MojElektromobil

Citroën ë-C4 sa dočkal nového súrodenca. Automobilka totiž predstavila nový model Citroën C4 X, ktorý je v Európe dostupný aj v čisto elektrickom prevedení Citroën ë-C4 X. Novinka sa dnešným dňom oficiálne dostáva do predaja aj na Slovensku, vďaka čomu poznáme podrobnosti o predajnej cene. Dozvedeli sme aj sa podrobnosti o technických špecifikáciách.

Francúzska značka v prípade novej elektrickej “C4-ky” s písmenom X ako najväčšie prednosti v porovnaní s dobre známym modelom spomína priestrannejší interiér, objemnejší kufor a modernejšie dizajnové spracovanie. Automobilka sa tiež chváli koeficientom odporu vzduchu, ktorý dosahuje hodnotu Cd 0.29 a avizuje veľmi dobrú efektivitu, teda v preklade nízku spotrebu.

Citroën ë-C4 X | Foto: Alex Rank @ Continental Productions

Síce stojí na rovnakej podvozkovej platforme ako klasický model Citroën ë-C4, vďaka siahnutiu po inom type karosérie však narástol na dĺžku o 24 cm na 4,6 metra a objem batožinového priestoru bol zvýšený o 130 litrov na celkovú hodnotu 510 litrov. Citroën ë-C4 má ďalej celkovú výšku 1 525 mm, rázvor kolies 2 670 mm, polomer otáčania 10,9 metra a pohotovostnú hmotnosť 1 225 kg.

Automobilka svoju novinku opisuje ako kríženca kategórii fastback a SUV. Má ísť o stelesnenie alternatívy, po ktorej zákazníci volali už dlhší čas. Nový model ë-C4 X využíva rozhranie informačno-zábavného systému novej generácie automobilky Citroën, ktoré sa prvýkrát predstavilo na nedávno predstavenom modeli Citroën C5 X. Kombinuje 10-palcovú HD obrazovku a možnosť prispôsobenia pomocou systému widgetov.

Nové rozhranie obsahuje aj prirodzené rozpoznávanie hlasu, digitálneho asistenta, ktorého môžu pasažieri aktivovať príkazom „Hello, Citroën“, a ktorý rozumie tomu, čo hovoria, odpovedá na ich otázky a vykonáva ich hlasové príkazy. Tento systém je schopný porozumieť 20 jazykom, poskytuje vizuálnu spätnú väzbu a reaguje na mnohé príkazy pre systémy vo vozidle, ako sú klimatizácia, audio, médiá, telefón a online hlasové služby.

Plne elektrický Citroën ë-C4 X poháňa elektromotorov s výkonom 100 kW a krútiacim momentom 260 Nm. Z 0 na 100 km/h sa rozbehne za 9,7 sekundy (v režime Šport) a maximálna rýchlosť sa zastavila na 150 km/h. Osadená je tu batéria s kapacitou 50 kWh, čo sa podpisuje na celkovom dojazde 360 kilometrov, podľa metodiky WLTP.

Citroën ë-C4 X | Foto: Quentin Decorps @ ContinentalProductions

Pre potreby domáceho nabíjania je vo výbave voliteľná palubná nabíjačka s výkonom 11 kW, zatiaľ čo na rýchlonabíjacích staniciach je možné benefitovať z podpory maximálneho nabíjacieho výkonu 100 kW. Podľa údajov výrobcu je nabitie batérie z 10 na 80% kapacity potom otázkou približne 30 minút. Pri domácom nabíjaní s využitím spomínanej 11 kW nabíjačky vo to má byť približne 5 hodín.

Rekuperačné brzdenie umožňuje vodičovi čiastočne dobiť batériu a zvýšiť dojazd počas jazdy zosilnením spomalenia auta bez stlačenia brzdového pedála, čím sa rekuperuje energia, ktorá by sa inak stratila. K dispozícii sú tri jazdné režimy – Eco, Normal alebo Sport – a aktivujú sa voličom režimov na stredovej konzole. Pre väčší pokoj v duši sa na batériu vzťahuje záruka na osem rokov alebo 160 000 km, ktorá zaručuje 70 % kapacitu nabitia.

Citroën ë-C4 X sa chváli aj zástupom pokročilých asistenčných systémov. Na zlepšenie bezpečnosti jazdy a zníženie stresu vodiča alebo spolujazdca je v ponuke až 20 asistenčných systémov. Napríklad aj adaptívny tempomat s funkciou Stop & Go, čiastočne autonómny asistent riadenia úrovne 2, upozornenie na nebezpečenstvo kolízie a bezpečnosť po zrážke či automatická núdzová brzda.

Cena a dostupnosť

Cena Citroën ë-C4 X podľa oficiálneho cenníka začína s prevedením Feel na 35 490 € a v najvyššej verzii Shine Pack sa vyšplhá na 38 490 €. Dostupných je niekoľko bonusov, využitím ktorých je túto cenu možné znížiť o 2000 €. Ide o takzvaný “PRIVILEGE BONUS” vo výške 500 € a odkupný bonus vo výške 1500 €.

Má to však dva háčiky. Získanie odkupného bonusu je podmienené výkupom [starého] vozidla. CITROËN PRIVILEGE BONUS je zase platný len v prípade financovania vozidla cez finančné služby CITROËN FINANCIAL SERVICES.

Citroën ë-C4 X bude mať na trhu určite dostatok rivalov, podobne ako jeho starší súrodenec. Napríklad novú generáciu KIA E-Niro EV alebo kúsky ako Volkswagen ID.5.

Cenník CITROËN ë-C4 X | Foto: Citroen

Náš tip
TEST Citroën ë-C4: Elektromobil s dobrým pomerom ceny a výkonu
21. februára 2023

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+