MojElektromobil

Aktualizácia 13.7.2021

Model Audi Q4 e-tron dnešným dňom oficiálne vstupuje na slovenský trh. Slávnostné uvedenie sa odohralo v bratislavskom Auparku.

Na oficiálnej stránke Audi sa nachádza kompletný slovenský cenník, v ktorom si môžete pozrieť aj ceny jednotlivých častí doplnkovej výbavy. Pôvodné informácie z apríla boli doplnené o ceny všetkých ponúkaných modelov. Konkrétne pribudla cena pre model Q4 50 e-tron quattro, ako aj pre celú rodinu s prívlastkom Sportback.

Audi v súvislosti s predajom modelov Q4 e-tron spomína aj špeciálny “e-tron BONUS”. V praxi ide o nabíjaciu kartu od ZSE Drive s predplateným objemom elektrickej energie vo výške 4500 kWh, čo zodpovedá najazdeniu približne 15 000km za rok, ktorú čerství majitelia dostanú zadarmo.

Audi Q4 e-tron

Model Batéria Lithium-Ion Výkon Krútiaci moment Cena s DPH BONUS Cena s BONUSOM
Q4 35 e-tron 55kW (brutto) 52kW(netto) 125 kW 310 Nm 45 430 € -3000 € 42 430 €
Q4 40 e-tron 82kW (brutto) 77kW(netto) 150 kW 310 Nm 51 460 € -3000 € 48 460 €
Q4 50 e-tron quattro 82kW (brutto) 77kW(netto) 220 kW 460 Nm 58 000 € -3000 € 55 000 €

Audi Q4 Sportback e-tron

Model Batéria Lithium-Ion Výkon Krútiaci moment Cena s DPH BONUS Cena s BONUSOM
Q4 Sportback 35 e-tron 55kW (brutto) 52kW(netto) 125 kW 310 Nm 46 630 € -3000 € 43 630 €
Q4 Sportback 40 e-tron 82kW (brutto) 77kW(netto) 150 kW 310 Nm 53 390 € -3000 € 50 390 €
Q4 Sportback 50 e-tron quattro 82kW (brutto) 77kW(netto) 220 kW 460 Nm 59 930 € -3000 € 56 930 €

 

Audi Q4 e-tron | Foto: Redakcia
Stručné porovnanie ponúkaných modelov | Foto: Redakcia

 

Fotogaléria Audi Q4 e-tron

Audi Q4 e-tron | Foto: Redakcia
Audi Q4 e-tron | Foto: Redakcia
Audi Q4 e-tron | Foto: Redakcia
Audi Q4 e-tron | Foto: Redakcia
Audi Q4 e-tron | Foto: Redakcia
Audi Q4 e-tron | Foto: Redakcia


Pôvodný článok

Ďalší koncernový model na platforme MEB prichádza na slovenský trh. Model Audi Q4 e-tron dostal oficiálny slovenský cenník a cena pri porovnaní s ostatnými ponúkanými modelmi vôbec nie je vysoká. Ponuka elektromobilov v kategórii kompaktný SUV začína byť poriadne rozmanitá.

Len pred pár dňami predstavili svoj nový elektromobil Audi Q4 e-tron. Postavený je na platforme MEB a je priamy príbuzný modelom Volkswagen ID.4 a Škoda Enyaq iV. Ponúka teda veľmi podobné parametre, avšak s telom a spracovaním Audi.

Náš tip
Škoda Enyaq iV: Elektrické SUV s rozumnými vlastnosťami a dojazdom | PRVÁ JAZDA

Dostupné verzie

Dostupný bude v troch rôznych výkonnostných verziách a s dvomi kapacitami batérie. Pri pohľade do slovenského cenníka chýbajú parametre batérie, ako aj výkonu, pri najvyššej dostupnej verzii. Je síce nepravdepodobné, že Audi by si do svojej obdoby koncernových elektromobilov vydupkalo batériu s vyššou kapacitou, s istotou tu bude k dispozícii viac výkonu.

