Audi e-Tron Sportback: Nový, efektívnejší a so skvelým nabíjaním | TEST

Ešte v apríli minulého roka sme vám priniesli test elektromobilu Audi e-Tron, z ktorého sme mali zmiešané, no prevažne pozitívne dojmy. Audi tento rok prišlo s novým modelom s mierne odlišnou karosériou a ďalšími vylepšeniami, ktoré majú pozitívny vplyv na spotrebu a dojazd. Teda, aspoň to hovoria oficiálne údaje. Či ich dokázal náš test Audi e-Tron Sportback potvrdiť sa dozviete v riadkoch nižšie.

Aj pôvodný model Audi e-Tron patrí medzi prémiovejšie elektromobily, ktoré sú aktuálne dostupné na trhu. Bohužiaľ, vyššia cena za tieto modely sa priamo úmerne neodráža na skvelom dojazde. Ten je ale aj napriek tomu lepší alebo podobný s väčšinou modelov z rovnakej alebo strednej kategórie. Teda, iba ak ho neporovnávame s dojazdom elektromobilov od Tesly. Aj napriek batérii s celkovou kapacitou až 95 kWh sa dojazd pohybuje niekde na úrovni 350 kilometrov. Vysoká spotreba sa bohužiaľ musí niekde prejaviť, pričom nový model Sportback by mal tieto nie veľmi pozitívne hodnoty aspoň čiastočne zmierniť.

Odvážny exteriér

Ak by som mal byť veľmi prísny, mohol by som povedať, že Audi e-Tron Sportback je v podstate totožné auto, ktoré sme mali možnosť testovať pred viac ako rokom. Rozmery či hmotnosť majú prakticky identické, no Sportback prichádza s o niečo športovejším a príťažlivejším dizajnom, najmä v nami testovanej verzii S Line. Keby sme si postavili obe autá vedľa seba, vyzerajú takmer totožne, no Sportback má vo výbave S-Line zaujímavejšie tvary. Celkovo pôsobí kompaktnejšie, pričom najväčšiu zmenu by sme videli v zadnej časti.

Rozmery (dĺžka x šírka x výška): 4 901 x 1 935 x 1 616 milimetrov

Motor: Pohon všetkých štyroch kolies zabezpečený dvojicou elektrických motorov (1 vpredu + 1 vzadu) s maximálnym kombinovaným výkonom 300 kW a krútiacim momentom 664 Nm

Veľmi zjednodušene ide totiž o kupé verziu klasického Audi e-Tron, čo v skratke znamená, že kufor je o niečo viac skosený a vo výsledku ponúka značne menej priestoru z pohľadu celkového objemu. Konkrétne tu hovoríme o poklese o 45 litrov, teda zo 660 litrov na 615 litrov. Avšak, pri bežnom používaní vám táto menšia hodnota určite nebude prekážať. Len málokedy by ste zaplnili už tak objemný kufor až úplne po strop.

Osobne sa mi verzia Sportback páči určite viac ako klasický e-Tron, a určite k tomu prispieva aj agresívnejší predný nárazník. Ten opäť ponúka len drobné zmeny, napríklad predná maska či svetlá sú opäť identické, no aerodynamické prieduchy po bokoch sú výrazne väčšie. S prácou dizajnérov pri tejto verzii som viac ako spokojný a rozhodne ide o jedno z najkrajších elektrických SUV, ktoré sú aktuálne dostupné na trhu.

Digitálny interiér

Pri pohľade z vonku sa Audi e-Tron Sportback dá rozoznať aspoň vďaka do počtu menším, ale zase viditeľným zmenám. Ak ale vstúpite do interiéru, je to v podstate nemožné. Obe verzie vyzerajú z vnútra identicky a konkrétne rozdiely by sme tu hľadali len veľmi ťažko. Samozrejme, pri pohľade do spätného zrkadla je možné vidieť iný sklon kufra, avšak samotná palubná doska, kokpit či priestor vzadu je totožný. Stále sa pohybujeme v aktuálnej generácii modelov Audi, takže na prípadné zmeny a vylepšenia by sme čakali márne. Prichádzať so silenými zmenami je taktiež zbytočné a interiér aj v aktuálnej verzii pôsobí viac ako dobre. Opäť to ale nie je možné generalizovať, nakoľko dizajn je len otázka vkusu. Avšak tí, ktorí majú radi Audi si tu určite prídu na svoje.

