TEST | Mercedes-Benz GLC 350 e 4MATIC: Definícia všestrannosti

Koncern Daimler, pod ktorý patrí aj automobilka Mercedes-Benz má v oblasti elektromobility veľké plány a ambície. Veď v najbližších 5 rokoch chce preinvestovať do elektrických vozidiel a infraštruktúry 10 miliárd eur, pričom chce uviesť na trh viac ako 10 elektromobilov. Väčšina z nich bude spadať pod automobilku Mercedes-Benz.

Mercedes-Benz však už dnes ponúka zaujímavé elektrifikované automobily. Jedným z nich je aj najpredávanejší plug-in hybrid na slovenskom trhu, Mercedes-Benz GLC 350 e. Ten sa vyrába v dvoch verziách, a to ako štandardné SUV a SUV-kupé. My sme si v rámci redakčného testu vyskúšali praktickejšiu klasickú verziu, ktorá má väčší kufor, a to o 60 litrov.

Náš tip
Mercedes-Benz rozdáva príspevky na ekologické vozidlá, vrátane nízkoemisných dieselov, a to do výšky 7 400 €

Karoséria

SUV Mercedes-Benz GLC 350 e spadá svojimi rozmermi 4 646 x 1 890 x 1 639 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvorom 2 873 mm do strednej triedy. Nesie typické dizajnové prvky značky. Keďže je dizajn subjektívna záležitosť, jeho celkové zhodnotenie necháme na vás. Musíme sa však priznať, že sa nám obzvlášť páčila zadná časť vozidla, ktorá pôsobí sebavedomým až agresívnym dojmom.

To, že sa jedná o plug-in hybridnú verziu spoznáte podľa početných nápisov a modrých detailov. Modré sú brzdové strmene, časti svetlometov či spodný lem karosérie.

Náš tip
Mercedes-AMG Project ONE: Formula 1 na bežné cesty má 1006 koní a 4 elektromotory

Interiér

Ani v interiéri nás nečaká žiadne veľké prekvapenie. Ako je dnes už zvykom, automobilky zbytočne nevymýšľajú a interiéry ich modelov sa do značnej miery podobajú. V prípade Mercedesu to však nie je na škodu. Kvalita materiálov a spracovania je taká, ako sa na nemecký prémiový automobil patrí, teda výborná. A samozrejme nezaostáva ani ergonómia. Volič jazdných režimov nájdete v podobe páčky na pravej strane od volantu. Všetky ďalšie ovládače tak nájdete na druhej strane. Nie je problém si na to zvyknúť, naopak mnohým príde toto riešenie praktickejšie.

Kožený volant padne výborne do ruky. Má nadštandardné veľkú hrúbku, takže na druhej strane nemusí úplne sadnúť osobám s menšími rukami. Samozrejmosťou je jeho výškové a pozdĺžne nastavenie, a to vo veľmi slušnom rozsahu. V bohatom rozsahu je možné nastavovať aj obe predné sedačky, a to elektricky. Pohodlnú pozíciu za volantom si tak nájde každý.

Napriek hrubším A stĺpikom je výhľad z vozidla dobrý. Napomáha tomu určite aj vyššie sedenie, keďže svetlá výška má štandardne 188 mm. Odhlučnenie interiéru je na veľmi dobrej úrovni. Ani na diaľnici nie je problém s počúvaním hudby. Výraznejší “buchot” neprenikne do kabíny ani od podvozka.

Vnútorný priestor

Mercedes-Benz GLC 350 e sa môže pochváliť skutočne bohatým vnútorným priestorom. Každý pasažier si tak nájde dostatok miesta v oblasti nôh, hlavy a ramien.

Odkladacích schránok je dostatok, pričom sú priestranné. Do dverí bez problémov vopcháte aj väčšiu fľašu. Pod lakťovou opierkou nájdete bohato dimenzované úložisko. Na to, aby sa vám zmestil väčší mobilný telefón do odkladacieho miesta v stredovom tuneli, však musíte vybrať držia na poháre.

Náš tip
Mercedes-Benz predstavil koncept kompaktného elektrického hatchbacku EQA

Batožinový priestor

Hybridný pohon si žiaľ vybral svoju daň v podobe menšieho kufra. Ten si z neho vďaka zasahujúcej batérii ukrojil viac ako 150 litrov. Napriek tomu sa nám však veľmi pozdával jeho tvar. Vôbec by sme nepovedali, že batožinový priestor má “len” 395 litrov. Po sklopení zadných delených sedadiel (v pomere 40:20:40) narastie na 1 445 litrov. Sedadlá je možné zložiť veľmi jednoducho pomocou tlačidiel, ktoré sú dostupné z kufra aj druhého radu dverí.

Súvisiacie články

Infotainment

Infotainment systém modelu Mercedes-Benz GLC 350 e vám sprostredkováva všetky potrebné informácie cez 7″ displej umiestnený na stredovej konzole a veľký displej palubného počítača. Ich rozlíšenie a reakcie sú na pomerne dobrej úrovni, avšak vzhľadom na prémiovosť a cenu vozidla sme čakali viac. Zamrzeli aj veľmi hrubé okraje okolo centrálneho displeja.

Náš tip
Prekrásny kabriolet od Mercedes-Maybach má 750 elektrických koní a extrémne rýchlonabíjanie

Displej nie je dotykový, čo nie z hľadiska bezpečnosti vôbec na škodu. Infotainment sa ovláda prostredníctvom otočného voliča a priľahlých tlačidiel umiestnených v rámci stredového tunela. Čitateľnosť displejov je výborná aj pri ostrom slnečnom svetle.

Veľmi príjemným doplnkom infotainmentu vozidla bola mobilná aplikácia Mercedes connect me. Tá vás neustále informuje o aktuálnom dojazde, spotrebe, úrovni nabitia batérie, predchádzajúcich jazdách a pod. Navyše vás dokáže upozorniť prostredníctvom emailu napríklad na otvorené vozidlo, pričom je ho možné uzamknúť na diaľku. Nám táto aplikácia veľmi pomohla počas nabíjania vozidla, keď nás 2-krát upozornila na to, že došlo k prerušeniu nabíjania. Vtedy sme pochopili, že nabíjacia stanica nie je v poriadku a začali sme nabíjať náš plug-in hybrid inde.

Prostredníctvom aplikácie si môžete na diaľku vaše vozidlo taktiež predklimatizovať. Usadať tak budete do klimatizovanej, resp. vyhriatej kabíny. V prípade, že ste zabudli, kde parkujete, aplikácia vie určiť polohu auta.

Výbava

O výbave modelu Mercedes-Benz GLC 350 e, hlavne tej príplatkovej, by sa dal napísať samostatný článok. My si však spomenieme prvky výbavy, ktoré nás zaujali najviac a popíšeme úroveň ich fungovania.

Bezkľúčový vstup je veľmi návyková záležitosť, obzvlášť keď funguje tak dobre, ako v prípade testované vozidla. Stačí prísť k autu a otvoriť dvere. Nie je nutné žiadne stláčanie tlačidla na kľučke či jej dvojité potiahnutie, ako v prípade niektorých konkurentov.

Adaptívny tempomat a asistent diaľkového osvetlenia, systém sledovania mŕtveho uhlu, ako aj dažďový senzor, fungujú výborne. Cúvacia kamera vám poskytuje 360 stupňový pohľad okolo vozidla z vtáčej perspektívy. Samozrejme je toho oveľa viac, ale tieto prvky sme počas nášho testovania ocenili najviac.


Už Vám nič neujde!

Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom

1 of 4 Ďalej

Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.