuk výkonného vysokoobjemového spaľovacieho motora a športový štýl jazdy. V prípade elektrických vozidiel nie je problémom jazdiť aj športovo.

Náš tip
Mercedes-AMG Project ONE: Formula 1 na bežné cesty má 1006 koní a 4 elektromotory

Burácajúci 8, 10 či 12-valec si však môžete pustiť maximálne z audiosystému. Riešením tak môže byť občasný výlet na podobný okruh, kde si zapožičiame benzínový športiak, “vybláznime” sa na okruhu a potom presadneme do vlastných ekologických vozidiel, aby sme si zbytočne neničili prostredie, v ktorom žijeme my aj naše deti.

Náš tip
Mercedes-Benz predstavil koncept kompaktného elektrického hatchbacku EQA

mercedes-benz star experience roadshow 2017

Na záver sa chceme veľmi pekne poďakovať spoločnosti Mercedes-Benz Slovakia s.r.o. za pozvanie na Mercedes-Benz Star Experience Roadshow, ako aj výborný program a organizáciu.

2. októbra 2017

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+