Teda, iba v prípade, že im nevadí súčasná moderná doba plná digitálnych budíkov či dotykových displejov. Kokpit Audi e-Tron Sportback je totiž presne taký – identifikuje sa s novou dobou a aspoň takýmito detailmi sa vám snaží pripomenúť, že sedíte v elektromobile. Špecialista na počet displejov v interiéri je síce Honda e, no ani e-Tron na tom vôbec nie je zle. Rovno za volantom sa nachádza tradičný kokpit s digitálnymi budíkmi a na mieste infotainmentu sa nachádza veľký dotykový displej. Priamo pod ním je umiestnený ďalší, primárne určený ako ovládač klimatizácie. Systém auta ho v určitých prípadoch využíva aj ako klávesnicu – napríklad pri zadávaní cieľa do navigácie. Ako celok je toto zloženie štandard v aktuálnych modeloch Audi, takže nejde o žiadnu špecialitu elektrickej verzie.

Spätné zrkadlá a komfort

Čo už ale nájdete iba v modeli e-Tron sú spätné zrkadlá nahradené kamerou. Tie sú umiestnené vo dverách a síce si na ne je potrebné chvíľu zvykať, nakoniec som s nimi nemal absolútne žiadny problém, práve naopak. Aj v tejto súvislosti som si často spomínal na Hondu e, ktorá je taktiež vybavená spätnými kamerami namiesto zrkadiel. Honda e totiž mala displeje spätných zrkadiel veľmi nešťastne umiestnené priamo na prístrojovej doske tak, že si ľavý displej prakticky neustále zakrývate rukou. Pri Audi e-Tron som vďaka umiestneniu vo dverách problém nemal a vyslovene mi nevadil ani menší rozhľad. Uvítal by som teda širší objektív, no kvalita kamier ako takých je naozaj veľmi dobrá. V noci takmer vôbec nezrnia a aj napriek tomu premietajú na displej svetlejší obraz ako keby ste využívali iba klasické zrkadlá, čo je skvelé.

Dĺžka takmer päť metrov už čo-to naznačuje o priestrannosti interiéru. Áno, v tomto prípade je e-Tron dobrý príklad pomeru dĺžky / šírky a priestoru vo vnútri vozidla. O komforte vpredu asi nie je potrebné sa veľmi rozpisovať. Prítomné sú tu pohodlné celokožené a plne elektronicky nastaviteľné sedadlá. Priestranný interiér umožňuje pohodlné sedenie aj vyšším osobám vpredu, zatiaľčo spolucestujúci vzadu sa na nedostatok priestoru stále nemôžu sťažovať. Vďaka len minimálnemu stredovému tunelu je aj jazda v pätici reálna, no aj tu sa na najvyšší komfort môžete spoľahnúť skôr vo štvorici. Pohodlné kožené sedadlá sú samozrejme prítomné aj vzadu, aj keď bez možnosti posúvania či polohovania. O komfort sa tu stará aj nezávislá klimatizácia, ktorú je možné ovládať cez zabudovaný dotykový displej na stredovom paneli.

Infotainment a kokpit

Ako som už spomenul vyššie, Audi e-Tron Sportback je vybavený až trojicou displejov, ktoré spoločne tvoria infotianment a kokpit vozidla. Ide pritom o štandard prítomný v aktuálnych modeloch Audi bez výrazných zmien. Každý displej ponúka vysokú kvalitu obrazu, aj keď priame slnko na displej kokpitu s veľkosťou 12,3 palca citeľne zhorší jeho čitateľnosť. Z pohľadu možností zobrazenia je už Audi známe jemnejším prístupom, takže k dispozícii sú len dva typy grafiky v prípade budíkov. Každopádne, stále je možné zobraziť napríklad kontakty v pripojenom telefóne alebo zobraziť nastavenú navigáciu, čo je naozaj praktické.

