MojElektromobil

Lancia, sa pod krídlami koncernu Stellantis pripravuje na vstup do sveta elektromobility. Na tento účel má v poradovníku hneď tri nové modely. Ako prvá má v roku 2024 doraziť modernizovaná a plne elektrická verzia Lancia Ypsilon, ktorú o dva roky neskôr doplní nešpecifikovaná „vlajková loď“ a avizovanú trojicu v roku 2028 uzavrie plne elektrická Lancia Delta.

O spomínanej vlajkovej lodi pre rok 2026 teraz Lancia zverejnila prvotné informácie. Ako píše portál Motor Authority, novinka by mohla niesť meno “Aurelia” ako odkaz na modely, ktoré sa vyrábali v 50. rokoch 20. storočia. Zo strany automobilky je popisovaný ako fastback s dĺžkou 470 centimetrov, ktorý bude stáť na platforme Stellantis STLA Medium.

Práve od podvozkovej platformy sa odvíjajú aj možné parametre pripravovaného vozidla. Modulárna platforma Stellantis STLA Medium bola vytvorená pre kompaktné až stredne veľké elektromobily a využíva ju napríklad aj nová generácia Peugeot e-3008.

Pohon prednej alebo obidvoch náprav, batérie do kapacity 98 kWh pre očakávaný dojazd až 700 kilometrov (WLTP), spotreba okolo 14 kWh na 100 km, nabíjanie z 20 na 80 % za 27 minút a elektromotory s výkonom od 160 do 285 kW. Toto sú všeobecné parametre, ktoré Stellantis spomína, a niekde v týchto rozsahoch by sa teda mala hýbať aj nová Lancia.

Na podrobnosti si ešte nejaký ten čas budeme musieť počkať. Očakáva sa, že vlajkový model ponesie aj niektoré dizajnové prvky z konceptu Lancia Pu+Ra HPE, ktorý odkazuje na kombináciu prístupov Pure a Radical, teda čistý a radikálny dizajn. Dôležitá je aj informácia, že Lancia sa pri svojej “elektrickej obrode” rozhodla zamerať na európsky trh.

Zdroj: Stellantis
Náš tip
Najväčšie depo elektrobusov v Maďarsku má pod palcom nečakané meno
23. októbra 2023

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+