MojElektromobil

Do ponuky Audi sa dostáva ďalší elektromobil a opäť ide o SUV. Nemecká automobilka predstavila svoj nový model Audi Q4 e-tron, ktorý príde do predaja až v piatich verziách a so zaujímavým dojazdom. Postavený je na platforme MEB, takže ide o sesterský model Volkswagen ID.4 a Škoda Enyaq iV.

Novinka od Audi rozširuje ponuku elektrických vozidiel v triede kompaktných SUV. Audi Q4 e-tron príde aj vo verzii Sportback, ktorý ponúka o niečo športovejší vzhľad. Jednotlivé varianty budú navyše dostupné v troch a dvoch rôznych výkonnostných verziách, ktoré sa budú líšiť aj veľkosťou batérie či cenou. Z pohľadu parametrov je ale najzaujímavejšia verzia quattro s pohonom všetkých štyroch kolies. Pôjde tak o prvý elektromobil na platforme MEB s pohonom všetkých štyroch kolies a dvojicou motorov. Podobné verzie plánuje aj Volkswagen a Škoda.

Efektivita a priestrannosť

Audi Q4 e-tron a Q4 Sportback e-tron sú veľkosťou príbuzné modelu Audi Q5. Platí to najmä o priestore v interiéri, ktorý je výrazne lepší vďaka elektrickej platforme MEB. Audi má na dĺžku iba 4,59 metra, no aj napriek tomu dokáže poskytnúť priestorový komfort vyšších tried. Pohodlne sa tak vo vozidle budú cítiť nielen vodič so spolujazdcom, ale aj pasažieri vzadu. Tradičný stredový tunel je minulosťou a je to cítiť. Audi na dostatok priestoru upozorňuje hneď niekoľkokrát, pričom stále budete mať k dispozícii dodatočný úložný priestor 25 litrov.

Pri batožinovom priestore je situácia totožná. Objem kufra je štandardne 520 litrov, pričom maximálny objem je po zložený sedadiel 1490 litrov. Tieto hodnoty platia pre základnú verziu Audi Q4 e-tron. Verzia Sportback ponúka ešte pár litrov navyše pri základnom objeme kufra, ktorý je 535 litrov. Oba modely sú pripravené aj pre možnosť ťažného zariadenia, pomocou ktorého dokážu ťahať brzdený príves s hmotnosťou 1000 kilogramov. Verzia s pohonom všetkých štyroch kolies je na tom ešte lepšie a zvládne ťahať až 1200 kilogramov.

V Audi sa zamerali aj na efektivitu, ktorá je, pochopiteľne, pre každú z verzií odlišná. Tá sa pohybuje od 16,6 kWh / 100 km pri verzii Audi Q4 Sportback 35 e-tron až po 20,9 kWh / 100 km podľa normy WLTP pri verzii Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro. Audi deklaruje dojazd podľa normy WLTP do 520 kilometrov. Automobilka sa tiež chváli koeficientom odporu vzduchu, ktorý je pre Audi Q4 Sportback e-tron 0,26 Cd a pre verziu Q4 e-tron 0,28 Cd.

Batérie a nabíjanie

Audi Q4 e-tron ponúkne rôzne verzie kapacity akumulátorov, v závislosti od zvoleného modelu. Podobne sa hodnoty menia aj pri maximálnom výkone nabíjania. Nakoľko ide o platformu MEB, hodnoty až tak neprekvapia, keďže sú identické s tým, čo ponúka napríklad aj Volkswagen ID.4. Teda, najvyššia verzia batérie má využiteľnú kapacitu 77 kWh s dvanástimi batériovými modulmi. Druhá, menšia batéria, má využiteľnú kapacitu 52 kWh a deväť batériových modulov. WLTP dojazd pre menšiu batériu je 341 kilometrov. Batéria vozidla je samozrejme plne pod kontrolou tepelného manažmentu, teda môže byť zohrievaná a aj chladená v prípade potreby.

Za príplatok Audi sľubuje aj možnosť namontovať tepelné čerpadlo pre ešte efektívnejšiu prevádzku v chladnejších podmienkach. Nabíjanie taktiež výrazne neprekvapuje a maximálny nabíjací výkon pri väčšej batérií je 125 kW. Za ideálnych podmienok by ste mali za 10 minút dobiť asi 130 kilometrov dojazdu podľa WLTP. Verziu so základnou batériou bude možné nabíjať maximálnym výkonom 100 kW. Teda ide o totožný rozdiel ako pri Volkswagen ID.3 alebo ID.4 pri batériách s kapacitou 58/52 kWh a 77 kWh. Rozdiel je bohužiaľ aj v palubnej nabíjačke. Menšia batéria sa bude nabíjať výkonom 7,4 kW cez dvojfázovú palubnú nabíjačku a pre väčšiu batériu dodá energiu trojfázová nabíjačka s výkonom 11 kW.

Dostupné verzie a cena

Ako sme spomínali už vyššie, Audi Q4 e-tron bude možné kúpiť v piatich rôznych verziách. Tri motorové varianty budú dostupné pre Audi Q4 e-tron a dva pre Audi Q4 Sportback e-tron.


Audi Q4 35 e-tron

Elektrický motor s výkonom 125 kW a krútiacim momentom 310 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 9,0 sekúnd. Maximálna rýchlosť 160 km/h.

Audi Q4 40 e-tron

Elektrický motor s výkonom 150 kW a krútiacim momentom 310 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,5 sekúnd. Maximálna rýchlosť 160 km/h.

Audi Q4 50 e-tron quattro

Dvojica elektrických motorov s kombinovaným výkonom 220 kW a krútiacim momentom 460 Nm. Zadný motor má výkon 150 kW a krútiaci moment 310 Nm, predný zase 80 kW a krútiaci moment 162 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,2 sekundy. Maximálna rýchlosť je 180 km/h.


Všetky modely bude možné obuť do diskov s veľkosťou od 19 do 21 palcov. Audi ponúka ako príplatkovú výbavu športový podvozok, ktorý zníži svetlú výšku o 15 milimetrov. Rovnako tak je možné dokúpiť podvozok s reguláciou charakteristiky tlmičov, ktoré sa optimálne prispôsobujú situácii. Audi sa tiež chváli takmer dokonalým rozložením hmotnosti 50:50 pri verzii Sportback.

Audi k autu ponúka službu Audi e-tron Charging Service, vďaka ktorej získate prístup s jednou kartou k 210.000 verejným nabíjacím bodom v 26 európskych štátoch. Z uvedeného počtu je 4.400 rýchlonabíjacích bodov UFC.

Cena Audi Q4 e-tron začína v Nemecku na sume 41,900 € pre základnú verziu s menšou, iba 52 kWh batériou. Ak plánujete kúpu Sportback, k cene si môžete pripočítať minimálne 2 000 €.

15. apríla 2021

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+