MMI systém s dvojicou displejov (10,1 palca pre horný a 8,6 palca pre dolný displej) taktiež ponúka na oko len to najnutnejšie, čo potrebujete z pohľadu funkcií a nastavení vozidla. Až na pár detailov ide opäť o totožný systém s klasickými spaľovacími, respektíve aktuálnymi plug-in hybridnými modelmi Audi. Nájdete tu multimediálne funkcie zastúpené rádiom či podporou Android Auto a Apple CarPlay. Najnutnejšie nastavenia vozidla či spomínanú navigáciu a jazdné režimy. Čo sa mi na riešení Audi páči je skvelá haptická odozva, ktorá skutočne vytvára pocit, ako keby ste neklikali na displej ale stláčali skutočné tlačidlo. Z pohľadu možností špecifických pre elektromobil tu nájdete nastavenia nabíjania či informácie o aktuálnej kapacite batérie.

Jazdné režimy

Tu by som začal slovným spojením “adaptívne vzduchové tlmiče.” Presne tie sú vo verzii sport súčasťou najvyššej výbavy S Line, v ktorej bola aj nami testovaná verzia. Audi e-Tron Sportback sa preto nebojí ani zhoršeného terénu. Niežeby mu takéto cesty vyslovene svedčili, no určite si s nimi dokáže poradiť o niečo lepšie. Adaptívne tlmiče priamo ovplyvňujú aj dostupné jazdné režimy, ktoré sú doplnené o mód práve pre zhoršené povrchy, kde je vhodné zdvihnúť svetlú výšku vozidla.

Konkrétne ide o režimy Offroad a Allroad. Tie samozrejme dopĺňajú tradičné režimy pre Audi. Napríklad Efficiency pre čo najnižšiu spotrebu a najvyšší dojazd či Comfort, ktorý vás nebude obmedzovať a dopraje vám čo najpohodlnejšiu jazdu. Znamená to, že žiadnym spôsobom nie je obmedzený výkon motora, maximálna rýchlosť či klimatizácia. To sú veci, na ktoré Efficiency mód vplyv naopak má. Ak sa nechcete o nič starať a tieto funkcie sú pre vás iba zbytočnou záťažou, môžete zvoliť režim Auto, kedy systém sám vyhodnotí najlepšie nastavenie. Nakoniec je tu dostupný aj režim Dynamic, ktorý poskytuje maximálny výkon a krútiaci moment pre čo najlepší jazdný zážitok.

Jazda a asistenti

Celkový dojem z jazdy v Audi e-Tron Sportback je naozaj dobrý. Masívne rozmery auta v kombinácii s dostatkom elektrického výkonu vo výsledku budia skutočný rešpekt na cestách. Jazda je vďaka dobrému odhlučneniu tichá a zase pre vzduchové tlmiče naozaj komfortná. Hmotnosť, ktorá siaha na 2,6 tony takmer ani nie je cítiť a jazda je dynamická. Rozjazd z 0 na 100 km/h zvládne už za 5,7 sekundy, a to aj napriek tomu, že prvotné “nakopnutie” nie je až také výrazné ako pri iných elektromobiloch – napríklad aj EQC.

V rámci koncernu Volkswagen Group je už možné naraziť aj na širšiu ponuku asistenčných systémov, ktoré vám jazdu môžu spríjemniť. Teda, ak patríte medzi tých, ktorí zásah techniky do jazdy nenávidia, asi to nebude nič pre vás. Ak sa na to pozeráme z pohľadu bezpečnosti, nie je možné to hodnotiť inak ako krok vpred. V Audi e-Tron Sportback sme mali adaptívny tempomat, ktorý veľmi dobre spolupracuje so systémom rozpoznávania dopravných značiek či mapovými podkladmi. Ak si zapnete adaptívny tempomat a ste naučení chodiť predpisovo, v drvivej väčšine prípadov budete aktívne riešiť iba otáčanie volantu.

