MojElektromobil

Automobilka Ford predstavila novú plne elektrickú dodávku Ford E-Transit Custom pre Európu, ktorá sa do sériovej výroby dostane už v druhej polovici roka 2023.

Ako uvádza, pôjde o priameho nástupcu populárneho európskeho modelu Ford Transit Custom. Plne elektrická dodávka bude sprvu dostupná v úžitkovej verzii, časom sa má do predaja dostať aj verzia určená na prepravu početnej skupiny pasažierov.

Niektoré podrobnosti ešte síce chýbajú, no Ford otvorene hlási, že pri návrhu svojej novinky nepristupuje k žiadnym kompromisom a do elektriny ide naplno. Využíva preto novú podvozkovú platformu. Ako cieľovú hodnotu dojazdu pri sériovo vyrábanej verzii Ford E-Transit Custom si stanovil až 380 kilometrov. 

Súčasne spomína aj ťažnú kapacitu do 2000 kilogramov, podporu DC nabíjania či prítomnosť funkcie Pro-Power Onboard, ktorá zjednodušene povedané umožňuje vozidlo využívať ako prenosný generátor na napájanie elektrických prístrojov a nástrojov. Ford E-Transit Custom má stanoviť nový štandard v segmente dodávok s nosnosťou do jednej tony, takže je jasné, že Ford si od toho sľubuje pomerne veľa.

Trochu zaujímavé, vzhľadom na kategóriu vozidla, je zvolenie celkového dizajnu. Ford E-Transit Custom vyzerá veľmi uhladene, až atraktívne, no tým sa nemáme nechať zmýliť. Pôjde o plne elektrické úžitkové vozidlo telom aj dušou.

Ide o prvú zo štvorice pripravovaných elektrických úžitkových vozidiel, ktoré chce Ford na trh dostať do konca roka 2024. Na podrobnosti o presnej dostupnosti, technických špecifikáciách a cene si ešte musíme počkať. Kľúčová je informácia, že novinka je určená pre Európu, takže sa by sa mala objaviť aj v našich končinách.

V segmente úžitkových dodávok je konkurencia silná. Spomenúť si napríklad môžeme Mercedes-Benz eSprinter, ktorý sme aj otestovali, elektrické Fiat e-Ducato či Citroën ë-Jumpy.

Ford E-Transit Custom | Foto: Ford
10. mája 2022

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+