Model Batéria Lithium-Ion Výkon Krútiaci moment Cena s DPH BONUS Cena s BONUSOM
Q4 35 e-tron 55kW (brutto) 52kW(netto) 125 kW 310 Nm 45 430 € -3000 € 42 430 €
Q4 40 e-tron 82kW (brutto) 77kW(netto) 150 kW 310 Nm 51 460 € -3000 € 48 460 €
Q4 50 e-tron quattro pripravujeme, informujte sa u Vášho Audi partnera 58 000 € -3000 € 55 000 €

Audi uvádza, že dojazd elektrickej Audi Q4 e-tron bude do 520 kilometrov WLTP. Aj keď v cenníku nie sú parametre najvyššej verzie, my ich poznáme, keďže boli spomenuté pri predstavení vozidla. Kombinovaný výkon oboch motorov v najvyššej verzii je 220 kW a krútiaci moment 460 Nm. Zadný motor má výkon 150 kW a krútiaci moment 310 Nm, predný zase 80 kW a krútiaci moment 162 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne už za 6,2 sekundy a maximálna rýchlosť bude obmedzená na 180 km/h.

Treba ale povedať, že v tomto smere nebude Audi výnimočné, nakoľko aj Volkswagen a Škoda avizovali príchod športových verzií ID.4 a Enyaq iV s pohonom všetkých štyroch kolies. Elektromobily na platforme MEB sú štandardne s náhonom na zadné kolesá. Modulárna platforma ale umožňuje škálovať veľkosť batérie spolu s pohonom. Kompletný cenník Audi Q4 e-tron si môžete stiahnuť a prezrieť aj sami.

Možnosti nabíjania

Od veľkosti batérie sa nebude odvíjať iba dojazd, ale aj možnosti nabíjania. V základnej verzii musíte počítať s nabíjacím výkonom do 100 kW, pričom k dispozícii tu bude dvojfázová palubná nabíjačka s výkonom 7,4 kW. Ak siahnete po verzii s väčšou batériou, výkon nabíjania poskočí na 125 kW a v základe už dostanete trojfázovú palubnú nabíjačku s výkonom 11 kW. Za ideálnych podmienok by ste vďaka výkonu 125 kW mali nabiť 130 kilometrov dojazdu za asi 10 minút. Všetko sú to takmer identické parametre, ktoré platia aj pre Volkswagen ID.4 a Škoda Enyaq iV.

Náš tip
TEST Volkswagen ID.4: Elektrické SUV prekvapilo efektivitou aj na ceste do Košíc

Cena v triede nie je zlá

Elektromobily stále nie sú masovou záležitosťou. Kvôli vysokej cene sú dostupné najmä pre ľudí, ktorí zarábajú nadpriemerne. Masové rozšírenie nás teda ešte čaká. Nízka cena je dôležitá a videli sme to aj pri elektromobiloch Volkswagen e-Up! či Škoda Citigo-e iV, ktoré sa na Slovensku takmer okamžite vypredali.

V prémiovom segmente sa cenové rozdiely medzi elektromobilmi a klasickými vozidlami so spaľovacím motorom takmer vytrácajú. Audi Q4 e-tron je auto blízke Audi Q5. Elektromobil je asi o 10 centimetrov kratší, zvyšné rozmery sú veľmi podobné. Napríklad Audi Q5 35 TDI začína na cene 44 560 € s DPH, čo je o približne 2 000 € viac ako elektrická Audi Q4 e-tron 35. Prehľadné porovnanie si môžete pozrieť aj nižšie v tabuľke.

Parametre | Model Q4 35 e-tron Sportback Q5 35 TDI S tronic
Výkon a krútiaci moment 125 kW a 310 Nm 120 kW a 370 Nm
Zrýchlenie z 0 – 100 km/h 9 sekúnd 9,1 sekundy
Rozmery (dĺžka x šírka x výška) 4588 x 1865 x 1632 mm 4682 x 1893 x 1635 mm
Objem kufra 520 litrov 550 litrov
Max. hmotnosť brz. prívesu 1000 kg 2400 kg
Dojazd do 520 km WLTP do 860 km WLTP
Realistický dojazd (odhad) 300 – 500 km 700 – 900 km
Cena 42 430 € 44 560 €
Náš tip
Audi e-Tron Sportback: Nový, efektívnejší a so skvelým nabíjaním | TEST
13. júla 2021

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+