Auto samé dokáže spomaľovať do obcí či zrýchľovať pri výjazde z nich. Bez problémov spomalí na bezpečnú rýchlosť, ak vie, že sa blíži k ostrejšej zákrute. Rešpektuje obmedzenia rýchlosti a samozrejme sleduje vozidlá, ktoré jazdia pred vami. Samozrejme, Audi e-Tron Sportback dokáže sledovať aj jazdné pruhy a jazdiť medzi nimi, no na tento systém by som sa zatiaľ určite nespoliehal. Pri jazde na diaľnici je z veľkej časti použiteľný, počas jazdy v meste alebo na okresných cestách už menej. Preto je potrebné riadenie plne obsluhovať a prípadne si iba nechať radiť systémom, ktorý vás môže mierne korigovať. Aj tu musím zdôrazniť, že za každý asistent je stále plne zodpovedný vodič, preto je potrebné byť stále v strehu.

Batéria a nabíjanie

Audi e-Tron Sportback patrí medzi elektromobily s najväčšou batériou. Vysokonapäťová batéria uložená v podvozku má v prípade drahšej verzie celkovú kapacitu 95 kWh. Využiteľná kapacita je ale výrazne nižšia, a to 86,5 kWh. Taký veľký rozdiel v celkovej a využiteľnej kapacite je opodstatnený a priamo súvisí s rýchlosťou nabíjania. Masívna batéria má zabezpečiť dojazd podľa normy WLTP na úrovni 446 kilometrov. Toto je ale hodnota, ktorá sa dá dosiahnuť v reálnych podmienkach len veľmi ťažko.

Súvisiacie články

Čo je veľkou výhodou tohto, a samozrejme aj pôvodného modelu, je veľmi dobrá krivka nabíjania. Audi e-Tron Sportback si poradí s maximálnym výkonom 155 kW pri nabíjaní jednosmerným prúdom. Nabíjať samozrejme môžete aj striedavým prúdom s maximálnym výkonom 11 kW. Audi svojim prístupom ukazuje, že dojazd skutočne nemusí byť vždy dôležitý a možno práve rýchlosť nabíjania môže byť v mnohých prípadoch oveľa dôležitejšia. Ak auto zapojíte k nabíjačke pri 30 %, výkon nabíjania sa už pomaly bude blížiť k 150 kW.  Dobre čítate, bude sa len blížiť, nakoľko až do približne 70 % výkon nabíjania konštantne narastá. Až tesne pred hodnotou 80 % prichádza k výraznejšiemu poklesu, avšak na stále veľmi dobrú hodnotu 100 kW.

Vyšší výkon aj bez wallboxu

Výkon už následne postupne klesá, no stále ide o veľmi dobré hodnoty. Mierne nad 50 kW sa auto dokáže držať až do 100 %. Ide o obrovskú výhodu, ktorú dokážete oceniť až na cestách. Samozrejme, kombinácia efektivity, vyššieho dojazdu a takto rýchleho nabíjania by bola ešte lepšia, no aj súčasný stav je veľmi solídny. Pri nabíjaní na ultra-rýchlej nabíjacej stanici sa dokážete dostať z 20 na 80 % kapacity za približne 20 minút, čo je naozaj skvelé číslo.

Za dobrý krok považujem aj prítomnosť „5-kolíkového” kábla vo výbave. Vďaka nemu môžete nabíjať plným výkonom palubnej nabíjačku – 11 kW – z akejkoľvek priemyselnej zásuvky. Vyskúšal som to, a až na prvotné problémy s pripojením „5-kolíkového” adaptéru k nabíjačke všetko fungovalo bez problémov. Bol som prvý, ktorý to skúšal, takže prvé zapojenie išlo ťažšie.

