YouTube kanál Out of Spec Reviews sa pozrel na degradáciu batérie plne elektrického modelu Volkswagen e-Golf. Išlo o prvotnú verziu z roku 2016 s 24,4 kWh batériou, približne 202 000 najazdenými kilometrami (125 700 míľ) a viac ako tisíckou nabíjacích cyklov.
Ako píše portál InsideEVs, tento poriadne ojazdený elektromobil s neznámou históriou a množstvom problémov (veľmi opotrebované pruženie, nevhodné pneumatiky, množstvo chybových hlásení na obrazovke) mal byť dokonca účastníkom nehodovej udalosti. O čo presne išlo ale nešpecifikuje.
Elektromobil bol zakúpený na „vozenie po meste“ za 3 500 dolárov. Nový majiteľ si za cieľ dal zistiť ako je na tom batéria. Najskôr ju doplna nabil na DC nabíjacej stanici. Potom jazdil, až kým sa nedostal tak blízko k nule, ako len bolo možné. Nasledovalo ďalšie nabíjanie doplna, zisťovanie potrebných hodnôt a ich porovnávanie s originálnym stavom.
Drobným problémom malo byť to, že spomínaných 24,4 kWh je celková, nie využiteľná kapacita batérie. Ako hrubý odhad využiteľnej kapacity preto bola zvolená hodnota 20 kWh, čo má byť údaj od Bjorna Nylanda, YouTubera, ktorý sa venuje rôznym testom elektromobilov. Vrátane tých zameraných na degradáciu batérie.
Výsledkom testu bola nakoniec hodnota 13,84 kWh. To znamená, že tento konkrétny Volkswagen e-Golf po viac ako 200 000 najazdených kilometroch stratil asi 31 % z pôvodnej kapacity batérie.
Inak povedané, namiesto pôvodného dojazdu v rozsahu 120 až 140 kilometrov sa jazdenka dostala na 82 až 96 kilometrov. Upozorním, že starý štandard NEDC síce uvádzal pre e-Golf s 24,4 kWh batériou dojazd 200 km, no skutočnosti by malo lepšie zodpovedať rozmedzie 120 až 140 km. Celý test aj s podrobnosťami nájdete na videu nižšie.
- Aká je degradácia batérie na Tesla Model X po 320 000 kilometroch?
- Degradácia batérií elektromobilov: Koľko dojazdu stratila Tesla Model 3 po 160 000 kilometroch?
- Degradácia batérie Kia e-Niro 64 po 1.5 roku a 75000 km | BLOG
- Degradácia batérie Tesla Model 3 po 80 tisíc kilometroch, je 8 percent veľa?
- Test akumulátora Škoda Enyaq IV 80 a VW ID.4 77 | BLOG
- Batéria elektromobilu v podrobnom teste. Ako je na tom po 100-tisíc kilometroch?
80km a stým kde chcete zájsť? Však z ba ani Trnavu neotocite bez dobitia
Čítajte ešte raz a s porozumením : „Elektromobil bol zakúpený na „vozenie po meste“ za 3 500 dolárov.“
Takže za celý rok nepôjde ani raz mimo mesto?
Ved moze ist mimo mesta do 40km, alebo aj 80km ak je v cieli nabijacka/zasuvka. Priskokmi kludne ja cez celu europu. :))))
Inak poznam taxikara co ma EV s dojazdom 80-100km a dokaze si nim zarabat na zivobitie.
Na jazdenie po meste stačí MHD, úplne zbytočne auto s takým dojazdom.
1. MHD ubera vela casu zo zivota, cesta trva nasobne dlhsie so zaratanim cesty k/zo zastavke, cakanie na bus, prestupy …
2. MHD nechodi vsade casto, ak vobec, zvlast teraz ked sa setri i niesu vodici a redukuju sa spoje. V noci tiez riedko spoje.
3. V zime, dazdi … je auto pohodlnejsie
4. Ked je nakup/naklad, alebo treba napr. porozvazat deti kadetade tak ako?
5. Jazda EV je lacnejsia ako MHD uz pre jedneho, pri viac osobach skoda ratat. V cene jedneho listka MHD mozem prejst 12-25km (podla toho za kolko kde a ako rychlo nabijam kwh DCvsAC). Ak by som mal dom s FVE tak niet co ratat.