Test – Cesta na Oravu

Z trasy na Oravu a naspäť do Trnavy, prípadne Bratislavy, sa stal už môj štandardný testovací okruh. S Audi e-Tron Sportback som ho teda nemohol vynechať. Absolvovať túto trasu s veľko-baterkovým elektromobilov ako Audi e-Tron bolo zaujímavejšie a o to viac som bol zvedavý na výsledok. S doteraz testovanými elektromobilmi, ktoré prešli mojimi rukami, by som trasu Trnava – Dolný Kubín dokázal absolvovať bez nabíjania a pri diaľničnej rýchlosti 130 km/h iba s modelom BMW i3 120Ah a na základe prepočtov by to veľmi tesne zvládol aj Opel Corsa-e. S Audi e-Tron Sportback som sa nebál byť odvážnejší a tempomat som nastavil na štandardnú diaľničnú rýchlosť v medziach zákona.

Batériu som pred odjazdom nabil na 100 %, pričom odhadovaný dojazd bol podľa systému 351 kilometrov. Na tejto trase som si doteraz vždy dával zastávku na nabíjačke v Žiline a rovnako som to plánoval aj s e-Tronom. Dokážem tu odčítať relevantné údaje z jazdy po diaľnici a zároveň vždy dobijem aspoň pár percent. Nakoľko v cieli nie je k dispozícii žiadna nabíjacia stanica. Tento bod prejazdu je vzdialený približne 145 kilometrov, takže som sa naozaj neobával, že sem pri plnej rýchlosti s e-Tronom neprídem.

Test – Spotreba a príchod do cieľa

Do Žiliny som dorazil po prejdení 148,5 kilometrov so 49 % batérie pri priemernej spotrebe 28 kWh / 100 km. Ide o naozaj vysokú spotrebu. Vzhľadom na rýchlosť a fakt, že e-Tron nie je ani vo verzii Sportback úsporné auto, ide o očakávané a v konečnom zúčtovaní aj celkom dobré číslo. O to viac, ak beriem do úvahy, že cesta do Žiliny je predsa len s miernym stúpaním.

Tabuľka: elektromobily a jazda po diaľnici

Trnava - Žilina (140 km/h)TrasaSpotrebaPotrebných %TeplotaDojazdPoznámka
Mini Cooper SE (2020)157 kilometrov16,4 kWh / 100 km86 %19 - 21 °C160 - 170 km110 - 115 km/h
Honda e142,7 kilometrov16,9 kWh / 100 km90 %30 - 33 °C150 - 160 km110 - 115 km/h
Renault ZOE145 kilometrov19,3 kWh / 100 km69 %15 - 25 °C250 - 260 km130 km/h
Mazda MX-30158,5 kilometrov22,5 kWh / 100 km122 %0 - 9 °C120 - 130 kilometrov110 km/h, nový úsek D1
Nissan Leaf e+149,6 kilometrov22,9 kWh / 100 km-12 - 15 °C230 - 245 kmPráce na ceste
Hyundai Kona Electric150,8 kilometrov23,4 kWh / 100 km50 %16 - 22 °C260 - 270 km
Peugeot e-208143 kilometrov23,9 kWh / 100 km80 %3 °C170 - 180 km120 km/h, práce na ceste
KIA e-Niro150 kilometrov24,5 kWh / 100 km52 %4 - 7 °C250 - 260 km
Citroën ë-C4150 kilometrov24,9 kWh / 100 km89 %17 °C170 - 180 km130 km/h a spomalenie v závere až na 80 km/h
Peugeot e-2008150 kilometrov25 kWh / 100 km86 %
7 °C170 - 180 km125 km/h, práce na ceste
Volkswagen ID.3150 kilometrov25,9 kWh / 100 km69 %7,5 - 11 °C210 - 220 kmPršalo
KIA e-Soul150 kilometrov26,3 kWh / 100 km57 %5 - 9 °C230 - 240 km
Mercedes-Benz EQA148 kilometrov26,8 kWh / 100 km61 %8 - 13 °C230 - 240 km
Audi e-tron GT152 kilometrov26,8 kWh / 100 km-17 - 19 °C300 - 310 km
Škoda Enyaq iV 80149 kilometrov27,8 kWh / 100 km57 %6 - 9 °C260 - 270 km20" pneu, s TČ
Volkswagen ID.3 Max156 kilometrov27,9 kWh / 100 km80 %0 - 5,5 °C190 - 200 kmZimné 20" pneu, bez TČ
Audi e-Tron Sportback148,5 kilometrov28 kWh / 100 km51 %19 - 26 °C290 - 300 km
Volkswagen ID.4 Max149 kilometrov28,2 kWh / 100 km57 %6 - 9 °C260 - 270 km21" pneu, s TČ
Mercedes-Benz EQC148 kilometrov28,9 kWh / 100 km54 %19 - 23 °C270 - 280 km
BMW iX3149,1 kilometrov32,8 kWh / 100 km68 %
-5 - 1 °C215 - 225 km
Mercedes-Benz EQV144 kilometrov39,8 kWh / 100 km69 %3,5 - 7,5 °C210 - 220 km
Mini Cooper SE (2021)152 kilometrov15,8 kWh / 100 km80 %20 - 26 °C170 - 180 km
Citroën ë-Jumpy151 kilometrov31,8 kWh / 100 km78 %33 - 36 °C190 - 200 kmrýchlosť 137 km/h
DongFeng Seres 3151 kilometrov28,5 kWh / 100 km85%19 - 26 °C170 - 180 km V závere 100 km/h, spotreba sa nedala resetovať

 

Batériu som chcel dobiť na 80 %, čo trvalo len niečo málo cez pol hodinu, nakoľko auto si okamžite po pripojení bralo plný výkon 50 kW. Do cieľa som vyrážal s dojazdom 252 kilometrov. Vybral som si efektívnejšiu trasu cez Terchovú, kde som naozaj ocenil skvelé Matrix svetlá. Tie si skvele posvietili aj na čakajúce srnky pri ceste. Cieľ som preťal po prejdení 205,9 kilometrov s priemernou spotrebou 26,9 kWh. Síce posledných 56 kilometrov bolo najmä cez obce a okresné cesty, išiel som v značnom stúpaní, takže spotreba nemohla výraznejšie klesnúť. Samozrejme, opäť ide o vysokú, no nie až tak prekvapivú spotrebu.

Test – cesta naspäť

Aby boli čísla o spotrebe relevantné, je potrebné absolvovať aj cestu naspäť. Z Dolného Kubína som vyrážal s batériou nabitou na 93 % a odhadovaným dojazdom 319 kilometrov. Túto, približne 200 kilometrov dlhú trasu, by som mohol pokojne absolvovať bez nabíjania. Trasa naspäť cez Terchovú je navyše skutočne úsporná. K nabíjacej stanici v Žiline som prišiel po prejdení 54,6 kilometrov so skvelou priemernou spotrebou 16,6 kWh / 100 km. V batérii mi zostávalo ešte 83 %.

Pre porovnanie, napríklad Honda e túto trasu zvládla so spotrebou 11,2 kWh / 100 km a veľmi efektívnemu Škoda Citigo-e iV stačilo iba 7,6 kWh / 100 km. Keď som sa už nachádzal na nabíjačke, auto som pripojil a odskočil som si na WC. Po necelých 2 minútach som nabíjanie vypol s 85 % batérie a pokračoval ďalej po diaľnici pri plnej rýchlosti. Do Trnavy som prišiel so solídnou priemernou spotrebou 23,8 kWh / 100 km po prejdení 198,8 kilometrov, pričom v batérii zostalo ešte 38 %. Zostávajúci dojazd bol 133 kilometrov.

Test – okresné cesty a mesto

Ešte na Orave som absolvoval veľmi dobrú kombináciu okresných ciest a obcí. Navštívil som obec Dlhá nad Oravou, kde sa buduje jedna nabíjačka z dotácií, prešiel som cez hornú Oravu okolo priehrady a pokračoval som cez Oravskú Jasenicu naspäť do Dolného Kubína a ďalej do Ružomberka na nabíjaciu stanicu Greenway. Audi e-Tron Sportback som pripájal k nabíjačke s 52 % batérie a plánoval som tu stráviť približne pol hodinu. Výkon nabíjania sa nikdy nedostal na maximálnu hodnotu nabíjacej stanice, čo bolo 90 kW. Aj napriek tomu sa ale batéria nabila na 100 % a to som ani nemal v pláne.