6. Zdravotne riziko v MHD – chripka, covid …
Neomarxisticko -progresivna politika EÚ, do ktorej nás tlačí a propaguje za naše peniaze daňových poplatníkov je zdieľaná doprava, teda MHD a žiadne vlastnenie auta, takže o čom tu píšete?
Napr. v mojom tretom navacsom meste slovenska mam 80km kludne aj na tyzden. Priemerny denny najazd Europana je 35km, priemerny cize su v tom aj vylety, dovolenky a ine dlhe cesty nie po meste. Cize 80km vydrzi drvivej vacsine na niekolko dni.
Takže cestu z ba do ké pôjdeš na 5 nabiti resp 2 dní?
A preco by som s mestskym priblizovadlom siel napriec Slovenskom? Ty sa vydas na cestu cez Atlantik na kanoe?
Od zaciatku je rec o starom aute na vozenie sa po meste, cize nahrada bicykla ci MHD a na to dojazd 80km staci az az.
PS: A aj keby BA-KE na 5x tak ziadne dva dni, tych 13-14kwh na dalsich 80-90km ten stary eGolf nabije za 15-20min cize dokopy 1,5h navyse a nie 2dni.
Ty vlastnis 3 auta? Jedno na dialnice druhé do mesta a tretie do terénu?
Ano spalovaky som musel mat dva, jeden maly kratky po meste a druhy velky a vykonny V6/V8 mimo mesta. Odkedy mam EV tak mi staci jedno auto, lebo ma rozmeri ako maly spalovak ale jazdne vlastnosti lepsie ako velky spalovak (vykon, zrychenie, handling vdaka nizkemu tazisku …)
Do terenu nechodim a keby som vynimocne siel tak si poziaciam terenne auto.
Rovnako na dovolenku kebyze sa vyberiem autom 800+km tak ten 1x do roka si mozem poziciat spalovak alebo skor EV s dlhym dojazdom a hlavne rychlim nabijanim 200+kw, keby som o to stal.
Ale do 800km to v pohode zvladnem aj s tym mojim BEV s WLTP 385km s pomalym DC50kw nabijanim. Jedno nabitie pocas oobeda, alebo dve kratsie po 40min. ma na dovolenke fakt nezabiju, lebo relaxujem a nie pretekam. 🙂
Takže na dovolenku 800 + si pozicas spalovak to je teda ekologické akože fakt
No a? Za prve ja niesom ziadny ekomaniak. Za druhe ak 97% jazd/km spravim bez/nizkoemisne na EV tak som spravil pre planetu dost na to aby som mohol na dovolenku ist tie 3% fosilom. Ale skor to vidim na ten lepsi EV na dovolenku, pretoze na dobre sa rychlo zvyka a to co poskytuju ICE ma uz proste neuspokojuje.
Predpokladám, že aj v krbe si zakuris.
1000cyklov??? Ved matika hovori ze pri najazde 202tkm a dojazde za nova 130km vychadza na baterii 1553 cyklov, ale skor tak 2000 cyklov pretoze v zime je mensi dojazd a tiez klesal dojazd s jej postupnym znizovanim kapacity.
A degradacia 31% po 2000cykloch pri zastaralej baterii s BMS v plienkach je velmi pekna podla mna.
Znamenalo by to ze mojej modernej po 600tkm klesne dojazd nanajvys na 266km co je na mestske i primestske pouzitiie velmi dostatocne a vyse pol slovenska s tym prejdem tiez na jeden zatah.
Pritom najazdit 600tkm mi potrva 17-20r (a to mam nadpriemerny rocny najazd 30-40tkm), po tolkom case vymenim auto za nove uz len z nudy. 🙂
Stále použiteľný dojazd! Nezabúdajme, že pred 20 rokmi tu boli prerobené elektrické autá s olovenými batériami a dojazdom 20-50 km! Ďalšou vecou je, že výkon auta je stále rovnaký ako za nová, čo je pre spaľovacie autá „mission impossible“