Po nabití som sa teda vydal opäť do miesta štartu, kde mi auto ukázalo zaujímavé hodnoty. V daný deň som prešiel 125 kilometrov pri priemernej rýchlosti 40 km / h a so spotrebou 22,9 kWh / 100 kilometrov. To už je samozrejme výrazne lepšia spotreba, no stále dosť vysoká. Audi e-Tron Sportback má dojazd podľa normy WLTP 446 kilometrov. Pri tejto spotrebe by ale auto bolo schopné prejsť zo 100 % do 0 % približne 377 kilometrov. Aby som sa dostal na udávanú hodnotu 446 kilometrov, spotreba by musela klesnúť pod 19,4 kWh / 100 kilometrov. A to je len veľmi ťažké dosiahnuť.

Záverečné hodnotenie

Test Audi e-Tron Sportback musím hodnotiť ako veľmi príjemnú skúsenosť s aktuálnou čisto elektrickou ponukou Audi. Aj napriek veľkej batérii nejde o ukážku ideálneho elektromobilu z pohľadu dojazdu, čo ale nemusí byť vždy to podstatné. Väčší horný buffer, ktorý má určite za následok až 8,5 kWh rozdiel medzi celkovou a využiteľnou kapacitou batérie, zabezpečuje veľmi dobrú krivku nabíjania. Až do 100 % e-Tron sa dokáže nabíjať výkonom nad 50 kW, čo je naozaj veľmi dobrá hodnota.

Keď mám hodnotiť e-Tron ako elektromobil, tak aj napriek nižšiemu reálnemu dojazdu do 370 kilometrov ide o veľmi dobre použiteľné vozidlo. Osobne som počas testu nikdy nemal problém s dojazdom. Ak aj nastala situácia, kedy by auto bolo dobré nabiť, nikdy to nebolo na úkor môjho času, takže som nebol vôbec obmedzovaný. Samozrejme, jazdil som trasy maximálne okolo 200 kilometrov, avšak aj to je číslo, ktoré drvivá väčšina vodičov jazdí len občas.

Náš tip
Audi e-tron GT s dojazdom 488 km odhalené, poznáme parametre a ceny

Ak by som ale mal absolvovať trasu napríklad do Košíc, krátka zastávka na nabíjacej stanici by vôbec nemusela byť problém vzhľadom na rýchlosť nabíjania. Aj Audi má teda solídneho zástupcu medzi elektromobilmi, ktorý môže blízkej konkurencii ukazovať správnu cestu. Určite však nejde príkladom spotrebou, pričom vysoká cena bude ešte nejaký ten čas brániť rozsiahlejšej expanzii elektrických áut.

Plusy

+ luxusný športový vzhľad
+ komfortný a priestranný interiér
+ skvelé jazdné vlastnosti
+ zážitok z elektrickej jazdy
+ výborná krivka nabíjania
+ pribalený 5-kolíkový kábel
+ spätné kamery sú takmer bezproblémové

Mínusy

– stále vysoká spotreba
– infotainment nemusí sadnúť každému
– spätné kamery môžu byť pre niekoho prekážkou

Cenník Audi e-Tron Sportback 55 vo výbave S-Line začína na sume 88 150 € s DPH. Cena testovaného vozidla je 

Špecifikácie

Výkon elektromotora300 kW
Krútiaci moment elektromotora664 Nm
Pohon všetkých štyroch koliesÁno
Počet motorov2 (1 vpredu a 1 vzadu)
Udávaný dojazd WLTP446 kilometrov
Skutočný kombinovaný dojazd 350 - 370 kilometrov
Skutočný diaľničný dojazd270 - 300 kilometrov
DC nabíjaniedo 155 kW
AC nabíjanie11 kW


Už Vám nič neujde!

Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom

Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.